אדם מצלם את ליקוי החמה בלה סרנה, צ'ילה 2 ביוני 2019. רויטרס
אדם מצלם את ליקוי החמה בלה סרנה, צ'ילה 2 ביוני 2019/רויטרס

השמש כוסתה לחלוטין: ליקוי חמה מרהיב נצפה דרום אמריקה

3.7.2019 / 11:11

עשרות אלפים הביטו לשמיים בצ'ילה ובארגנטינה, שם היה הליקוי מלא, ובמדינות אחרות באזור עם התרחשות התופעה האסטרונומית. "אנחנו העיניים של העולם", הכריז נשיא צ'ילה בגאווה. רבים רכשו את משקפי המגן המפורסים. הלקוי הבא - בדצמבר בשנה הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

עשרות אלפי תיירים ותושבים מקומיים הביטו אתמול (שלוש) בשמיים כשליקוי חמה שלם החשיך את הרקיע של צ'ילה ושל ארגנטינה. הן היו שתי המדינות היחידות שבהן ליקוי החמה היה מלא, שחלקו נצפה גם במדינות אחרות ביבשת.

הליקוי הגיע לצ'ילה בשעה 15:22 (לפי שעון מקומי) בלה סרנה, עיר שבה חיים 200 אלף תושבים. בעקבות המאורע המיוחד, הגיעו אליה 300 אלף מבקרים והרשויות נאלצו להגביר את אספקת המים שלהן ותחנות הדלק אחסנו דלק נוסף. המשטרה ושירותי הבריאות היו גם הם בכוחות מתוגברים.

אלפי הצופים קראו בהתלהבות למראה השמש המכוסה, אחרי רגע קצר של שתיקה. חלקם צעקו "תחי צ'ילה", קריאה הנשמעת באירועי ספורט. בעקבות הליקוי, נרשמו ירידות בטמפרטורות בצפונה ובמרכזה של המדינה הדרום אמריקנית.

"היום, צ'ילה היא בירת האסטרונומיה העולמית", הכריז הנשיא סבסטיאן פיניירה, שהזכיר את עשרות טלסקופי הענק הפרוסים במדינה, שמהווים מחצית מכלל יכולות התצפית העולמית. "אנחנו העיניים והחושים של האנושות ויכולים לצפות, להביט וללמוד את הכוכבים ואת הגלקסיה". השמיים בצפון צ'ילה הם בהירים מיוחד, וכמה מהטלסקופים החזקים והגדולים ביותר בעולם נבנים באזור.

ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019. AP
השמיים בצפון צ'ילה בהירים במיוחד. ליקוי החמה, אתמול/AP

בעיר צ'סקומוס שבארגנטינה, עשרות סקרנים לא נרתעו מהקור המקפיא ומהרוחות החזקות ותפסו מקום ברציף של אגם מקומי, בתקווה לתפוס הצצה על הליקוי. אחרים מיהרו לרכוש את משקפי המגן המפורסמים ברגע האחרון. בסאן חואן, הממשל המקומי התקין טלסקופים ונקודות תצפית במקומות ציבוריים. במחוז הבירה בואנוס איירס הציעו אסטרונומים שיעורי יוגה ומדיטציה בזמן ליקוי החמה.

ליקוי החמה השלם בכדור הארץ יתרחש ב-14 בדצמבר 2020, וגם הוא יעבור בצ'ילה ובארגנטינה, אם כי בנתיב אחר. הליקוי מתרחש כשהירח עובר בין כדור הארץ לבין השמש וחוסם את אור השמש.

ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019. AP
ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019/AP
ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019. AP
צופים בליקוי החמה בצפון צ'ילה/AP
ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019. AP
ליקוי חמה בצפון צ'ילה, 2 ביולי 2019/AP
נשים מריכבות משקפיים במהלך צפייה בליקוי חמה בלה סרנה, צ'ילה 2 ביוני 2019. רויטרס
נשים מריכבות משקפיים במהלך צפייה בליקוי החמה בלה סרנה, צ'ילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully