וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה העתירה נגד שריון חברי מפלגת כולנו ברשימת הליכוד

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירת חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר. "בית משפט מתערב במקרי קיצון שהם חריגה מסמכות ופגיעה בכללי הצדק הטבעי", נימק השופט. עד כה טרם נחתם הסכם רשמי בין כולנו והליכוד שמסדיר את החבירה והריצה המשותפת

צילום: כחול לבן, כולנו, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הערב (רביעי) את העתירה שהוגשה נגד שריון מפלגת כולנו ברשימת הליכוד בבחירות הבאות. המשמעות היא ששר האוצר משה כחלון ושלושה חברי סיעת כולנו צפויים לקבל שריונים ולהתמזג לתוך רשימה משותפת עם הליכוד. מדובר בעתירה שהגישו שני ח"כים מהעשירייה השלישית בליכוד - מיכל שיר ואריאל קלנר, שנלחמו בשבועות האחרונים בהחלטה על המיזוג, שהתקבלה בחודש שעבר בסמוך לפיזור הכנסת, בתמורה לתמיכת כולנו בהצבעה על פיזור הכנסת שבה נדרש רוב של 61 חכים.

השופט מגן אלטוביה נימק את ההחלטה לדחות את העתירה בעיקר בהלכה המשפטית של "אי ההתערבות" בהחלטות של גופים שיפוטיים פנימיים של ארגונים ומפלגות אלא במקרי קיצון חריגים. "בית משפט מתערב במקרי קיצון שהם חריגה מסמכות ופגיעה בכללי הצדק הטבעי. אין מקום כי שיקול דעת הטריבונל השיפוטי הפנימי יוחלף בשיקול דעת בית המשפט גם כאשר אין דעת בית המשפט נוחה מאופן הפעלת אותו שיקול דעת", כתב השופט.

עוד בוואלה! NEWS:
המגעים לאיחוד בשמאל: פרץ וברק נפגשו ודנו באפשרויות לשיתוף פעולה
אחרי שהתבטא נגד הרוטציה, יעלון מבהיר: "לפיד יהיה רה"מ מצוין"
מזכירות הליכוד אישרה את שילוב כולנו ברשימה: "נהיה מעל 40 מנדטים"

ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים  24 ביוני 2019. נעם ריבקין פנטון\פלאש90, אתר רשמי
נתניהו וכחלון/אתר רשמי, נעם ריבקין פנטון\פלאש90

העותרים טענו שההחלטה, שהתקבלה על ידי מזכירות הליכוד, ולא על ידי מרכז הליכוד, הגוף שמוסמך לכך לפי חוקת המפלגה, התקבלה "בחוסר סמכות". כמו כן, נטען בעתירה כי ההחלטה מנוגדת לחוק הבחירות שמתיר לערוך הסכמים שמבטיחים מקומות ברשימות לכנסת רק בפרק זמן של 90 יום ממועד הבחירות. בתשובת הליכוד לעתירה שהוגשה מוקדם יותר השבוע נטען כי אין עדיין הסכם בין המפלגות כפי שמוגדר בחוק הבחירות, ואכן, עד כה טרם נחתם הסכם רשמי בין כולנו והליכוד שמסדיר את החבירה והריצה המשותפת.

בתחילת החודש, בית הדין הפנימי של הליכוד דחה את העתירות של שיר וקלנר, ושל למעלה מ-100 חברי מרכז הליכוד, נגד השריונים אך הם החליטו לערער לערכאה גבוהה יותר במחוזי, בתקווה שבית המשפט יורה לליכוד להביא את ההסכם עם כולנו לאישור במרכז המפלגה. לנוכח העובדה שהסקרים האחרונים מראים שהליכוד אינו מתחזק כתוצאה מהמיזוג עם כולנו, ההסכם מעורר התנגדות בקרב פעילים וח"כים במפלגה, שנדחקים למקומות אחוריים יותר ברשימה כתוצאה מארבעת השריונים שניתנו לכולנו מהמקום ה-5 ועד המקום ה-35.

עוד בוואלה!

חזון המחלקות הפנימיות: ללא אשפוזים במסדרון ושני חולים בחדר

לכתבה המלאה
ח"כ מיכל שיר מהליכוד. טוויטר, אתר רשמי
חברת הכנסת מיכל שיר/אתר רשמי, טוויטר

לאחר שמזכירות הליכוד אישרה את הצעת המיזוג, אמר נתניהו: "ההליכה יחד כתף אל כתף הביאה לנו ניצחון ועוצמה גדולה. עמדנו מול התקשורת מול השמאל ומול ההתארגנויות, הלכנו יחד וניצחנו. אני נרגש מהאמון שנתתם לי במהלך הבחירות, במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. הולכים יחד מה שלא יהיה, ואם נלך יחד ננצח".

טרם אישור ההצעה ערך נתניהו שיחות שכנוע לח"כים בליכוד שהתנגדו לשילובו של כחלון ושלושה ח"כים נוספים מכולנו. בין היתר, נתניהו אמר כי בכנסת הבאה יעבור חוק נורווגי גדול - שאומר שבכל סיעה יכולים להתפטר שני שרים שייכנסו במקומם שני חברי כנסת - כך שלסיעה המאוחדת של הליכוד וכולנו יהיו ארבעה שרים שיתפטרו ובמקומם ארבעה ח"כים ייכנסו לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully