וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 1000 | תמלילי חקירת נתניהו: כך ניסה רה"מ להסביר למה אישר מסוק למילצ'ן

על פי תמלילים שנחשפו ב"חדשות 12", ראש הממשלה טען בחקירתו כי הוא "לא זוכר" האם העמיד מסוק לרשותו של איש העסקים שעומד במרכז תיק המתנות. כשהמשיך ראש יאח"ה ועימת אותו עם הדברים, הסביר נתניהו: "אנשים תורמים למדינה, עושים להם סיורים"

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

תמלילים מחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נחשפו הערב (שני) במהדורה המרכזית של "חדשות 12", שמהם עולים ניסיונותיו להסביר מדוע העמיד לרשותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן מסוק של חיל האוויר. קבלת המתנות ממילצ'ן עומדת במרכז תיק 1000, בו נאשם בכפוף לשימוע נתניהו בהפרת אמונים. לפי כתב החשדות, נתניהו קיבל במשך שנים טובות הנאה מאנשי העסקים מילצ'ן, שהתיק נגדו נסגר, וג'יימס פאקר.

בחקירה, שנוהלה על ידי תת-ניצב כורש ברנור, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, טען נתניהו כי הוא "לא זוכר" האם ארגן את המטוס, הודה כי "יכול להיות" שהוא אישר לצבא למוסד את העמדת המסוק והסביר את המעשה לטובתו של איש העסקים הפרטי כי "אנשים באים, תורמים למדינה, הם עושים להם סיורים". הוא אף טען כי הוא ארגן מסוק לאנשים נוספים, אך כשנשאל מי, הודה: "אני לא יכול להיזכר".

עוד בוואלה! NEWS:
אחריות נזילה: הטיוח של הכישלון בחאן יונס התפורר לצה"ל בידיים
יוצאי אתיופיה מפגינים בתל אביב: "הילדים האלו הם שלנו"
צה"ל הודיע: מנהרה נחשפה בדרום הרצועה בגלל העבודות בגבול

ביבי נתניהו וארנון מילצ'ן. GettyImages
נתניהו עם מילצ'ן/GettyImages

בתחילה, שאל ברנור האם ארגן את המסוק לירדן, ובתשובה התעקש נתניהו: "לא זוכר, יכול להיות, לא זוכר". כשברנור אמר כי "הוא אומר" אמר נתניהו: "נדמה לי ששאלתם אותי פעם אמרתי לכם שיכול להיות" וכשנשאל האם הוא אישר לצבא ולמוסד זאת, השיב פעם נוספת: "יכול להיות, בהחלט יכול להיות".

כורש: זה דבר מקובל?
נתניהו: למה לא? למה לא?
כורש: מה זה למה לא? זה איש עסקים פרטי! שני אנשי עסקים פרטיים
נתניהו: איזה איש עסקים פרטי? יש פה שני דברים
כורש: שני אנשי עסקים פרטיים. הוא בא לסגור עסקה פה
נתניהו: שום עסקה! תקשיב, אלף, שאלת אותי אם אני יודע על איזה שהוא קשר בין מילצ'ן עסקי,ב...
כורש: לא, שאלתי על המסוק
נתניהו: בכלל... רגע אחד! אני לא יודע על שום קשר עסקי בין מילצ'ן לבין טאטא, שאלת אותי את זה. הדבר השני שאני יודע זה ככה: אני מעוניין בפרויקט הזה, זה מתלבש בדיוק על הרעיון של
כורש: דיברנו על הזה, אבל למה המסוק? אתה נוהג לארגן לאנשים מסוק?
נתניהו: סליחה אם לא איכפת לך
כורש: זה דבר בסדר לארגן מסוק של המדינה?
נתניהו: קודם כל היו מקרים יש מקרים כאלה וחיל האוויר, מה אתה מדבר?

כשברנור המשיך ושאל: "מה, על אנשי עסקים פרטיים", נתניהו השיב: "נתניהו: תגיד לי, אתה מדבר איתי? אנשים באים, תורמים למדינה, הם עושים להם סיורים". ברנור טען כי הם לא באו לתרום למדינה, ונתניהו התעקש: "הוא כן בא לתרום למדינה". בהמשך נשאל באיזו תדירות מעמיד נתניהו מסוקים לרשותם של אנשי עסקים כמו מילצ'ן.

כורש: אתה נוהג לארגן לאנשים מסוק?
נתניהו: רק שנייה, שנייה, אני רואה את זה ... תקשיב
כורש: למי עוד ארגנת מסוק?
נתניהו: תקשיב
כורש: למי?
נתניהו: רגע... ארגנתי!
כורש: תן לי דוגמה.
נתניהו: יש לי.
כורש: תן לי דוגמה.
נתניהו: אני אזכר...
כורש: תן לי עכשיו, תיזכר עכשיו לא בעוד שנה תוציא לי מסמך מהמגירה, תן לי עכשיו.
נתניהו: חכה... אני לא יכול להיזכר... איך אומרים? היו... היו דברים כאלה.
כורש: תן לי דוגמה אחת.
נתניהו: לא יודע, אני אמצא.
כורש: אחת!
נתניהו: לא זוכר, אבל חכה... תן לי להמשיך.

עוד באותו נושא

עדת המפתח בתיק 1000: "ראש המוסד רכש סיגרים לנתניהו בסך 1,800 שקל"

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 7.7.2019. אוהד צויגנברג, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אוהד צויגנברג

בהמשך כורש עימת את נתניהו על העלות של המסוק. "באים שני אנשי עסקים, גם מילצ'ן... מבקשים ממך מסוק, זה עולה עשרות אלפי דולרים למשלם המיסים... ואתה מרים טלפון ומארגן להם מסוק!". נתניהו, שהתעקש שהוא לא זוכר אם הוא ארגן את המסוק מהצבא, הכחיש כי המהלך נועד לקידום עסקה: "בולשיט! חכה רגע".

נתניהו: עכשיו אני אגיד לך למה ארגנתי להם מסוק, אם ארגנתי להם.
כורש: ארגנתם.
נתניהו: אוקיי, ואני... עכשיו... אם ארגנתי, אני אגיד לך למה.
כורש: ממי ארגנת? מהצבא?
נתניהו: לא זוכר.
כורש: איך עושים את זה? איך אתה עושה את זה?
נתניהו: אוקיי, ואני... עכשיו... אם ארגנתי, אני אגיד לך למה.
כורש: ממי ארגנת? מהצבא?
נתניהו: לא זוכר.
כורש: איך עושים את זה? איך אתה עושה את זה?
נתניהו: לא זוכר, אבל אני רוצה להמשיך רגע, למה ארגנתי לו מסוק?
כורש: כדי לקדם עסקה.
נתניהו: תקשיב טוב...
כורש: שעוזרת גם להם וגם למדינה.
נתניהו: בולשיט! חכה רגע.
כורש: למדינה אתה הסברת...

בתשובה לדברים הסביר נתניהו כי הוא מאמין בפרויקט של מילצ'ן לקידום אזור סחר עם ירדן. "עכשיו אני אגיד לך את האמת, התיאוריה שלך לא מתאימה לאמת - למה? משום שיש כאן הצטברות של דברים ענקיים שאני מאמין בהם, בחיזוק של השלום הכלכלי, כמנשא לשלום", הסביר. "וכאן בא מישהו ומציע פרויקט שמתלבש בול על הרעיון שאני מאמין בו, של אזור סחר בין ירדן, ישראל והפלסטינים, אני מאוד אוהב את זה! הוא מוכן גם להשקיע בזה... יש פה משהו תעשייתי, שענק תעשייה של הודו מביא ואני מאוד מעוניין לקדם את זה, זה דבר לאומי, אין לי מושג שמילצ'ן מעורב. יש לי אינטרס עליון בהודו... אתם יודעים מה זה עושה למדינת ישראל?". בתגובה, ברנור אמר לו כי "אתה נותן עכשיו נאום".

נתניהו: כבר לפני עשור פיתחתי את היחסים עם הודו

נתניהו הגיב בשידור ישיר בפייסבוק לפרסום בחברת החדשות וכינה את ערוץ 12 "גנץ טיוי", בעקבות ראיון ששודר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. לדבריו, "דובר הקמפיין גיא פלג מראה שכבר לפני עשר שנים היה לי את החזון לפתח את היחסים עם הודו ואת היחסים עם הירדנים והפלסטינים. ואכן תראו מה קרה עכשיו - החזון הכלכלי לפלסטינים קורם עור וגידים וגם היחסים עם הודו משגשגים".

ראש הממשלה הזכיר כי הכתב המשפטי שאל אם בעוד מקרים הוא סיפק מסוק לאורחים, וענה: "נזכרתי שב-2012 היה פה רם עמנואל, יועץ בכיר של אובמה. הוא בא בחופשה פרטית וחשבתי שחשוב לישראל לתת לו מסוק שיתור את הארץ. ונזכרתי במסוק שלקח בוגי יעלון לחתונה של בתו כשהיה שר הביטחון. בזה גיא פלג לא מתעניין. גיא פלג גם לא מתענין ביומיים האחרונים בסיפור של אהוד ברק וחברו ג'פרי אפשטיין וקרן וקסנר".

נתניהו המשיך לתקוף את פלג וטען כי אינו מתעסק בברק, שלדבריו "קיבל תרומה ענקית במיליוני שקלים מחבר שלו שהואשם היום כעבריין מין". עוד הוסיף: "תחשבו מה היה קורה אם אני הייתי מקבל עשרה מיליון שקל מעבריין מין ומצולם מחופש יוצא מביתו? אם זה היה אני, כל המהדורות היו נפתחות וכל הטקסט היה מעלה עשן. הם לא עושים את זה כי התקשורת חושבת שכולנו מטומטמים. אנחנו חכמים ואני אמשיך לדבר ישירות עם הציבור".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר מוקדם יותר כי "מה שהחוקר לא הבין ברור היום לכל אזרח בישראל שראש הממשלה קידם באותה העת יחסים אסטרטגיים עם הודו שהפכה לבעלת ברית ראשונה במעלה של ישראל ושהוא קידם כבר אז את חזון השלום הכלכלי שבא לידי ביטוי רק לאחרונה בוועידה בכלכלית בבחריין. היום, בראייה לאחור רואים כיצד החזון שראש הממשלה דיבר עליו והוביל אותו לקידום הקשר האסטרטגי עם הודו התממש, ושמה שהנחה את ראש הממשלה נתניהו היה האינטרס הלאומי של ישראל".

בתגובה לדבריו, יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק צייץ בטוויטר: "ביבי, על מי אתה עובד? מי עוד מאמין לך? תירגע וחכה לתגובה".

ח"כ משה יעלון (כחול לבן) אמר לנתניהו "תתבייש לך" בתגובה לפרסום. "‏ביבי, שמעתי שאתה מזכיר את טיסתי במסוק לחתונת בתי, בקשר לטיסה שארגנת לחברך מילצ'ן, כפי שעלה בחקירת המשטרה", מסר. "לאיזה שפל ירדת!? אתה יודע (אולי גם את זה אינך זוכר), שחתונת בתי נערכה בקיבוצי שבערבה, ביום חמישי של שבוע מטורף: הממשלה הושבעה ביום שלישי, ארחנו את הנשיא אובמה ברביעי ‏(הייתי אצלך בבלפור עד אחת בלילה), ולמחרת, יום חמישי, שבו אני צריך לבצע הערכת מצב ראשונה כשהב"ט, ולאשר מבצעים וגיחות - ביקשתי מאנשיי לבדוק מה הדרך הזולה ביותר להביא אותי לחתונה בזמן. ‏אחרי בדיקה הוצע שאוטס במסוק, במסגרת אימון של טייסי מילואים, שבין כה וכה צריכים לטוס, כדי לשמור על כשירות. הגעתי לחתונה כשעה לפני האורחים. אתה מציג את זה כשחיתות?".

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully