וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה של ניצולת השואה בת ה-104: מאות נכדים וצאצאים בכותל המערבי

7.8.2019 / 15:00

ימים אחדים לפני יום הולדתה, כ-400 מצאצאיה של ניצולת השואה שושנה אוביץ הגשימו את משאלתה והתכנסו למפגש משפחתי מורחב בכותל המערבי. במשפחתה אמרו כי "היה לא פשוט לארגן את המאורע הנדיר הזה". נכדתה הבכורה סיפרה: "כולם היו שם עם דמעות בעיניים"

עריכה: ניב מעוז

לשושנה אוביץ, שתחגוג בעוד ימים אחדים יום הולדת 104, הייתה בקשה אחת: "שכל ילדיי, נכדיי וצאצאיי יגיעו יחד לכותל המערבי". בהתחשב בכך שמדובר במאות אנשים, נשים וילדים, זו לא הייתה משימה קלה במיוחד, אבל לבסוף היא הוכתרה בהצלחה. ביום רביעי שעבר הגיעו כולם לתפילה יחד בכותל המערבי, באירוע שסימל יותר מכל את הניצחון היהודי על הנאצים.

אוביץ, ניצולת שואה ששרדה את השואה התחתנה בתחילת שנות ה-30 לחייה עם בן דוד ראשון שלה. השניים פגשו אחד את השנייה כשחיפשו קרובי משפחה ששרדו אחר השואה. לפני שעלו לישראל, חיו במחנה מעבר באוסטריה, שם נולדה בתה הראשונה. מאוחר יותר עלו לחיפה, ושם הקימה משפחה. לאוביץ ארבעה ילדים - שני בנים ושתי בנות.

משפחתה של בת 104 שחגגה יום הולדת בכותל. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
מאות אנשים, נשים וילדים. התמונה המשפחתית בכותל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

"אין לנו מספר מדויק, אבל כנראה שיש 400 נכדים וצאצאים", מספרת פניני פרידמן, נכדתה הבכורה של שושנה בשיחה לוואלה! NEWS. "בתמונה המדוברת שאליה התכנסו כולם היו חסרים כ-10% מהם. זה היה מערך לא פשוט לארגן את המאורע הנדיר הזה. התחילו לרוץ מיילים, טלפונים והודעות והיה חשוב להגיע לכולם. היא ביקשה שנכין לה רשימה של שמות כל הנכדים והנינים כדי שהיא תוכל להתפלל עליהם אבל זה היה מורכב מידי. אימא שלי שהיא בתה הבכורה אמרה שתתפלל 'שכל אחד יקבל את כל מה שהוא צריך'".

פרידמן גרה בבלגיה, וכמוה יש עוד נכדים שמתגוררים מעבר לים, ולא הספיק את המפגש המשפחתי. "רק באמצע המעמד קלטנו את גודל המאורע. כולם היו שם עם דמעות בעיניים. זה היה מאוד מרגש".

עוד בוואלה!

שיפור במצב האחיות שנפצעו קשה בתאונה בקריית גת; אביהן עדיין מורדם

לכתבה המלאה
בת 104 חגגה יום הולדת עם כל בני המשפחה בכותל. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"כולם היו עם דמעות בעיניים". שושנה אוביץ בכותל/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully