וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - ליברמן: הפגישה של נתניהו עם בכירת ישראל ביתנו לשעבר

8.7.2019 / 14:35

פרסום ראשון: ראש הממשלה נפגש עם השרה לשעבר סופה לנדבר, כחלק מהמאמץ לזכות לתמיכת הקול הרוסי בבחירות, ובכוונה לפגוע ביו"ר ישראל ביתנו. לנדבר נחשבה לאחת הדמויות המקורבות ביותר לליברמן, וגורמים בסביבת נתניהו אישרו כי הוא ביקש להתייעץ עמה בנושא המגזר הרוסי

צילום: מתוך ה-FB של בנימין נתניהו

כחלק מהמאמץ לפגוע ביו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ובתמיכה של מפלגתו ברחוב הרוסי, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ראשון) עם השרה לשעבר סופה לנדבר - כך נודע לוואלה! NEWS. לנדבר, שהיתה בכירה בישראל ביתנו במשך 13 שנה ושימשה שרת העלייה והקליטה מטעם המפלגה במשך שלוש קדנציות, נחשבה בעבר לאחת הדמויות המקורבות ביותר לליברמן, אך לקראת הבחירות האחרונות הוא החליט לרענן את הרשימה בפנים צעירות והיא לא שובצה ברשימת המפלגה.

גורמים בסביבת נתניהו אישרו את דבר הפגישה ואמרו שראש הממשלה ביקש להתייעץ עם לנדבר בנוגע למגזר הרוסי. לנדבר אמרה לוואלה! NEWS כי "אני בן אדם פרטי, אני הולכת לאן שאני רוצה ועושה מה שאני רוצה" וסירבה להתייחס לעצם הפגישה.

אורלי לוי סופה לנדבר אביגדור ליברמן יצחק אהרונוביץ ישראל ביתנו 2009. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני בן אדם פרטי". לנדבר לצד ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בליכוד הגדירו את המגזר הרוסי כמגזר אסטרטגי בבחירות הבאות, כחלק מהמאמץ לנקום בליברמן על אי הצטרפותו לממשלה ובניסיון לכרסם בכוחה של ישראל ביתנו שכרגע, לפי הסקרים, מגיעה ל-9-8 מנדטים ומונעת אפשרות להקמה של ממשלת ימין-חרדים. בחודש שעבר נתניהו מינה יועץ מיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר, אריאל בולשטיין, כדי לקדם ולהדגיש נושאים שחשובים למגזר זה בקמפיין הבחירות. כמו כן, בקמפיין הליכוד ישנו מטה מיוחד שמכוון לציבור דוברי הרוסית במסגרתו מופצים סרטונים מיוחדים שמטרגטים את הקהל הרוסי, ונתניהו מרבה להתבטא בנושאים של הפנסיות והדיור הציבורי, סוגיות בעלות חשיבות במגזר.

לפי הסקרים האחרונים ישראל ביתנו בראשות ליברמן מקבלת 9-7 מנדטים ולגוש הימין-חרדים הקלאסי של נתניהו אין רוב של 61 שיאפשר לו להרכיב את הממשלה הבאה. ליברמן הכריז כי המטרה שלו אחרי הבחירות היא לכפות ממשלת אחדות לאומית שבה ישבו הליכוד, כחול לבן, וישראל ביתנו- ללא החרדים, ואף הצהיר כי הוא ימליץ על מי שיעמוד בראש המפלגה הגדולה ביותר להרכיב את הממשלה הבאה.

עוד באותו נושא

הנהגת הימין החדש או הצטרפות לפרץ וסמוטריץ': השבוע הגורלי של שקד

לכתבה המלאה
ישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
בקמפיין הליכוד ישנו מטה מיוחד שמכוון לציבור דוברי הרוסית. נתניהו/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בליכוד מעונינים לפגוע לליברמן בבייס הרוסי, אך מסקרי דעת קהל שנערכו במגזר בשבועות האחרונים עולה כי מעמדו דווקא מתחזק. סקר אינטרנטי נרחב שפורסם באתר "ניוזרו" בשפה הרוסית בחודש שעבר גילה כי 58% מהמשיבים אמרו כי יצביעו בעד ישראל ביתנו בבחירות הבאות - עלייה של כ-10% מאז הסקר הקודם באותו אתר בחודש שעבר. המשמעות היא שאם הבחירות היו נערכות היום, ישראל ביתנו הייתה זוכה ב-9-8 מנדטים - רק מקולותיהם של המצביעים דוברי הרוסית. הליכוד זוכים לתמיכה של 17% מהנסקרים, כחול לבן - 9%, ושאר המפלגות - בימין ובשמאל - קיבלו פחות מ-2% מהמשיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully