וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק ראשון מהעבודה: יאיא פינק מצטרף למפלגתו של אהוד ברק

30.6.2019 / 16:28

פינק, הנחשב למקורבה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', התמודד ברשימת "העבודה" במקום ה-12, והוא העריק הראשון ממנה למפלגתו של ראש הממשלה לשעבר. אתמול חשפה סתיו שפיר כי גם היא קיבלה הצעה לעבור למפלגה החדשה. אלדד יניב נפגש עם ברק לסולחה: "החלטנו לעשות תיקון גדול"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

יאיר (יאיא) פינק מצטרף היום (ראשון) למפלגה החדשה שהקים אהוד ברק לקראת הבחירות לכנסת ה-22. פינק, התמודד ברשימת "העבודה" לכנסת ה-21 והוצב במקום ה-12 ברשימתה לכנסת. פינק הוא העריק הראשון ממפלגת העבודה לכיוון מפלגתו החדשה של ראש הממשלה לשעבר ברק. הוא נחשב למקורב במיוחד, ובן טיפוחיה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' יו"ר מפלגת העבודה לשעבר. אחרי הפריימריז האחרונים הגיע למקום התשיעי - ולאחר השריונים הוצב במקום ה-12 ברשימה.

אתמול חשפה חברת הכנסת סתיו שפיר, המתמודדת על ראשות מפלגת העבודה, כי גם היא קיבלה הצעה מברק לעבור למפלגתו וכך גם המועמדת למפלגת העבודה, אמילי מואטי. לפי הערכה, גם ראש המוסד לשעבר דני יתום ששקל להתמודד על ראשות העבודה, צפוי להצטרף למפלגה החדשה של ברק.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גבי אשכנזי: לא פוסל את האפשרות של חבירה לאהוד ברק
שפיר: שמולי מוכן למסור את העבודה למען מקום במפלגה של ברק
המועמדים בעבודה קוראים לחיבורים: "אגו יכשיל את הסיכוי לנצח"
"יש להפיל את משטר נתניהו": ברק הודיע על הקמת מפלגה חדשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העריק הראשון מהעבודה. פינק וברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין בצנחנים ומייסד המיזם החברתי פורץ הדרך, "לובי 99". נשוי, יליד ירושלים, בעל תואר שני במנהל עסקים, כיהן כמנכ"ל עמותת "שכן טוב" ובכיר בעמותות "תג מאיר" ו"אופק"- היוזמה להקמת הבנק הקואופרטיבי. יאיא פינק הוא חבר המועצה הציבורית של תנועת "צו פיוס". יאיא לקח על עצמו להשתלב בבניית המפלגה החדשה ובכתיבת המצע וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה.

"אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמתית שהיא מייצגת. אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין", אמר פינק עם ההודעה על ההצטרפות למפלגה.

"70 פנים לתורה ואין לאיש בלעדיות על האתוס הציוני והרעיון היהודי. היהדות שלי רודפת שלום, המשפט שמופיע מספר הפעמים הרב ביותר בתורה הוא: זכור כי גרים היינו בארץ מצרים, היהדות מקדשת צדק חברתי", אמר. "ישראל חזקה היא מדינה שיודעת לכבד את השונות בתוכה, שמבינה שהשונות היא מקור אדיר לעוצמה חברתית. פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה". פינק וגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המפלגה ברק בירך על צירופו של פינק ואמר כי "יאיא משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון". ברק הוסיף כי "באנו לשנות מציאות. הגיע העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים. אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדנו ונכדינו את תחלואי החברה".

ברקע הבחירות לראשות העבודה: מגעים בין ברק לשמולי ושפיר

יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר ומספר שתיים במפלגה אמר על פינק כי "הוא איש ציבור צעיר, אמיץ ויוצא דופן. הוא חלק ממנהיגות חברתית שלא מוכנה להנמיך את דגלי הזהות והתרבות שלה. הנחישות, המחויבות הערכית שלו ומעשיו הם מה שהפוליטיקה הישראלית צריכה".

ברק, שהכריז ברביעי שעבר על חזרתו לחיים הפוליטית והתמודדותו ברשימה עצמאית בראשותו, מנסה להביא לאיחוד עם מפלגת העבודה אחרי הבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו ביום שלישי בעוד יומיים. הוא נמצא במגעים עם חברי הכנסת איציק שמולי ושפיר, ולפי הערכה במידה ואחד מהם ייבחר, הדרך לאיחוד תהיה פשוטה. לעומת זאת, אם ח"כ עמיר פרץ ייבחר - האיחוד בין שני השחקנים עשוי להיות בעייתי יותר. בריאיון בסוף השבוע בעיתון "ישראל היום" אמר ח"כ פרץ כי לא יסכים להיות מס' 2 של ברק.

ח"כ שפיר האשימה אתמול באירוע שבתרבות בחדרה את יריבה שמולי כי הוא "מוכן למסור את המפלגה בשביל מקום 4-3 במפלגת אהוד ברק" וכי מתקיים נגדה קמפיין מלוכלך של השמצות". לעומתה, ח"כ שמולי שמתמודד אף הוא לראשות מפלגת העבודה הבהיר אתמול כי הוא תומך בחיבורים על מנת להציל את המפלגה. "אני מאמין שהדרך היחידה גם לשקם את המפלגה וגם לחזק את הגוש היא על ידי יצירת שותפויות וחיבורים מתוך עוצמה".

פוסט יאיא פינק. צילום מסך
"נפטרנו מאהוד ברח". פינק בפוסט מ-2011/צילום מסך

פינק המצטרף החדש למפלגתו של ברק, לא תמיד אהד את יו"ר מפלגתו. בפוסט שפרסם בשנת 2011 אחרי שברק פרש ממפלגת העבודה והקים את מפלגת העצמאות כתב פינק כי "עכשיו שנפטרנו מאהוד ברח - יוצאים לדרך חדשה".

הסולחה של ברק ואלדד יניב

בתוך כך, עורך הדין והפעיל אלדד יניב נפגש היום לפגישת סולחה עם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, לראשונה מזה 12 שנים. יניב שימש בעבר אחד ממקורביו ומיועציו הקרובים ביותר של ברק, והוא ליווה אותו בדרכו לראשות הממשלה בבחירות 1999 ולראשות מפלגת העבודה ב2007.

עם זאת, היחסים ביניהם החמיצו לאחר שברק נבחר שוב ליו"ר המפלגה, ומאז הם שרויים בנתק, שבמהלכו יניב מתח ביקורת על ברק ועל קשרי ההון-שלטון וגם חשף פרטים מהתנהלותם המשותפת. בשבוע שעבר יניב כתב מאמר תמיכה בשובו של ברק למערכת הפוליטית שפורסם ב"הארץ" והיום השניים נפגשו לראשונה ויישרו את ההדורים.

הפגנות נגד השחיתות השלטונית בהבימה, תל אביב 6 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ליווה את ברק בדרכו לראשות הממשלה. יניב/ראובן קסטרו

יניב צייץ בטוויטר: ‏"אחרי 12 שנה שבהם לא החלפנו אפילו מילה אחת וריב גדול כמו שרק אנחנו יודעים לעשות, החלטנו לעשות תיקון גדול. זה רק ההתחלה ‎#אניעםברק".

(עדכון ראשון: 9:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully