וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים בעבודה קוראים לחיבורים: "אגו יכשיל את הסיכוי לנצח"

28.6.2019 / 16:47

על רקע התמודדותו של ברק, ח"כ שמולי תקף את פרץ והזהיר כי "ריצה בדלנית עשויה להביא למצב שבו המפלגה תימחק". בתגובה, אמר יו"ר המפלגה לשעבר כי "יהיו איחודים, השאלה היא על סמך אילו פרמטרים". יחימוביץ' הודיעה שלא תתמוך באף מועמד: "לא נכון שאשפוך שמן למדורה"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

חמישה ימים לפני הפריימריז לראשות מפלגת העבודה, שלושת המועמדים התייצבו היום (שישי) לאירוע מפלגתי בסמינר הקיבוצים והתייחסו לצירופים האפשריים בגוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות הקרובות. זאת, על רקע הודעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על ריצתו במפלגה חדשה.

ח"כ איציק שמולי תקף את המתחרה שלו, יו"ר המפלגה לשעבר ח"כ עמיר פרץ, בעקבות ראיון ב"ישראל היום" שבו אמר: "אני לא מתמודד כדי להיות מספר 2 של ברק". באירוע של חוג תלמים, החוג הציוני הסוציאל-דמוקרטי של המפלגה שמרכז בתוכו את בוגרי מכינת רבין, הגיב שמולי לראיון ואמר: "אני חרד. עכשיו בנקודת הזמן הזו אסור להסתכל רק על המשימה של שיקום המפלגה, אלא על התמונה הגדולה - וזו היכולת של המחנה לנצח. יכולת זו תלויה ביכולת לעשות שיתופי פעולה בלי תנאים מוקדמים. אגו עשוי להכשיל את הסיכוי של המחנה לנצח. ריצה בדלנית ועצמאית עשויה להביא למצב שבו המפלגה כולה תימחק. אני לא סרבן של חיבורים. אחתור בכל הכוח למהלך של חיבורים".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מהפך במרצ: הורוביץ ניצח את זנדברג בבחירות לראשות המפלגה
גנץ על כחול לבן: "אין יום שאנחנו לא מתווכחים בינינו, זה קשה"
הברק חזר: רכבת ההרים הפוליטית של החייל הצנום מסיירת מטכ"ל

איציק שמולי  בפאנל של העבודה - 28/6. ראובן קסטרו
"אחתור בכל הכוח למהלך של חיבורים". שמולי/ראובן קסטרו

שמולי התייחס גם לניצחונו של ניצן הורוביץ בבחירות לראשות מרצ ואמר כי יש הבדל אידיאולוגי בין המפלגות, אך שאלת האיחוד בין המפלגות היא "לא אידיאולוגית גרידא". לדבריו, "מרצ היא תנועת אחות ויש שם אנשים יוצאי דופן. אם הולכים למהלך של לגדול כגוש, ואני מתכוון ללכת למהלך כזה, אין היגיון בלאבד את מרצ מתחת לאחוז החסימה. אני מציע לא לקדש אף אופציה".

פרץ, שדיבר אף הוא באירוע, הבהיר כי הוא בעד "כל חיבור שיסייע" להבאת מנדטים מהימין. "אני אומר באופן ברור וחד משמעי - יהיו איחודים", טען. "בואו נסיים את המערכה", הוסיף, כשהוא מתייחס לבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

עוד באותו נושא

טוב לברק, רע לגנץ: במרצ בחרו במרכזיות ובפופולריות של הורוביץ

לכתבה המלאה
ח"כ עמיר פרץ באירוע של מפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים ב-28 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"אין ספק שאנחנו צריכים צירופים". פרץ/ראובן קסטרו

"אני חושב שאיחודים הם דבר חשוב, עשיתי אותם בעבר", אמר פרץ. "אין ספק שאנחנו צריכים צירופים, אבל השאלה היא מה נקודת המוצא ועל סמך אילו פרמטרים מחליטים. הדבר היחיד שמנחה אותי הוא טובת המדינה ומה מסייע להביא יותר מנדטים מהימין הרך. אין פה עניין פרסונלי".

בנוסף לכך, פרץ הכחיש את האפשרות שיתמודד לתפקיד נשיא המדינה ואמר כי הנושא "איננו עומד על הפרק" מאז שהחליט על התמודדותו. "אני שמח שהציבור וחברי הכנסת רואים בי מועמד ראוי. זהו תפקיד חשוב ביותר, שיכול לרפא פצעים חברתיים. אבל, מהרגע שהחלטתי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, ברור שזה מקטין את הסיכויים שלי להיות נשיא כי עכשיו אני מייצר עימותים עם קבוצות רבות", אמר.

ח"כ סתיו שפיר באירוע של מפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים ב-28 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"נציג מחנה אחד גדול וננצח". שפיר/ראובן קסטרו

גם ח"כ סתיו שפיר אמרה כי היא תעשה "כל מה שיידרש להצלת המדינה ולסיום שלטון נתניהו והליכוד" וקראה לאיחודים בתוך הגוש. "נעשה הכול כדי להתחבר עם כל מי שנדרש להתחבר אליו כי הבחירות הקרובות הן משאל עם על הדמוקרטיה שלנו", אמרה שפיר. לדבריה, היא מדברת "גם עם אהוד ברק, גם עם יאיר גולן, גם עם בני גנץ ויאיר לפיד וגם עם ניצן הורוביץ שניצח אתמול כדי שבבחירות הקרובות נציג מחנה אחד גדול וננצח".

שפיר הוסיפה כי "למה צד אחד כל הזמן מתפשר ונלחם ואנחנו מתפשרים ופרגמטיים? יש פה הכרעה על הלב של המדינה שלנו. או דמוקרטית, יהודית, ציונית, פתוחה וחופשית או לא - והדבר הכי פרגמטי שאנחנו צריכים לעשות זה להילחם".

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
נשארת על הגדר. יחימוביץ'/שלומי גבאי

במקביל, הודיעה היום ח"כ שלי יחימוביץ' כי היא לא תתערב ולא תנקוט עמדה הפעם בפריימריז לראשות מפלגתה. בניוזלטר השבועי שלה כתבה לתומכיה: "מעולם לא קרה שישבתי על הגדר, אבל הפעם אני מרגישה שמעורבות שלי, אף שהיא יכולה להטות את הכף, ואולי דווקא משום כך, עלולה לחדד ולהעמיק את השסע הפנימי עוד יותר. לא נכון שאשפוך שמן למדורה".

בחירתה של יחימוביץ' לא לתמוך באף אחד מהמועמדים עשויה לשחק לטובתו של פרץ. לדבריה, "במשבר החיצוני והפנימי העמוק שבו נמצאת מפלגת העבודה, הנאבקת כעת על עצם קיומה - קטטות פנימיות הן אסון ממש. אני בוחרת שלא להיות במקום הזה, גם אם זה לא קל לי ומנוגד לטבעי. יש לנו שלושה מועמדים ראויים, ואני בוטחת בשיקול הדעת שלכם. כל בחירה שלכם לא תהיה בחירה שגויה. לכו להצביע ולהשפיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully