וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשורה חברתית אמיתית": אורלי לוי אבקסיס חוברת למפלגת העבודה

18.7.2019 / 20:10

לאחר שלא הצליחה בבחירות האחרונות לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתה גשר, לוי אבקסיס הודיעה על ריצה עם העבודה. "נפיל את החומות שבין המחנות", אמר פרץ, שהודיע ליו"ר מרצ על הפסקת מגעי האיחוד

צילום: אבי כהן

לוי אבקסיס חוברת לעבודה - עדכונים אחרונים:

  • לוי אבקסיס: "נביא בשורה חברתית אמיתית"
  • פרץ: "נפיל את החומות שבין המחנות"
  • יו"ר העבודה הודיע על הפסקת המגעים לאיחוד עם מרצ
  • יו"ר מרצ הורוביץ: "שריון קטן במקום איחוד גדול"

יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס, הודיעה הערב (חמישי) על חבירתה למפלגת העבודה. "נביא בשורה חברתית אמיתית", ציינה לוי אבקסיס במסיבת עיתונאים משותפת שערכה לצד יו"ר העבודה עמיר פרץ. "הגיעו הצעות - ויש שאמרו אולי מבחינה פוליטית שהיו בטוחות יותר. הדבר הבטוח ביותר זה ללכת עם מישהו שאתה מאמין בו ומאמין לו. כשעמיר 'מדבר חברתי' - אני מאמינה לו, כי את חובת ההוכחה הוא כבר עשה. וביחד נפשיל שרוולים ונצא למערכה".

לוי אבקסיס סיפרה כי היא "מגיעה לאחר פסק זמן בו יכולתי לבחון את מערכת יחסי הגומלין ביני לבין הציבור ואני מודה שהפער בין העבודה הסיזיפית וההקרבה האישית שלי". היא ציינה את ההיעדרות הממושכת מביתה וממשפחתה, אל מול התוצאה הקשה בבחירות לאחר שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. "אני הולכת ברחוב לכל מקום ואני שומעת 'אורלי תחזרי'. כשהבחירות הוקדמו והגיעו הצעות מימין ומשמאל, חשבתי עדיין שמקומי יהיה עם משפחתי. אך כאשר הגיעה הצעתו של עמיר, חבר לדרך למאבקים חברתיים, הרגיש לי שזה טבעי להפיל את החומות האלה ולחפש את המחבר והמאחד".

לוי אבקסיס הכריזה כי מפלגתה גשר תישאר עצמאית, והיא תקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה ברשימת העבודה. "החיבור הזה בין עבודה לגשר יביא תקווה לאנשים ואני קוראת לאותם עשרות אלפים שהצביעו לי לבוא ולהתייצב", אמרה.

עוד בוואלה!

איראן מאיימת: נעבור למתקפה רחבה אם אחת מאויבותינו "תעשה טעות"

לכתבה המלאה
פרץ ולוי - איחוד_18.7.19. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה!
פרץ ולוי אבקסיס במסיבת העיתונאים, הערב/מערכת וואלה!, קובי ריכטר/TPS

יו"ר העבודה פרץ בירך על המהלך והבטיח כי קמפיין העבודה לא ייגרר לשיח מתלהם. "מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי בו יש מקום לכל הישראלים", הכריז פרץ. "בית לקבוצות המודרות שחשות שהמדינה שכחה אותן, שחשות שהמדינה החליטה שהאחריות כלפיהם, כלפי ילדיהם, זו אחריות חלקית. בית לכל אותן קבוצות שהתסיסה בתוכן הולכת וגוברת ועוד רגע היא תתפרץ ללא שליטה. הקבוצות האלה יתנו לנו את ההזדמנות לתת להן את התשובות הנכונות והצודקות. היום אנו מסתערים על לבבות העם, עם מסרים של אחדות, אהבה, ואחריות משותפת. המסע שלנו יהיה מסע של אהבת חינם".

על לוי אבקסיס אמר כי היא "אישה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים, בני העיר ובני הכפר, תושבי הפריפריות וההתיישבות העובדת, מאזרחי אצבע הגליל וקריית שמונה ועד לתושבי עוטף עזה ושדרות".

פרץ הוסיף: "כפי שהבטחתי בכל מסעותיי האחרונים, במיוחד בפריימריז שזה עתה הסתיימו, המסגרת הפוליטית שנבנית כאן מולנו תשנה את הכללים, החומות של המעברים בין המחנות נופלות עכשיו. אנחנו הבית הפוליטי שיקלוט אזרחים שרוצים להיות שלמים עם הצבעתם".

עמיר פרץ ואורלי לוי מודיעים על איחוד - 18 יולי 2019. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה!
"בית פוליטי"/מערכת וואלה!, קובי ריכטר/TPS

הצטרפותה של לוי אבקסיס לשורות העבודה מהווה הישג עבור יו"ר המפלגה פרץ, שהבטיח בקמפיין הבחירות שלו כי יצליח להביא קהלים חדשים במערכת הבחירות הקרובה. עם זאת, החבירה ללוי אבקסיס, שהשקפת עולמה מתאפיינת בתפיסה ימנית יחסית, מצמצמת משמעותית את הסיכוי לאיחוד בשמאל. פרץ הודיע ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ כי הוא מפסיק את המגעים לאיחוד אפשרי למפלגה.

בשל כך, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ תקף מיידית בעקבות המהלך, וטען כי עמיר פרץ שב על טעויות קודמו אבי גבאי ופוגע בסיכויים לאיחוד בגוש השמאל. "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים", אמר. "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל. לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מרצ למפלגת העבודה. במקום איחוד גדול הוא בחר בשריון קטן".

הפגנת הקהילה הגאה כנגד שר החינוך, רפי פרץ קריית הממשלה בתל אביב 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"שריון קטן במקום איחוד גדול", הורוביץ/ראובן קסטרו

הורוביץ הוסיף כי הורה למטה מרץ להאיץ את קמפיין המפגלה לבחירות הקרובות. "לציבור בישראל מגיעה מפלגת שמאל אידיאולוגית גדולה ומשפיעה שתשנה את המציאות ותחזיר לחיינו ערכים של שלום, שוויון וחופש", אמר. "מרצ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), שלאחרונה הודיעה על פרישתה מהחיים הפוליטיים בירכה על המהלך. "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצויינת למפלגת העבודה", אמרה.‫ "אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית, והצטרפותה מחדדת את הקול הצלול של המאבק לצדק, לשיוויון ולגורלם של בני אדם בכל תחומי חייהם. השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

בכחול לבן אמרו הערב כי הם מברכים "על כל חיבור שימנע איבוד של אלפי קולות. לאחר הבחירות נקרא לליכוד לאחר עידן נתניהו ולעבודה בראשות פרץ ולוי להצטרף לממשלת האחדות שנקים". בליכוד אמרו כי הם "ממשיכים שלא להתערב באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. כשנחרוג מכך - נודיע".


(עדכון ראשון: 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully