וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישתם של שקד ובנט הסתיימה - ללא תוצאות

21.7.2019 / 0:46

שרי המשפטים והחינוך לשעבר נפגשו בניסיון לגשר על הפערים סביב האיחודים שצפויים לימין החדש, אך פגישתם הסתיימה ללא הכרעה. שקד תומכת בחבירה לרשימת פרץ וסמוטריץ', ואילו בנט מעדיף חיבור לפייגלין שייצור שתי רשימות מימין לליכוד

צילום: מערכת וואלהNEWS!

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד נפגשו אתמול (שבת) בניסיון להכריע על עתידם הפוליטי לקראת הבחירות הקרובות, אך פגישתם הסתיימה ללא החלטה. על השניים לגשר על הפערים ביניהם לקראת אפשרות של איחודים נוספים במפלגות מימין לליכוד. "אני מקווה שאנחנו הולכים לשבוע של בשורות טובות לימין ולמדינת ישראל ", אמר בנט בדרכו לפגישה. גם שקד ציינה כי "ניקח את ההחלטות הנכונות בשביל מדינת ישראל ובשביל מחנה הימין".

הפער הכי משמעותי בין הצדדים נסוב סביב האיחוד הצפוי לימין החדש. המפלגה שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות שואפת להתאחד עם אחת מהמפלגות מימין לליכוד ובעוד בנט רוצה לבנות רשימה דתית ליברלית שתחבור לפייגלין כך שמימין לליכוד ירוצו שתי רשימות נפרדות. לעומת זאת, שקד מעוניינת להתאחד עם איחוד הימין ועוצמה יהודית כך שמימין לליכוד תרוץ רשימה אחת גדולה. אם השניים יצליחו להגיע להסכמה ביניהם, שקד צפויה לקבל את המקום הראשון והם ייצאו בקריאה לאיחודים נוספים על בסיס ההסכמה.

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
בנט ושקד/ראובן קסטרו

סמוטריץ' צייץ הערב כי "איך שזה נראה בנט ושקד לא למדו את הלקח. טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם. צריך לומר בצורה ברורה: אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין הם ישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".

על שאלת וואלה! NEWS לגבי מיקומה של שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת נמנע בנט מלהשיב. לעומתו, איתמר בן גביר, מראשי "עוצמה יהודית" ויו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' לא שוללים אפשרות כזאת. השר רפי פרץ - מתנגד למהלך. בפגישה שערכה שקד עם יו"ר איחוד הימין פרץ, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS הבהיר לה כי "פה, יש תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון".

מעבר לקרב סביב המקום הראשון ברשימה המאוחדת, בין שקד לרב פרץ קיים ויכוח משמעותי נוסף סביב מבנה הרשימה ככל שהאיחוד ייצא לפועל. שקד דורשת לקבל עבור הימין החדש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה מול חמישה מקומות לבית היהודי ולאיחוד הלאומי יחד.

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully