וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה הגדירה את חיזבאללה ארגון טרור ביום השנה ה-25 לפיגוע נגד הקהילה היהודית

18.7.2019 / 16:37

המדינה הדרום אמריקנית הפכה לראשונה ביבשת שמגדירה את הארגון השיעי הלבנוני ארגון טרור. זאת במקביל לביקור פומפאו וציון יום השנה למתקפה במרכז הקהילה בבואנוס איירס, שבה נהרגו 85 איש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגנטינה הגדירה היום (חמישי) את חיזבאללה ארגון טרור, עם ציון יום השנה ה-25 לפיגוע במבנה הקהילה היהודית בבואנוס איירס, שבו נהרגו 85 בני אדם. ארגנטינה מאשימה את איראן ואת הארגון הלבנוני השיעי הנתמך על ידי, אך הם מכחישים זאת. המדינה הדרום אמריקנית מאשימה את חיזבאללה גם במתקפה נגד מבנה השגרירות הישראלית בעיר ב-1992, שבה נהרגו 29 בני אדם.

במסגרת המהלך, יוקפאו נכסי הארגון ואנשיו, על בסיס רשימה של גופים ואנשים הקשורים לטרור שהוקמה אתמול. "חיזבאללה ממשיך להוות כיום איום על הביטחון ועל הכבוד של הסדר הכלכלי והפיננסי ברפובליקה של ארגנטינה", מסרה היחידה ללוחמה בטרור.

ההכרזה נמסרה במקביל לביקורו של שר החוץ של ארצות הברית מיייק פומפאו. הממשל האמריקני, יחד עם ישראל, מפעיל לחץ רב על חיזבאללה ודחק בממשלתו של הנשיא מאוריסו מקרי לפעול נגד הארגון השיעי הלבנוני. ארגנטינה היא המדינה הראשונה באמריקה הלטינית שמגדירה את חיזבאללה ארגון טרור.

פיגוע במרכז היהודי בבואנוס איירס ב-1994. AP
זירת הפיגוע במבנה הקהילה היהודית, 1994/AP

חיזבאללה טרם הגיב על המהלך. בשנה שעברה הקפיאה ארגנטינה את נכסיהם של 14 מחברי חמולת ברכאת, שלפי הרשויות מקורבת לארגון השיעי. גורמים אמריקניים וארגנטינאיים אומרים שחיזבאללה פועל במשולש הגבולות של ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי, שם הוא מנהל פעילות כלכלית לא חוקית המממנת את מבצעיו במקומות אחרים.

ההחלטה של ארגנטינה היא ניצחון משמעותי עבור ארצות הברית, המפעילה לחץ רב על טהראן וגרורותיה. עם זאת, ללא צעדים דומים של מדינות אחרות ביבשת, ההשפעה שלה צפויה להיות מוגבלת. ממשל טראמפ רואה בנשיא מקרי שותף חשוב, אחרי שנים של יחסים קרירים בין וושינגטון לבואנוס איירס תחת הנהגתה של הנשיאה כריסטינה פרנדדס קירשנר מהשמאל.

מדינות אחרות שמגדירות את חיזבאללה או את הזרוע הצבאית שלו ארגון טרור הן קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד האיחוד האירופי וישראל. "הגיע הזמן שהעולם הנאור יבין את חומרת הסכנה הנשקפת מכיוון איראן וחיזבאללה. הגיע הזמן שכל העולם יעמוד מול זה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששיבח את נשיא ארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully