וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההכרזות: הערבים מתקשים לגבש רשימה משותפת לבחירות

15.7.2019 / 18:36

לאחר שההכרזה על איחוד הרשימה המשותפת בוטלה, ועדת הפיוס הודיעה כי היא עתידה להתקיים ביום חמישי. לא ידוע אם ישנה הסכמה על כך מצד ארבע המפלגות החלוקות בדעתן על סדר שיבוץ המועמדים. לוואלה! NEWS נודע כי טיבי ושחאדה מתעקשים על דרישותיהם

עריכה: טל רזניק

ועדת ההסכמה והפיוס הלאומית הודיעה היום (שני) כי תכריז ביום חמישי על איחוד הרשימה המשותפת, אך לא ציינה אם ישנה הסכמה על כך מצד ארבע המפלגות. אירוע הכרזה על חידושה של הרשימה המשותפת ושיבוץ המקומות ברשימה בראשות ח"כ איימן עודה תוכנן להתקיים מוקדם יותר היום, אולם בוטל בעקבות מחלוקת על סידור המועמדים. שיבוץ המקומות ברשימה אמור להתבסס על מפתח שקבעה ועדת הפיוס, שאת החלטותיה התחייבו כולם לקבל כשיצאה לדרכה לסדר את הרשימה.

עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי יו"ר תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, מתעקש על מקום 2 במקום 3 שמיועד לו כעת, בנוסף לתפקיד יו"ר סיעת "הרשימה המשותפת" שהובטח לו. הוא גם רוצה את המקומות 7 ו-11 למפלגתו במקום 9 ו-14 כפי ששיבצה אותה ועדת הפיוס. כמו כן, יו"ר בל"ד, ח"כ מטאנס שחאדה, רוצה עבור המפלגה שלו את המקום ה-12 ולא ה-13, בנוסף למקומות 4 ו-8 שכבר שוריינו לה. נכון לעכשיו, כולם עושים שרירים, גם ועדת הפיוס הדבקה ברשימה שחיברה וכולם מאיימים שלא ייסוגו. ספק אם הציבור יסלח להם אם החלום לאחדות יפול על מחלוקת הפוזיציות.

נציגי הפיוס של הרשימה הערבית לכנסת במהלך כינוס במלון לגאסי, נצרת 15 ביוני 2019. יואב איתיאל
נציגי ועדת הפיוס, היום/יואב איתיאל

את האירוע יזמו מפלגות חד"ש ורע"ם, כאשר תע"ל כבר אישרה השתתפות וביטלה אמש ובל"ד נעדרה בכלל. המארגנים חשבו לקיים את האירוע בכל מחיר בהנחה שברגע האחרון יגיעו גם הסרבנים, אבל בסופו של דבר משזה לא קרה, החליטו לבטל את האירוע.

"חבל שטיבי ושחאדה נוהגים בדרך כה מנוגדת לרצון הציבור", אמר אחד הפעילים המארגנים שביקש לא להזדהות בשמו. ארבע המפלגות שהקימו את הרשימה המשותפת הודיעו מיד אחרי הבחירות עקרונית על איחודן שוב, אולם שבועות ארוכים שהן מצויות במשא ומתן מייגע על שיבוץ חבריהן ברשימה אחת לכנסת, ללא תוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אחמד טיבי בבינתחומי הרצליה, 12 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"חבל שנוהג בניגוד לרצון הציבור". טיבי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully