וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו מתנגד להצבת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת

21.7.2019 / 18:41

ראש הממשלה מתנגד לרשימה מאוחדת מימין לליכוד ושוחח בנושא עם השר פרץ. אחרי שאמר כי יתערב בחלוקת המנדטים בימין הבהיר נתניהו: "אתערב במה שקורה אם יהיה צורך". גורם באיחוד מפלגות הימין: "ריצה בשתי רשימות תהיה טעות"

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו, עריכה: ניב מעוז

חילוף בהנהגת הימין החדש | כל העדכונים

  • ראש הממשלה שוחח טלפונית עם יו"ר איחוד מפלגות הימין
  • נתניהו מתנגד לריצה של רשימה אחת מימין לליכוד בראשות שקד
  • מסתמן: רה"מ ביקש מפרץ לפעול לאיחוד עם עוצמה יהודית
  • גורם באיחוד הימין: "מכבדים את רה"מ, נדון בכך ביננו לבין עצמנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנגד לריצה של רשימה אחת מימין לליכוד בבחירות הקרובות - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. מוקדם יותר נתניהו שוחח טלפונית בנושא עם יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ. נתניהו מתנגד גם להצבת איילת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת. על פי ההערכות, ראש הממשלה ביקש מפרץ לפעול לאיחוד עם עוצמה יהודית, כך שבנט ושקד ירוצו ברשימה נפרדת, שנחשבת יותר ליברלית ומתונה ואילו פרץ וסמוטריץ ירוצו ברשימה נוספת שנחשבת חרדית לאומית יותר.

בשידור לייב בפיסבוק נשאל נתניהו אם יש לו העדפה לשתי רשימות, או לרשימה אחת מימין לליכוד. לדבריו, "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את המנדטים שלו, אבל מתערב איך הימין מחלק את המנדטים שלו, ואני אומר לכם כמה שיותר ליכוד. רק ליכוד גדול מול השמאל ולא ממשלת אחדות".

זמן קצר לאחר מכן פרסם ראש הממשלה סרטון נוסף בו אמר כי "בעקבות השידור החי קיבלתי כמה פניות מאנשים בימין שאומרים: אתה מוכרח להתערב במה שקורה בימין כי אחרת אנחנו נשליך לפח עוד פעם 5-6 מנדטים ונחזור שוב פעם לבחירות. אתה חייב להתערב. אז אני אומר: אני לא מתערב לעת עתה ואם יהיה צורך - אתערב".

גורם באיחוד מפלגות הימין הגיב בשיחה עם וואלה! NEWS לנתניהו: "לרוץ בשתי רשימות מימין לליכוד זו תהיה טעות קשה ואיומה. אסור שיקרה דבר כזה. נתניהו חושב אחרת, אנחנו מכבדים את ראש הממשלה אבל נקבל החלטות לאחר שנדון בכך ביננו לבין עצמנו".

עוד בוואלה!

נתניהו הזוכה היחיד: הטעות הכפולה של ברית פרץ-לוי אבקסיס

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
מתנגד. נתניהו/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

בתוך כך, האיחוד הלאומי והבית היהודי יפיצו הערב סרטון במסגרת שיתוף פעולה ראשון תחת קמפיין "רצים ביחד עכשיו, מתווכחים אחר כך". בסרטון, שקורא לשקד לגלות אחריות ולרוץ ברשימה ימנית גדולה, משוחזרת במהירות דרכה של מפלגת הימין החדש מנטישת הבית היהודי ועד הכישלון בבחירות. הסרטון מזכיר את המסרים הזהים שהשמיעו בנט ושקד עם הקמת הימין החדש עם דגש על הצורך בשתי מפלגות מימין לליכוד. הסקרים המחמיאים, קטעים מהקמפיין וההתרסקות שהביאה לאי-הקמת ממשלת ימין ולבחירות חוזרות לראשונה בתולדות ישראל.

הסרטון נפתח ומסתיים באמירתו של בנט בראיון אתמול ב"פגוש את העיתונות" בדבר הצורך החוזר לרוץ בשתי מפלגות ומזהיר: "שקד ובנט, בנט ושקד, הפעם זה יגמר בממשלת שמאל!".

צילום: הבית היהודי והאיחוד הלאומי

בהמשך הערב תישא דברים שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ותודיע על שובה לימין החדש כראש המפלגה. זאת במטרה ללכת לאיחוד רחב ככל שניתן מימין לליכוד. שקד נועדה עם שותפה הפוליטי ובמהלך פגישתם סיכמו על מיקומה כיו"ר המפלגה.

גורם המעורה בפרטים אמר כי בנט העביר אליה את הנהגת המפלגה מתוך הבנה כי בבחירות הקרובות לא ניתן לזרוק או לסכן אלפי קולות לפח אחרי שהרשימה לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. "המדינה חשובה מקידום אישי, והמדינה צריכה עכשיו ימין מאוחד", צייץ היום שר החינוך לשעבר בחשבון הטוויטר שלו.

אילת שקד בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
תעמוד בראשות הימין החדש. שקד/אתר רשמי, ליאב פלד

שקד ובנט דנו בשאלה אם יפנו לאיחוד רחב עם איחוד הימין ועוצמה יהודית כך שתהיה מימין לליכוד רשימה אחת גדולה או שפניהם לאיחוד עם יו"ר זהות משה פייגלין, כך שירוצו שתי רשימות מימין לליכוד. על פי ההערכות, שקד תנסה ללכת לאיחוד עם ראשי הבית היהודי, השרים פרץ ובצלאל סמוטריץ', ועם עוצמה יהודית, כפי ששאפה בתחילת הדרך.

עם זאת, עד כה פרץ לא מסיר את התנגדותו להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת - התנגדות שמהווה מכשול גדול בדרך לאיחוד שכן שקד שואפת לעמוד בראש רשימה כזו.

שקד נפגשה בשבועיים האחרונים עם איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ובין הצדדים נרשמה התקדמות לקראת איחוד רחב. בן גביר דרש שני מקומות ריאליים ברשימה המאוחדת, אחד מהם בצמרת המפלגה. ככל הנראה מטרתה של שקד היא לפעול בהמשך מול סמוטריץ' כך שלבסוף לפרץ ולמפלגת הבית היהודי לא תהיה ברירה אלא להתאחד ולאפשר לה את המקום הראשון.

(עדכון ראשון: 17:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully