וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בכנס פעילים ראשון: "גם בליכוד נערכים ליום שאחרי נתניהו"

14.7.2019 / 23:59

במהלך נאום מול פעילי המפלגה הבטיח יו"ר כחול לבן כי יקים ממשלת אחדות רחבה שתכלול גם את הליכוד ללא נתניהו. "אנו מדברים גם עם אנשים מתוך הליכוד; יודעים שגם הם נערכים ליום שאחרי נתניהו", אמר גנץ. ח"כ לפיד הבהיר: לא יעזור למפיצי השמועות אנו רצים יחד עד הניצחון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

כאלף פעילים וראשי מטות השטח של "כחול לבן" קיימו הערב (ראשון) כנס פעילים ראשון של המפלגה בשפיים. ארבעת בכירי המפלגה, בהם היו"ר ח"כ בני גנץ, נשאו דברים והבטיחו כי יקימו ממשלת אחדות רחבה במקרה של הקמת ממשלה ברשותם.

"תפיסת הגושים שהכרנו עד היום התפוררה. עם ישראל מעוניין בהנהגה פוליטית מרכזית. בממשלת אחדות רחבה שתעבוד ביחד שתשים את ישראל לפני הכול", אמר ח"כ גנץ. הוא הוסיף כי "בתקופה האחרונה, שמענו את אביגדור ליברמן קורא לממשלת אחדות שאותה תקים המפלגה הגדולה. אנחנו מדברים עם כל השחקנים בזירה הפוליטית ופועלים כדי שגם משמאל לכחול לבן לא יבזבזו קולות. כל המערכת מבינה את הצורך בממשלה רחבה ויציבה".

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ במהלך כנס פעילים בשפיים 14 ביוני 2019. זיו קורן, אתר רשמי
"נצרף מפלגות רבות לממשלה, ובהן גם הליכוד או חלקים ממנו". יו"ר כחול לבן גנץ, הערב/אתר רשמי, זיו קורן

ח"כ גנץ הדגיש כי מפלגתו נמצאת במגעים גם עם הליכוד, זאת לאחר שבכחול לבן הבהירו כי יסכימו להקים ממשלת אחדות עם הליכוד ללא נתניהו. "בתקופה האחרונה, אנשים שלנו מדברים גם עם אנשים מתוך הליכוד; אנחנו יודעים שגם הם נערכים ליום שאחרי נתניהו. גם בתוך הליכוד יש קולות שמתנגדים למעשיו של נתניהו. גם הם הפנימו שלביבי אכפת רק מביבי", אמר ח"כ גנץ. "אני אומר לכם בצורה ברורה- אחרי שנהיה המפלגה הגדולה והמנדט להרכבת הממשלה יוענק לי על ידי הנשיא - נצרף מפלגות רבות לממשלה, ובהן גם הליכוד או חלקים ממנו".

יאיר לפיד במהלך כנס פעילים של כחול לבן בשפיים 14 ביוני 2019. זיו קורן, אתר רשמי
"אנחנו חברים אנחנו רצים ביחד עד הניצחון ביחד". ח"כ לפיד, הערב/אתר רשמי, זיו קורן

במהלך הכנס דיבר גם מספר 2 ויו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד. לפיד התייחס לחקירה המתנהלת בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשמועות על חילוקי דעות בינו לבין מספר שלוש של כחול לבן ויו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון. זאת, כשבמקביל לכנס פורסמו הקלטות נוספות שלו ושל ח"כ יעלון מותח ביקורת על החיבור עם לפיד, בפעם הרביעית החודש. "לא יעזור לכל מפיצי השמועות אנחנו חברים אנחנו רצים ביחד עד הניצחון ביחד", אמר לפיד.

על תיקי נתניהו אמר לפיד כי "אם אתה ממלא את המדינה בשנאה, אל תגיד לנו שאתה אוהב את המדינה. אף אחד לא משחית את מה שהוא אוהב. אי אפשר לסמוך עליו יותר". עוד הוסיף לפיד: "אני פה כי אני נשבע לשרת אתכם. אנחנו פה כי אנחנו גאים במדינה הזו. במה שהיא השיגה. באנשים שחיים בה. בצה"ל. אני גאה בכם. אתם מדהימים. משרתים בצבא, הילדים שלכם בצבא, עובדים, משלמים מיסים. מחזיקים את המדינה הכי מופלאה בעולם. מגיע לכם יותר. מגיעה לכם ממשלה שעובדת בשבילכם. מגיע לכם ראש ממשלה שלא עסוק רק בעצמו. אנחנו הקול שלכם. זה התפקיד שלנו. להיות הקול שלכם. להביא את הקול שלכם לשלטון".

בוגי יעלון במהלך כנס פעילים של כחול לבן בשפיים 14 ביוני 2019. זיו קורן, אתר רשמי
ח"כ יעלון, הערב/אתר רשמי, זיו קורן

יעלון תקף את נתניהו על אי הטיפול לטענתו בתושבי עזה. "אותנו תושבי עוטף עזה לא משעממים. אותנו החקלאים לא משעממים. ילדי הפעוטונים והוריהם לא משעממים. ביבי - די מספיק. אילו מחירים נוספים אתה רוצה שמדינת ישראל ואזרחיה ישלמו בשביל החסינות שלך? הבחירות האלה הן בנימין נתניהו או בני גנץ".

גבי אשכנזי במהלך כנס פעילים של כחול לבן בשפיים 14 ביוני 2019. זיו קורן, אתר רשמי
ח"כ אשכנזי, הערב/אתר רשמי, זיו קורן

מספר 4 במפלגה ח"כ גבי אשכנזי, מתח ביקורת על משך זמן כהונתו של נתניהו והתייחס לסערות לאחרונה שהציתו שרים בכירים בימין בהם שר המשפטים אמיר אוחנה (ליכוד) שהתבטא נגד החובה לציית להחלטות בג"ץ, אמירותיו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) על רצונו להחזיר את משרד המשפטים לתקופת התנ"ך ואמירתו אתמול של עמיתו למפלגה שר החינוך רפי פרץ על תמיכתו בטיפולי המרה לקהילת הלהט"ב.

"לא הגענו כדי לשבור שיאי כהונה. התייצבנו כדי לשרת ולשמור על המדינה. אנחנו נחזיר את הביטחון למדינה. מי אתם רוצים שישמור עליכם וישב בקבינט? בצלאל סמוטריץ' אמיר אוחנה מירי רגב או החבורה הזו? מי אנחנו רוצים שידאג לחינוך של הילדים שלנו", אמר אשכנזי לקול תשואות הקהל.

לדבריו, "לאחרונה קיבלנו הצצה לממשלת החסינות הקיצונית של נתניהו. שר המשפטים אומר שלא חובה לציית לבג"ץ, שר התחבורה שרוצה להחזיר את המשפט לימי דוד המלך ושר החינוך של הילדים שלנו מתגאה בטיפולי המרה ומתגאה שערך אותם. אי אפשר לסבול אמירות כאלה. אלה השותפים שנתניהו בחר. זה המחיר של ממשלת חסינות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי חיימוביץ' בכנס, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ח"כ מיקי חיימוביץ' וח"כ אורנה ברביבאי נאמו היום בכנס. חיימוביץ' אמרה כי "אני כאן כדי לספר לכם שכל יום שעובר, כל אמירה מקוממת וחשוכה של שר בממשלת המעבר מבהירה לנו מה צפוי לנו אם לא נצליח. לא ניתן להפוך את ישראל למדינת הלכה, למדינה בה יש אזרחים ששווים יותר ושווים פחות. מדינה שלא דואגת לאזרחיה לא הבדל של דת, גזע, צבע או מין. חברת הכנסת הוסיפה: "‏כל פעולה של ראש הממשלה הזמני בנימין נתניהו מבהירה עד כמה ציני הכל הפך להיות ואנחנו כאן כדי להמיר את הציניות, אנחנו כאן כדי להחזיר את האנושיות".

בנוסף לכך, ח"כ ברביבאי, פתחה את הערב ואמרה כי "כמו שידענו להביא ניצחון של 35 מנדטים מתוך אמונה בצדקת הדרך והבנהג שחייבים להחזיר את המדינה למסלול של מדינה יהודית ודמוקרטית נדע לנצח בבחירות הקרובות עבור כל אזרחי מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 21:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully