וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזועזע ומודאג": התובע הכללי חשף כשלים בבית הכלא בו הוחזק אפשטיין

12.8.2019 / 22:24

וויליאם בר תקף את הנהלת בית הסוהר שכשלה בשמירה על איש העסקים שהורשע בעבירות מין והכריז כי יהיו מי שיצטרכו לתת דין וחשבון. מחדל האבטחה מצטרף לשורת תקריות בבתי הכלא בארה"ב, במהלכן הוכה למוות אסיר נוסף. במקביל, בוצעה נתיחה שלאחר המוות בגופתו של אפשטיין

דיווח על התאבדות איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין, 10 באוגוסט 2019/צילום: רויטרס

התובע הכללי וויליאם בר אמר היום (שני) כי התגלו "אי-סדרים רציניים" בכלא הפדרלי בו שם קץ לחייו ג'פרי אפשטיין, בעת שהמתין למשפטו בגין עבירות מין בצעירות ובנערות. איש העסקים בן ה-66 נמצא בבוקר יום שבת ללא סימני חיים בבית הכלא מטרופוליטן בניו יורק. הוא הוחזק בתא מיוחד המיועד לאסירים תחת אבטחה מוגברת.

"כל המשרד ואני הזדעזענו ואף כעסנו כשגילינו שבית הכלא כשל בשמירה על האסיר הזה", אמר בר בהצהרה בניו אורלינס. "אנו מודאגים מאוד ודורשים חקירה מקיפה. ה-FBI ומשרד המפקח הכללי עושים זאת". עוד הוסיף כי "נגיע לעומק הדברים ויש מי שיצטרכו לתת דין וחשבון בנושא".

בתוך כך, טרם פורסם כיצד אפשטיין נטל את חייו. אתמול בוצעה נתיחה לאחר המוות לגופתו, אולם חוקרת מקרי המוות הראשית של ניו יורק, ד"ר ברברה סמפסון, אמרה כי בשלב זה עדיין ממתינים לממצאים נוספים. במקביל, לבקשת עורכי דינו של אפשטיין ראה את נתיחת הגופה גם ד"ר מייקל ביידן, פתולוג פרטי, ששימש כחוקר מקרי המוות הראשי בשנות ה-70. הוא נחשב לעד מומחה בתיקים בעלי פרופיל גבוה, בהם משפט הרצח של או ג'יי סימפסון ב-1994.

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר, 12 באוגוסט 2019. רויטרס
הזדעדע. בר/רויטרס

שמו של אפשטיין נכנס לרשימת המעקב אחרי שנמצא חבול בתאו לפני כשבועיים. גורם המעורה בפרטים סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי על צווארו היו כמה חבלות, אך הוצא מרשימת המעקב בסוף חודש יולי.

לפי מדיניות לשכת בתי הסוהר בארצות הברית, אסירים שנמצאים ברשימת מעקב נתונים למעקב צמוד במשך 24 שעות ביממה. כמו כן הם לבושים בבגדים בלתי ניתנים לקריעה ומוחזקים בתאים ללא רהיטים או חפצים בעזרתם יוכלו לנסות להתאבד.

לאחר שהוחזר ליחידת המעצר המיוחדת בכלא, אפשטיין אמור היה להיבדק כל 30 דקות בידי סוהר. אולם לפי דיווח של הניו יורק טיימס, בלילה לפני מותו של המיליארדר לא ננקטו אמצעי בטיחות אלה. כמו כן, בבוקר למחרת הסוהרים ביחידה זאת עבדו מספר קיצוני של שעות נוספות כדי לחפות על מחסור בכוח אדם. לדברי הגורם, אחד הסוהרים עבד באותה עת חמישה ימים ברציפות ושותפו עבד בשעות נוספות.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' התנצל בפני נתניהו: נאמרו דברים בסגנון שלא ראוי שייאמר

לכתבה המלאה
ג'פרי אפשטיין בבית המשפט. AP
"בית הכלא כשל בשמירה עליו". אפשטיין/AP

מותו של אפשטיין קטע את המשפט שיכול היה להסיט את הווילון מאחורי מעשיו וקשריו למפורסמים ונשיאים. עם זאת, התובע הכללי התחייב כי החקירה תימשך "נגד כל מי שהיה קשור לאפשטיין". עוד הוסיף כי "כל השותפים לעבירה לא יוכלו לנוח. הקורבנות זכאיות לצדק והן יזכו בו". מאיש העסקים נמנע שחרור מערבות והוא עמד בפני 45 שנות מאסר בגין סחר במין ועבירות נוספות שנחשפו בחודש שעבר.

בתי הכלא תחת מעקב

לשכת בתי הכלא הפדרליים נמצאת תחת אש כבר מחודש אוקטובר האחרון, אז הוכה למוות בכלא בווירג'יניה המערבית ג'יימס "ווייטי" בולגר, גנגסטר מבוסטון. קמרון לינדזי, מפקד בתי סוהר לשעבר, בהם גם מתקן הכליאה "מטרופוליטן" בו הוחזק אפשטיין, אמר כל מקרי המוות מדגישים "היעדר משמעותי בהנהגה".

מארק פרניץ', אחד מסנגוריו של אפשטיין, האשים אף הוא את הנהלת הכלא. לדבריו, אלו פעלו ברשלנות וכשלו בהגנה על חייו.

בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
אמור היה להיבדק כל 30 דקות. בית הכלא "מטרופוליטן" בניו יורק/רויטרס

בתוך כך, הממשלה בצרפת קראה לתובעים לפתוח בחקירה לקשריו של אפשטיין במדינה. הרשויות בארצות הברית טענו כי איש העסקים היה בעליו של בית בפריז, והשתמש בדרכון אוסטרי מזויף כדי להיכנס לצרפת בשנות ה-80. הרשויות מסרו כי "הכרחי" לפתוח בחקירה גם בצרפת, "כדי לא למנוע מהקורבנות את הצדק שהן ראויות לו" ולהגן על נשים נוספות מפני "טורפים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully