וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אבינר בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: "פוליטיקה אינה לנשים"

הרב הבכיר שחתם על המכתב נגד הצבתה של איילת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת הסביר כי "מדינה אינה רק כלכלה וביטחון, אלא גם אמונה", וכי יש צורך ב"אנשים שכל חייהם הם תורה" גם במחיר של איבוד מנדטים. הבית היהודי: "מאמינים שלנשים יש מקום חשוב בעשייה הישראלית"

עריכה: עמית שמחה

מכתב הרבנים - כל העדכונים:

  • הרב אבינר: "צריך אנשים שכל חייהם הם התורה"
  • על הצבת נשים בראש רשימת ימין מאוחדת: "נשים לא לפוליטיקה"
  • הבית היהודי: "במפלגה יש שריון לנשים לטובת ייצוג הולם בכנסת"
  • יאיר לפיד: "פנאטים שוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה"

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית שחתום על המכתב שנחשף אתמול בוואלה! NEWS נגד הצבתה של איילת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת הסביר היום (חמישי) את "גילוי הדעת" עליו חתם. "אנחנו חושבים שצריך מפלגה דתית בגלל שמדינה זו לא רק כלכלה או ביטחון, זה ואמונה ועבודה גדולה שצריך לעשות אותה", אמר. "בגלל זה צריך אנשים שכל חייהם זה יהיה התורה. הם יכולים להוביל את המאבקים האלה לטובת האומה".

"האם מפלגה זה בשביל מנדטים או ייעוד בשביל המדינה?", המשיך הרב. "אנחנו יודעים שבהרבה מדינות בעולם אפשר לקנות את הפוליטיקאים וכך הם יוותרו על הייעוד שלהם". בראיון לרשת ב' הרב נשאל "האם עדיף לאבד מנדטים גם אם שקד תביא יותר?" - הרב השיב: "אתה צודק". הוא נשאל גם "אם היה מדובר באישה דתיה, זה כן היה בסדר?", והשיב: "גם לא בסדר. המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא זירה בשביל התפקיד הנשי. נשים לא לפוליטיקה".

במפלגת הבית היהודי הגיבו היום על סערת מכתב הרבנים. "הבית היהודי היא המפלגה הראשונה שבנתה פורום נשים משמעותי המצמיח נשים מנהיגות וכ-45% מהמתפקדים הן נשים", נמסר. "כמו כן, במפלגה יש שריון לנשים על מנת לקדם ייצוג הולם וראוי בכנסת. הציונות הדתית מורכבת מגוונים ומתפיסות שונות אבל בשעת מבחן אנו יודעים להיות תחת מפלגה אחת. אנו מאמינים שלנשים יש מקום חשוב בעשייה הישראלית". יו"ר המפלגה, רפי פרץ, הוא המתנגד הראשי להצבתה של שקד בראש רשימת ימין מאוחדת. יתרה מכך, הרבנים שכתבו את המסמך ציינו כי הם באים לחזק את ידיו.

לקריאה נוספת:
"סוגיה ערכית": רבנים נגד הצבת שקד בראש רשימת ימין מאוחדת

עוד בוואלה!

מחשש לחייה: "אשתו של שליט דובאי נמלטה ממנו לבריטניה"

לכתבה המלאה
איילת שקד ביום הדמוקרטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, 12 במרץ 2019. ראובן קסטרו
"אין מקום לנשים". שקד/ראובן קסטרו

מספר 2 בכחול לבן ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מתח ביקורת חריפה נגד דבריו של הרב אבינר. "פנאטים דתיים ושוביניסטים לא צריכים להיות בפוליטיקה, וגם לא ברבנות למען האמת", אמר. חברת מפלגתו אורנה ברביבאי הוסיפה: "הרב אבינר - נתת כעת זריקת מוטיבציה לנשים רבות, מדוע נכון להן להיות בפוליטיקה".

דברים ברוח דומה אמר גם ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "אותו הרב שקובע שרפלקסולוגיה ורפואה אלטרנטיבית הן כישוף הוא אחד הרבנים שמסמנים את התופעה החמורה של ההקצנה ודרדור המערכת לכיוון של מדינת הלכה חשוכה, שמפלה נשים, שמבטלת מקצועות מוכרים ומתחילה בציד מכשפות. כנגד התופעה הזו אנחנו נלחמים. נמשיך לשמור על ישראל כמדינה יהודית אבל נלחם בתופעה של הפיכת ישראל למדינת הלכה".

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
"אנשים שכל חייהם הם תורה". הרב אבינר/עומר מירון

במסמך המדובר, עשרות רבנים מהציונות הדתית יצאו נגד האפשרות ששרת המשפטים לשעבר תעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת. בין הנימוקים כי "לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו הציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו".

על המסמך חתומים בין היתר גם הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, והרב דוד חי הכהן. שמה של שקד לא מוזכר במפורש במסמך, אך הרבנים רומזים לאפשרות שעלתה לאחרונה בקרב גורמים בימין כי היא תוביל את הרשימה, מה שעורר את התנגדותו של יו"ר הרשימה הנוכחי. "אנו מחזקים את ידיו של הרב רפי פרץ בעמדתו שבראש המפלגה הדתית לאומית חייב לעמוד יהודי ירא שמים ששומר תורה ומצוות", כתבו הרבנים.

לדבריהם, "אין זו סוגיה פרסונלית אלא סוגיה ערכית-ציבורית של שימת נושא יהדותה של מדינת ישראל כנושא המרכזי של המפלגה הדתית לאומית". לדבריהם, "בהרכב הרשימה יש אמירה שמבטאת את סדר העדיפות שלנו. לאמירה הזאת יש השלכות מרחיקות לכת עלינו כציבור, ועל המסר החינוכי שאנחנו מעבירים לילדינו". הרבנים מדגישים כי "בלא לפסול שום מועמד אחר חלילה, אנו רואים חשיבות מרובה בשימת דמות שנושאת את דגל התורה".

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully