וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוחרים מנהיג למפלגת נישה": הפריימריז השוממים של העבודה בדרום

2.7.2019 / 15:34

פעילים מעטים של מפלגת השלטון לשעבר התאספו בקלפיות במחוז הדרום. רובם הביעו תמיכה בלתי מסויגת בפרץ. "המפלגה שלנו זקנה", אומר איציק בקיבוץ בארי ומצטרף לחשש המרחף משובו של ברק "שמנסה תמיד לפגוע במפלגה"

צילום: בני ויינר וניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

65 אלף מתפקדי מפלגת העבודה יצאו היום (שלישי) להכריע על זהות יו"ר המפלגה ויכריעו בין עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר. במחוז הדרום לא נרשמה התלהבות רבה, והבוחרים, כמו האנרגיות נעלמו. "פעם זה היה אחרת, היה רצון לשלוט ועכשיו אנחנו בוחרים מנהיג למפלגת נישה", אומרים הפעילים. "זה מחזה עצוב לראות ככה את הפריימריז".

"עד לפני חמש שנים הקלפי הייתה סוערת ורועשת עם הרבה פעילים, היום אני בא בצהריים ורואים שממה", אומר מאיר בביוף, חבר מפלגה ותיק ויו"ר מרחב הנגב בהסתדרות. "המסר שלנו לא מלהיב את הציבור, כל מנהיג היה גרוע מקודמו. המילה שלום הפכה להיות מילה מגונה".

עמיר פרץ פריימריז במפלגת העבודה בשדרות, יולי 2019. בני ואינר
"היחיד שיביא מנדטים מהימין". פרץ בקלפי בשדרות/בני ואינר

המפלגה החדשה של אהוד ברק הופכת לשיחת היום בפריימריז של מפלגת העבודה, חלק מהפעילים לא רוצים אותו בחזרה, ואילו אחרים מבינים שחייבים את החיבור עמו. "אהוד ברק פוגע במפלגת העבודה. אהוד ברק שראה שאף אחד לא רוצה אותו, הקים מפלגה. הוא עוזר לנתניהו בצורה מבוהקת והוא אולי מתגעגע להיות שר ביטחון אצלו", הוסיף בביוף.

בכניסה לקלפי במתנ"ס בשדרות כמעט ואין פעילים של שמולי ושפיר, פה כולם עמיר פרץ. הפעם הם בטוחים שהוא ינצח בסיבוב הראשון, "היחיד שיביא מנדטים מהימין". אנשיו של פרץ עדיין מלקקים את הפצעים מהבחירות הקודמות במפלגה אז היו בטוחים שהוא מנצח את גבאי בסיבוב הראשון, והתאכזבו. הפעם הם מנסים להיות זהירים יותר. "עמיר פרץ הוא היחיד שיכול לעורר את המפלגה הזאת, בלי עמיר בראש אנחנו אבודים", אומר שלומי תושב העיר.

עוד באותו נושא

פרץ, שמולי או שפיר: המרוץ לראשות העבודה מגיע לישורת האחרונה

לכתבה המלאה
פריימריז במפלגת העבודה בשדרות, יולי 2019. בני ואינר
קלפי לראשות העבודה בשדרות, היום/בני ואינר

מחוץ לקלפי בקיבוץ בארי יושבים רפי בן אמו ארגמן ואילן בונס מקיבוץ ברור חייל. רפי חבר המפלגה כבר עשרות שנים ותומך נלהב של עמיר פרץ. אילן בא להיות איתו, בעבר הצביע למפלגת העבודה היום הוא איש כחול לבן. "זאת מפלגה אבודה. אתה רואה את הדור שמצביע למפלגה ברובו מבוגרים, הצעירים נעלמו".

החיצים של פעילי מפלגת העבודה מופנים לעבר גבאי שלדעתם כמעט והביא למותה הפוליטי של המפלגה. בן אמו ארגמן אמר כי "זה לא מה שהיה פעם, גבאי חירב לנו את המפלגה והלך. ברק עושה נזק למפלגת עבודה. הוא לוקח קולות ממפלגת העבודה ולא יעבור את אחוז החסימה. רק עמיר יעביר קולות מימין לשמאל". רפי מנסה לשכנע חברה ותיקה מהקיבוץ להצביע לפרץ, "לא הפעם, אני עם שפיר, צריכים כוחות חדשים" היא אומרת.

נציגים ממפלגתו של עמיר פרץ במהלך הפריימריז במפלגת העבודה 2 ביוני 2019. אתר רשמי
"לצעירים שפיר ושמולי אצה הדרך". דוד חזן/אתר רשמי

דוד חזן יצביע לעמיר פרץ. הוא מנסה להסביר למה המפלגה שלו נמצאת בשפל שכזה וסבור שהרבה מחברי מפלגת העבודה יצביעו לברק. "המפלגה נמצאת בשפל בגלל התנהגות של החברים שלה. המסר היה לא ברור בין ימין ושמאל. אם לא הייתה סכינאות לא היינו מגיעים לשפל כזה. ברק הוא כוח אלקטורלי לא קטן. אם ילך לבד המצב שלנו יהיה הרבה יותר קשה. כמו שקרה עם כחול לבן, יש לברק תומכים במפלגת העבודה. לצעירים שפיר ושמולי אצה הדרך, התפקיד בראש ובראשונה להרים את המפלגה. את זה לא יוכלו לעשות הצעירים. פרץ מסוגל לעשות חיבורים. עמיר הוא היחיד שיכול להרים אותה לדו ספרתי".

איציק בנימין חבר ותיק במפלגה מקשיב ומסכם את מצבה, "זאת מפלגה מבוגרת אנחנו לא מצליחים למשוך צעירים, מפלגה קצת זקנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully