וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על האיחוד בעבודה: "צעד שיכול לסתום את הגולל על המפלגה"

19.7.2019 / 10:33

יו"ר ישראל דמוקרטית בהתייחסות ראשונה בקולו להצטרפות אורלי לוי אבקסיס לעבודה אמר כי היא תביא להקמת "מפלגת נישה חברתית" שתפגע במורשת המפלגה. "מפלגה של 'לא ימין ולא שמאל', בלשונה של לוי אבקסיס, שמוותרת על החלפת השלטון"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

אהוד ברק תוקף את האיחוד בעבודה | כל הפרטים:

  • ברק תקף את הצטרפות לוי אבקסיס לעבודה: עלולה לסתום את הגולל על חזון המפלגה
  • ברק המשיך לקרוא לשיתוף פעולה: "המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד"
  • "אנחנו נמצאים תחת התקפה שיטתית על יסודות המדינה"
  • על פי ההערכות: הצטרפות לוי אבקסיס מצמצמת משמעותית את הסיכוי לאיחוד בשמאל

יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק אמר היום (שישי) כי הוא "מקווה שהדבר לא בלתי הפיך, אבל הברית של יו"ר העבודה עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס עלולה לסתום חלילה את הגולל על העבודה ועל החזון והמורשת לטובת הקמה מפלגת נישה חברתית. 'לא ימין ולא שמאל' בלשונה של לוי אבקסיס שמוותרת על החלפת השלטון". ראש הממשלה לשעבר אמר בכנס פעילים בקיבוץ עין שמר, שבו משתתפים גם חברי מפלגתו יפעת ביטון ואבי בוסקילה כי "המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד. לא כי כולם חושבים אותו דבר וזה ברור שיש לנו הבדלי עמדות, אבל אנחנו חייבים להתאחד ולרדת לזירה".

ברק הוסיף כי "הבחירות האלה הן קריטיות לעתידה של המדינה ואנחנו נמצאים תחת התקפה שיטתית על היסיודות של המדינה. באנו לשנות את מה שקרה במועד א'. אחרי הישג טוב של כחול לבן שלא הצליחו להקים ממשלה, הייתה אי הבנה שמה שקובע זה הגוש ולא המפלגה. אם אחרי הבחירות היו אחרי גנץ גוש של 61 מנדטים הנשיא היה חייב להטיל על גנץ את הרכבת הממשלה". לדבריו, "הייתה מערכת בחירות אנמית עד כאב. אני מזכיר לכל מי שתמים - אם נתניהו מנצח בבחירות ומקים ממשלה, כתב האישום לא יוגש בעוד שנה ולא בעוד שנתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
נגד להט"בים ורפורמים: המפלגה החדשה שמאיימת לנגוס בקולות הימין
שקד על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא נתקלתי בתקרת זכוכית ולא אתקל"
עם רוח קרב ועקיצה ליאיר: המופע של ברק מאיים בעיקר על גנץ

אהוד ברק בחממה בעין שמר, 19 ביולי 2019. שלומי גבאי
"המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד". ברק/שלומי גבאי

"אני חושב שהוויתור על הדגל המדיני - חברתי והפרשנות היותר גדולה של הדגל הכלכלי, הוא איבוד כיוון שיחזור אל המחנה כ'בומרנג'", תקף ברק. "אין לנו דרך בהחלפת הברית הבלתי קדושה של נתניהו והכהניסטים אלא להתמודד על כל רוחב החזית, על כל החזון ועל כל הטווח שממשלה צריכה לעסוק בו. טובת הגוש הייתה ונותרה איחוד רחב של כל הכוחות שבו".

ראש הממשלה לשעבר תקף את "הברית של נתניהו עם הימין הקיצוני" ואמר כי "המסוכנים הם הכהניסטים, אני זוכר את יצחק שמיר שהיה יוצא בכל פעם שכהניסט היה עולה לדוכן. ונתניהו היום מאמץ את האנשים האלה. הרבנים שהיו השראה לרצח רבין - על הרבנים האלה נתניהו נשען, הכנהניסטים האלה שנתניהו נשען עליהם הם המסלפים של היהדות והם פועלים נגד ההמלצות שכתובות בתלמוד". ברק הוסיף כי "נתניהו במסע להמלטות מהכלא. הוא יעביר חוק המלטות וחוק התגברות וחסינות. ישנו יועמ"ש שבכוחו להפסיק את הקרקס הזה באבחת חרב אחת שמשום מה לא עושה את זה".

עמיר פרץ ואורלי לוי מודיעים על איחוד - 18 יולי 2019. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה!
פרץ ולוי אבקסיס, אתמול/מערכת וואלה!, קובי ריכטר/TPS

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, הודיעה אתמול על חבירתה למפלגת העבודה. "נביא בשורה חברתית אמיתית", ציינה לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים משותפת שערכה לצד יו"ר העבודה עמיר פרץ. הצטרפותה של לוי אבקסיס לשורות העבודה מהווה הישג עבור יו"ר המפלגה פרץ, שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו כי יצליח להביא קהלים חדשים במערכת הבחירות הקרובה. עם זאת, החבירה ללוי אבקסיס, שהשקפת עולמה מתאפיינת בתפיסה ימנית יחסית, מצמצמת משמעותית את הסיכוי לאיחוד בשמאל. פרץ הודיע ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ כי הוא מפסיק את המגעים לאיחוד אפשרי למפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully