וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בצי הרוסי: השריפה בצוללת הייתה יכולה לגרום לאסון עולמי

9.7.2019 / 8:55

יועצו של מפקד חיל הים אמר בהלוויית 14 המלחים שנספו באסון בכלי השיט החשאי כי בזכותם גבורתם הם מנעו "קטסטרופה בקנה מידה עולמי". הכור בצוללת לא נפגע, ולא זוהו רמות קרינות חריגות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בכיר בצי של רוסיה אמר כי השריפה שפרצה בצוללת המחקר החשאית בשבוע שעבר הייתה יכולה להוביל ל"אסון בקנה מידה עולמי" לולא גבורת המלחים - כך דווח אתמול (שני) בכלי תקשורת ברוסיה. 14 מהם נספו באש שהשתוללה בכלי השיט החשאי, שסקר את קרקעית ים ברנץ הסמוך לחוג הארקטי, ולא זוהו עד היום רמות קרינה חריגות.

"כולם חלקו גורל אחד - להציל את חייהם של חבריהם, להציל את כלי השיט שלהם ולמנוע אסון בקנה מידה עולמי במחיר חייהם", אמר סרגיי פבלוב, עוזר של מפקד הצי הרוסי, לפי כלי התקשורת "פונטנקה", בעת ההלוויה הסגורה של המלחים שהתקיימה ביום שבת בסנט פטרסבורג. הוא לא הסביר כיצד השריפה הייתה עלולה להוביל לאסון כה חמור. משרד ההגנה אמר כי הצוות הצליח להשתלט על האש ולבודד את הכור, שהיה בחדר אחר. לא ברור כמה מלחים ניצלו, לצד מומחה אזרחי שהיה גם הוא בעת המשימה החשאית.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לכתבים בשיחת ועידה כי הוא לא מודע להערות שעלו במהלך ההלוויה ולכן הוא לא יכול להגיב בנושא. הרשויות הרוסיות מואשמות בטיוח פרטי התקרית, ורק שלושה ימים אחריה, הודה הנשיא ולדימיר פוטין שהיא אכן הייתה מונעת בכור גרעיני. ביום שישי העניק פוטין את העיטור הגבוה ביותר, "גיבור רוסיה", לשניים מ-14 ההרוגים, כששניים אחרים כבר קיבלו אותו במשימות קודמות. היתר זכו לעיטור מכובד אחר, "מסדר האומץ".

לקריאה נוספת על אסון הצוללת
אסון הצוללת: פוטין העניק את אות "גיבורי רוסיה" ל-4 מלחים

המלחים מאסון הצוללת הגרעינית ברוסיה מובאים לקבורה בסנט פטרבורג 6 ביוני 2019. AP
הלוויית המלחים בסנט פטרסבורג, שבת/AP

הקרמלין ממעט למסור פרטים על התקרית, שהתרחשה ביום שני שעבר, לאור סודיות המשימה של הצוות. הוא הודה בקיומה רק יממה לאחר מכן, מה שהעלה ביקורות קשות עליו. לפי הדיווחים, הייתה זו צוללת מדגם AS-12, המכונה "לושריק", על שם דמות מצוירת מהתקופה הסובייטית. היא פותחה לכאורה למטרות מחקר רגישות בעומק הים, כמו זו שעשתה בקרקעית ים ברנץ בעת השריפה, אולם בפנטגון סבורים כי יעודה האמיתי הוא לחבל בכבלי תקשורת תת-מימיים.

אורכה של המיני צוללת הוא 79 מטר והיא יכולה להגיע למהירות של 30 קשר. העומק המקסימלי שלה הוא 6,000 מטר והיא נישאת על ידי "צוללת אם" גדולה יותר. לפי העיתון קומרסנט, כל הקצינים שמתו היו חלק מיחידה "סודית ביותר", שמספרה הסידורי הוא 45707.

עוד באותו נושא

הצוללת החשאית של רוסיה יצאה מהצללים

לכתבה המלאה
תמונת המלחים הרוסים שנספו בשריפה בצוללת, 4 יולי 2019. עיבוד תמונה
14 המלחים שנספו בשריפה בצוללת/עיבוד תמונה

זה היה האסון הימי החמור ביותר מאז הפיצוץ בצוללת קורסק בשנת 2000, אז נספו כל 118 אנשי הצוות. האסון, שהוסתר בתחילה על ידי הרשויות, חשף את ההזנחה הגדולה בצבא רוסיה אחרי התפרקות ברית המועצות והובילה להשקעות מרובות לשדרוגו. עם זאת, הצבא ממשיך לסבול מתאונות, לאור הרחבת פעילותו ברחבי העולם כחלק מהרצון של הקרמלין להקרין את עוצמתה המחודשת של רוסיה. הצבא גם מפתח צוללות חדשות, ובארצות הברית דווח כי הפנטגון מודאג מפעילותן לא הרחק מחופי המדינה.

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully