וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת קרינה ברוסיה: תושבים הצטיידו בתרופות אחרי הפיצוץ בבסיס

בתי מרקחת בערים ארכנגלסק וסברודבינסק שבצפון הרחוק סיפרו על ביקוש רב ליוד אחרי התקלה המסתורית באתר ניסוי בטילים, בעקבותיו חלה עלייה קצרה ברמת הקרינה באזור. חמישה נהרגו בתקרית. תנועת הספינות באזור הושעתה לחודש

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

תושבים בשתי ערים בצפון הרחוק של רוסיה הצטיידו ביוד המשמש להפחית את ההשפעות של חשיפה לקרינה אחרי פיצוץ מסתורי באתר ניסויים צבאי סמוך - כך לפי דיווחים מקומיים. משרד ההגנה של רוסיה מסר פרטים מעטים לגבי התקרית, פרט לכך ששני בני אדם נהרגו בפיצוץ של מנוע של טיל בהנעה נוזלית במהלך ניסוי. בסוכנות הידיעות RIA דווח כי מספר ההרוגים עומד על חמישה.

אף שהמשרד אמר תחילה ששום חומרים מסוכנים לא שוחררו לאוויר וכי אין שינוי ברמות הקרינה, הרשויות בעיר הסמוכה סברודבינסק תיארו עלייה קצרה וזמנית ברמות הקרינה. לא ניתן הסבר לסיבה שבגללה נפלטה קרינה בתאונה זו.

"כולם מתקשרים לשאול על יוד כל היום", צוטט בית מרקחת אחד על ידי האתר 29.Ru, כלי תקשורת המכסה את אזור ארכנגלסק. לפיו, הביקוש הגדול ליוד נרשם בעיר ארכנגלסק ובעיר סברודבינסק, וכי בכמה בתי מרחקת אזל המלאי. בסברודבינסק נמצאת מספנה שבונה צוללות המונעות על ידי אנרגיה גרעינית. "יש לנו עדיין יוד, אבל הרבה מאוד אנשים ביקשו זאת היום", אמרו בבית מרקחת אחר.

הרשויות סגרו אזור במפרץ דבינה שבים הלבן לתנועת ספינות למשך חודש, בסמוך לאתר התאונה, מבלי לנמק את ההחלטה.

(עדכון ראשון 19:56)

פיצוץ במחסן תחמושת בקרסנויארסק, רוסיה. רויטרס
פיצוץ במחסן תחמושת בקרסנויארסק, רוסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully