וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטה מהפכנית או מסוכנת? חיה על נשימות ואויר וצמה במשך 97 ימים

22.7.2019 / 0:01

אודרה בר טוענת שהדיאטה שלה, שמבוססת על שיטה הודית עתיקה, כוללת רק שתיית שייקים ונשימה נכונה שעוזרת להתגבר על הרעב, וללא אכילה של מוצקים בכלל. אבל רופאים מבהירים - האנשים היחידים שניסו את הדיאטה הזו במשך תקופה ממושכת הם או שקרנים או מתים

צפו בה מדגימה תרגיל נשימה/audrabear

מי מאיתנו לא ניסה לפחות סוג אחד של דיאטה בחייו הבוגרים, או לפחות ניסה לאמץ אורח חיים בריא ותזונה נכונה שתשמור עליו רזה וחטוב. אבל אף אחד מאיתנו (אנחנו מקווים) לא היה קיצוני כמו אודרה בר שטוענת שהיא מצאה את הנוסחה המושלמת והבריאה לירידה במשקל. אודרה בת ה-25 הצהירה בשלל ראיונות שהעניקה לתקשורת שבמשך 97 ימים ברציפות היא צמה וחיה על אנרגיה של הטבע ולא אכלה בכלל מזון מוצק. למרות הסכנה הכרוכה בכך, אודרה טוענת שהדיאטה הזו עשתה לה רק טוב. לדבריה, היא ניסתה מספר דיאטות במהלך השנים וגם הפכה להיות טבעונית לפני שאימצה לעצמה תזונה קיצונית במיוחד.

אודרה בר חיה רק על נשימות. audrabear, אתר רשמי
נראית מצוין, אבל האם הדיאטה בריאה? אודרה בר/אתר רשמי, audrabear

אודרה ממיניאפוליס, מינסוטה, מגדירה את עצמה כ-Breatharian - נושמת. מה זה אומר? ובכן, פחות או יותר שהיא חיה על אוויר. ממש כך. מדובר בתנועה של אנשים שמאמינים שהם יכולים לחיות על האנרגיה של היקום, השמש והאוויר, ולא זקוקים לשום סוג של הזנה - אוכל או משקה. כן, זה נשמע מופרך, אבל מדובר בשיטה הודית עתיקה שהמתרגלים שלה דבקים בה ונשבעים שהם לא אוכלים.

פראנה היא מילה בסנסקריט (הודית עתיקה) שמשמעותה היא כח החיים. לפי האתר של ריי מאור, המתרגל בפראנה, מדובר ב"מסורות של היוגה, רפואה הודית, ואומנויות לחימה. המונח פראנה מתייחס לאנרגיה קוסמית, שהאמונה הרווחת היא שאנרגיה זו מגיעה מהשמש והיא הכח המחבר את כל האלמנטים ביקום. פראנה היא סך כל האנרגיות הנמצאות ביקום, וממנה נגזרות כל סוגי האנרגיה הידועות לנו ונמצאות בשימושנו. הפראנה ידועה גם בתור אנרגיית החיים, צ'י, The Force, אור אין סוף, חלקיקים קוסמיים ועוד שמות. מאחורי כל השמות השונים עומדת מהות אחת והיא- אנרגיית החיים האוניברסלית. כאשר אנו נושמים, אנו מכניסים לתוכנו שני דברים: אוויר ופראנה. פראנים (Pranic) ניזונים ישירות מאנרגיית הפראנה, לאחר שעברו תהליך התמרה גופם למד להזין את עצמו ישירות מהפראנה והם תלויים במקור הזנה חיצוני במידה מועטה ביותר. הנושמים (Breatharian), בנוסף למזון לא צריכים גם לשתות ועל כן חיים אך ורק מהאוויר עצמו בלבד".

ואכן אודרה בר מספרת שהיא מתרכזת שלוש שעות ביום בעבודת הנשימה שלה ובעיקר חיה על תה, מיצים ושייק פירות. אודרה מאמינה שיוגה מיוחדת שהיא עושה עוזרת לה להימנע מהתקפי אכילה. היא אמרה: "יש משהו קסום בהכרה הזו, בשליטה על הנשימה שלך. זה גורם לך לפגוש את עצמך פנים אל פנים, זה מחזיר אותך לליבה של עצמך, למהות שלך. עבודת הנשימה שלך עוזרת לך להבין מי אתה ומה אתה צריך או לא צריך. אף פעם לא התכוונתי להפסיק לאכול. פשוט התחלתי להתאמן במשך 40 דקות ביום ואחרי בערך חמישה ימים לא הרגשתי יותר רעב לאוכל כבד. הצום הראשון שלי נמשך 97 ימים".

אודרה משוכנעת שכולם יכולים לחיות בסגנון חיים הזה, רק צריך לדעת לנשום נכון. "אני תמיד עושה תרגילי נשימה על הבוקר. לאחר מכן אני עושה יוגה, עוד עבודת נשימה ומבלה הרבה זמן בטבע. הולכת ומטיילת".

עוד באותו נושא

7 טריקים לירידה במשקל בלי דיאטה או פעילות גופנית

לכתבה המלאה

עוד קצת מאודרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully