וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ על איחוד בשמאל: לא כולם חייבים להיות פרטנר במפלגה אחת

3.7.2019 / 14:23

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר אמר כי הוא קיים שיחות כמעט עם כל ראשי המפלגות בהם גם אהוד ברק, ולדבריו "יש אפשרות לייצר מכנה משותף חברתי-כלכלי". הוא הציב יעד של 15 מנדטים בבחירות: "ארבעה הגדלת הראש תיצור סיכוי להחליף את ממשלת נתניהו"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

יום אחרי ניצחונו בפריימריז, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, עמיר פרץ, אמר היום (רביעי) כי הוא קיים שיחות כמעט עם כל ראשי המפלגות, ובין היתר עם אהוד ברק, במטרה לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה. "קיימתי הבוקר שיחות עם עם גנץ, עם אריה דרעי וגם עם ליצמן, קיימתי שיחות עם אורלי לוי ועם כל הגורמים שנמצאים בתוך המפה של המרכז שיכולים לבוא איתנו למסע המשותף", פירט פרץ והוסיף: קיימתי שיחה עם אהוד ברק, ניצן הורוביץ ועם אחמד טיבי, וגם עם איימן עודה".

לדבריו, "לא כולם חייבים להיות פרטנר במפלגה אחת, אבל יש אפשרות לייצר מכנה משותף חברתי-כלכלי. לכן החלטתי לתת הזדמנות להידברות בין כל חלקי החברה הישראלית והמפלגות שמייצגות אותן".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
קטנה, עצובה עם שפם
הקילר, הדילר וההילרים: שיבת ברק תמריץ את השמאל
קאמבק זה לא הכול: השיבה של פרץ עלולה לשתק את גוש השמאל

עמיר פרץ, במהלך נאום הניצחון לאחר היבחרו ליו"ר מפגלת העבודה 3 ביוני 2019. אתר רשמי
"יש אפשרות לייצר מכנה משותף כלכלי-חברתי". פרץ, היום/אתר רשמי

בהצהרה שמסר בתל אביב הציב פרץ יעד של 15 מנדטים בבחירות. "אני מתכוון לעשות הכול כדי שתיבנה כאן אלטרנטיבה אידיאולוגית לממשלה בראשות בנימין נתניהו", אמר. "אנחנו נפעל כדי שתכנית 15 המנדטים שלנו תקרום עור וגידים. יש ארבעה מנדטים בקרב מצביעים שהצביעו למפלגות אחרות. אני מתכוון לפעול בגישה של ברית עם בני המיעוטים. אלה בני הברית שלנו ואני מתכוון להביא לפחות שני מנדטים מהבחירות האחרונות, ולכן גם הם חלק מהגדלת הגוש. אני מתכוון למקד את המאמץ ב-250 אלף מצביעים שהצביעו לאורלי לוי ומשה כחלון. לפחות ארבעה מנדטים יגדילו את הגוש ורק הגדלת הגוש תיצור סיכוי להחליף את ממשלת נתניהו".

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר הוסיף כי ה"מאמץ הראשון שלי יהיה להביא את איציק שמולי וסתיו שפיר, שני מתמודדים צעירים שניהלו באומץ רב קמפיינים. המסר לחברה הישראלית הוא שיש לנו כאן מגוון של אנשים בעלי ניסיון שיעשו הכל כדי לשקם את הבית. יש גם דור המשך, לא רק סתיו או שמולי. יש לנו צעירים רבים פה שבאים מכל הלב ורוצים לתת למען המפלגה הזו".

עוד באותו נושא

גבר על שמולי ושפיר: ח"כ עמיר פרץ נבחר ליו"ר מפלגת העבודה

לכתבה המלאה
פריימריז במפלגת העבודה - אירוע הכרזת התוצאות, אוניברסיטת תל אביב. שלומי גבאי
פעילים חוגגים את ניצחונו של פרץ, אתמול/שלומי גבאי

ח"כ פרץ זכה אתמול ל-47% מהקולות לאחריו חברת הכנסת סתיו שפיר עם 26.9% מהקולות ואחרון הגיע חבר הכנסת שמולי עם 26.3% מקולות המתפקדים.

מדובר בניצחון גדול לפרץ, שחוזר לכהונה שניה בתור יו"ר מפלגת העבודה אחרי הכהונה הראשונה ב-2006, ועזב וחזר למפלגה. התוצאה של שפיר במקום השני ושמולי במקום השלישי היא מכה לשמולי שכל הקמפיין ניסה לייצר מצג שהוא נמצא בקרב ראש בראש מול פרץ, ושפיר היא זו שפוגעת בסיכוייו.

למרות שלדבריו שוחח עם ברק, הניצחון של פרץ הוא גם מהמורה בתוכניותיו של ראש הממשלה לשעבר, לעמוד בראשות רשימת שמאל מאוחדת עם מרצ והעבודה. למרות קריאותיו לאיחודים, פרץ הצהיר כי לא יהיה מספר 2 של ברק. מצד שני, במפלגת העבודה מעריכים כי רבים ממתנגדי פרץ במפלגה עשויים לעבור לתמוך בברק כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully