וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "אם נתאחד עם איחוד מפלגות הימין - חילונים יברחו לליברמן"

17.7.2019 / 17:37

ברקע המגעים לאיחוד גוש הימין אמר יו"ר הימין החדש כי מפלגתו עדיין שוקלת את צעדיה באשר לאיחוד עם סמוטריץ' ופרץ. "אנחנו עוד בהתלבטות מה נכון יותר לגוש הימין", הבהיר. על השאלה אם ימליץ על נתניהו: "אמליץ על מועמד הימין עם הסיכויים הכי גבוהים להרכיב ממשלה"

עריכה: עמית שמחה

ברקע המגעים לאיחוד גוש הימין, אמר היום (רביעי) יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כי מפלגתו עדיין שוקלת אם להתאחד עם איחוד מפלגות הימין של השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. זאת בשל חשש כי מצביעים חילונים יברחו לישראל ביתנו של ח"כ אביגדור ליברמן. "אם נתאחד עם איחוד מפלגות הימין, זה יבריח מצביעים חילונים לליברמן", אמר בנט. והבהיר בריאיון לגלי צה"ל כי אנחנו עוד בהתלבטות מה יהיה נכון יותר לגוש הימין".

לדבריו, למרות העובדה שהסקרים צופים למפלגתו שישה מנדטים הנושא של איחוד עם גוש הימין עדיין נמצא כרגע בדיון והוא ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד דנים יחד בנושא. "אני בהתלבטות יחד עם שקד מה יותר נכון לגוש הימין. מצד אחד, אנחנו צרובי כישלון. מצד שני, אם מתחבר לאיחוד הימין, יהיה קשה לציבור החילוני להצביע לנו וזה ייפגע בגוש הימין כי זה קולות שילכו לליברמן. אנשי הליכוד טובים ונהדרים אבל ידיהם כבולות".

מסע"ת של הימין החדש - הצטרפותה של אלונה ברקת למפלגה, בית העיתונאים, תל אביב  7 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
לא התחייב כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה. בנט/ראובן קסטרו

אף שהתחמק מלהשיב על שאלת וואלה! NEWS באשר למיקומה של שקד בראש מפלגה מאוחדת של הימין - הודה בנט בריאיון לתחנה הצבאית כי הוא ושקד "נמצאים בקשר הדוק. מקווה שבימים הקרובים היא תקבל החלטה ונרוץ יחד בבחירות הקרובות. היא מכלכלת את הצעדים, השדה הפוליטי משתנה בקצב בלתי נתפס. מאד מעריך את יכולותיה כשרה והיא מאוד פופולרית ובצדק".

בנט לא פסל אפשרות של חיבור עם יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין ואפילו עם הליכוד. "הוא הביא בשורה ושיח בעוצמות שלא היו כאן. לא יודע להגיד ברגע זה עם מי נרוץ. הבטחתי שלא נשאיר קולות על הרצפה. לא פוסל חיבור טכני עם אף אחד. יכול להיות שנרוץ עם איחוד הימין, יכול להיות עם פייגלין ויכול להיות עם הליכוד".

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
" מקווה שבימים הקרובים היא תקבל החלטה ונרוץ יחד בבחירות הקרובות". שקד/ניב אהרונסון

באשר למחלוקות עם עמיתיו לשעבר בבית היהודי והביקורת שנמתחה עליו ועל שקד מצד ח"כ מוטי יוגב והשר פרץ על עזיבתם בבחירות הקודמות את המפלגה - אמר בנט כי הוא "יודע שהם מצרים על ההתבטאויות האלה".

יו"ר הימין החדש סירב לומר נחרצות האם ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמליץ על מועמד הימין עם הסיכויים הכי גבוהים להרכיב ממשלה. לא אתן שנלך לבחירות בפעם השלישית. נתניהו לא פסול אבל במבחן התוצאה הוא לא הקים ממשלה ולכן אעשה הכל כדי למנוע זאת פעם נוספת. אני לא שייך לחבורת 'רק לא ביבי'. אני חושב שרוב הסבירות שנתניהו יהיה ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום פורסם כי יו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד נועדו לפני כחודש וחצי, כאשר לוואלה! NEWS נודע כי בפגישה אמר פרץ לשקד, "פה יש לך תקרת זכוכית, לא תהיי מקום ראשון". באותה שיחה אמרה שקד לפרץ: "לא אסלח על כך שדרשת את הפיטורים שלי ושל נפתלי", זאת למרות שבסביבת פרץ הכחישו ששוחחו על כך עם ראש הממשלה. על פי גורם המעורה בפרטים, "השניים נפגשו כדי לבדוק היתכנות לאיחוד מימין לליכוד אבל השיחה הייתה ברובה באווירה קשה".

מעבר לקרב סביב המקום הראשון ברשימה המאוחדת, בין שקד לרב פרץ קיים ויכוח משמעותי נוסף סביב מבנה הרשימה ככל שהאיחוד ייצא לפועל. שקד דורשת לקבל עבור הימין החדש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה מול חמישה מקומות לבית היהודי ולאיחוד הלאומי יחד. נוסף לכך, את המקום העשירי לנציג של עוצמה יהודית. פרץ מתנגד לדרישה, ובמקום הציע לחלק את הרשימה לפי המפתח הבא: שליש לבית היהודי, שליש לאיחוד הלאומי, שליש לימין החדש. לפי גורם המעורה במו"מ, בהצעה של השר פרץ לא הייתה התייחסות רשמית לנציג של עוצמה יהודית. עם זאת, פרץ הודיע שהוא לא שולל את המשך החיבור עם נציגי המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully