וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד גוש הימין: פגישה מכרעת בין בנט ושקד על המשך דרכם המשותפת

19.7.2019 / 14:35

יו"ר הימין החדש ושרת המשפטים לשעבר ייפגשו במוצ"ש לפגישה מכרעת על מודל ריצת גוש הימין בבחירות הקרובות. בעוד ששקד נוטה לחיבור רחב בתוך איחוד מפלגות הימין, בנט מעדיף לרוץ עם פייגלין או ללא חיבור

עריכה: עמית שמחה

יו"ר "הימין החדש", נפתלי בנט, ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, הודיעו היום (שישי) כי יפגשו במוצ"ש לפגישה מכרעת על מודל ריצת גוש הימין בבחירות הקרובות. בפגישה שתתקיים בתל אביב ידונו השניים על המשך דרכם הפוליטית המשותפת.

שקד נוטה לחיבור רחב יחד עם בנט בתוך איחוד מפלגות הימין עם השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לעומתה, בנט מעדיף לרוץ עם יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין או עם הימין החדש ללא חיבורים. זאת, כדי להתמקד באגף המצביעים הליברלי בציונות הדתית ובניסיון למשוך אליו מצביעים שהצביעו בבחירות האחרונות ליו"ר כולנו משה כחלון שחבר עם מפלגתו לליכוד. בנוסף, יו"ר הימין החדש חושש מבריחה של מצביעים חילונים לישראל ביתנו של ח"כ אביגדור ליברמן במקרה של חיבור עם איחוד מפלגות הימין.

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
יכריעו לגבי עתידם הפוליטי המשותף. בנט ושקד/ראובן קסטרו

על שאלת וואלה! NEWS לגבי מיקומה של שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת נמנע בנט מלהשיב. לעומתו, איתמר בן גביר, מראשי "עוצמה יהודית" ויו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' לא שוללים אפשרות כזאת. השר רפי פרץ - מתנגד למהלך. בפגישה שערכה שקד עם יו"ר איחוד הימין פרץ, שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS הבהיר לה כי "פה, יש תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון".

בראיון לכאן רשת ב' אתמול התייחסה שקד לדבריו של פרץ ואמרה כי "לא נתקלתי בתקרת זכוכית בגלל שאני אישה, וגם אוכיח שלא אתקל בעתיד". היא הדגישה כי "יכול להיות שעוד תהיה יו"ר מפלגה אישה. שקד ציינה כי נבחרה בפריימריז של הבית היהודי במקום הראשון, זאת למרות אמירתו של הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית שאמר כי מקומן של הנשים אינו בפוליטיקה. "זה כנראה לא הפריע לאף אחד", אמרה שקד. "צריך להתאזר קצת בסבלנות".

רפי פרץ בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
נגד הצבתה של שקד במקום הראשון ברשימת מפלגת ימין מאוחדת. השר פרץ/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

מעבר לקרב סביב המקום הראשון ברשימה המאוחדת, בין שקד לרב פרץ קיים ויכוח משמעותי נוסף סביב מבנה הרשימה ככל שהאיחוד ייצא לפועל. שקד דורשת לקבל עבור הימין החדש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה מול חמישה מקומות לבית היהודי ולאיחוד הלאומי יחד.

נוסף לכך, את המקום העשירי לנציג של עוצמה יהודית. פרץ מתנגד לדרישה, ובמקום הציע לחלק את הרשימה לפי המפתח הבא: שליש לבית היהודי, שליש לאיחוד הלאומי, שליש לימין החדש. לפי גורם המעורה במו"מ, בהצעה של השר פרץ לא הייתה התייחסות רשמית לנציג של עוצמה יהודית. עם זאת, פרץ הודיע שהוא לא שולל את המשך החיבור עם נציגי המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully