וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך במרצ: הורוביץ ניצח את זנדברג בבחירות לראשות המפלגה

27.6.2019 / 23:28

הורוביץ ניצח את היו"ר המכהנת - וחזר למפלגה לאחר כארבע שנים. "קורא מכאן לכל הגורמים והמפלגות בשמאל - מרצ מוכנה להידברות ושיתוף פעולה", הכריז לאחר הניצחון ואמר על יריבתו: "ניהלה קמפיין ראוי ואידאולוגי עד הדקה האחרונה"

צילום: ניב אהרונסון

מהפך במרצ | כל העדכונים

  • הורוביץ זכה ב-55% מקולות צירי ועידת מרצ
  • הכריז: "מרצ מרימה את הראש והולכת לניצחון בספטמבר"
  • הורוביץ קרא לאיחוד במחנה השמאל: "אנחנו מוכנים להידברות ושיתוף פעולה על בסיס ערכינו"
  • יחימוביץ': "שיתוף פעולה בין העבודה ומרצ נראה כעת ריאלי מבעבר"

מרצ בחרה: כ-850 צירי ועידת מפלגת מרצ בחרו הערב (חמישי) בניצן הורוביץ כיו"ר המפלגה, והדיחו את תמר זנדברג. הורוביץ קיבל 459 קולות ואילו זנדברג זכתה ל-383 קולות.

לאחר ההכרזה על ניצחונו, עלה הורוביץ לבמה בגני התערוכה ואמר: "מרצ ניצחה. השמאל של ישראל ניצח. והמפלגה שלנו, השורשית האידאולוגית, מרימה את הראש והולכת לניצחון בספטמבר". היו"ר הנבחר קרא לשיתוף פעולה במחנה השמאל: "בבחירות הקרובות ניצב בפנינו אתגר מיוחד. יש הזדמנות להחליף את השלטון ולהחזיר התקוה. אני קורא מכאן לכל הגורמים והמפלגות בשמאל - מרצ מוכנה להידברות ושיתוף פעולה על בסיס ערכינו". הורוביץ כינה את כחול לבן "35 מנדטים חסרי מעשה ותוחלת" וקרא למצביעי מרצ שבחרו במפלגתו של גנץ - "לחזור הביתה".

הורוביץ התייחס גם לעובדה כי הוא ראש המפלגה הראשון שמשתייך לקהילה הגאה: "אני גאה להיות ראש המפלגה הראשון מהקהילה הגאה. מרצ היא הבית של הקהילה הגאה. בעוד כמה שנים זה יהפוך להיות דבר של שגרה. במרצ לא מתייחסים ללהטבים כעלה תאנה וקישוט נחמד חסר תוכן".

עוד אמר הורוביץ: "אני מודה ליושבת ראש מרצ היוצאת, חברתי תמר זנדברג. תמר הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה והיא ניהלה קמפיין ראוי ואידאולוגי עד הדקה האחרונה. אני מצפה ואפעל לשיתוף פעולה עם כל החברים, גם אלה שלא תמכו בי במרוץ הזה".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ סירב להצעה של אדלשטיין לדון ביוזמה לביטול הבחירות
"יש להפיל את משטר נתניהו": ברק הודיע על הקמת מפלגה חדשה
הברק חזר: רכבת ההרים הפוליטית של החייל הצנום מסיירת מטכ"ל

ניצן הורוביץ חוגג את היבחרו לראשות המפלגה במסגרת הפריימריז במרצ, גני התערוכה, תל אביב 27 ביוני 2019. ראובן קסטרו
ניצן הורוביץ ואילן גילאון לאחר הניצחון/ראובן קסטרו

חברת הכנסת זנדברג כתבה בטוויטר לאחר ההפסד: "תודה ענקית וכבוד לכל התומכות והתומכים שלי. ברכות והצלחה לניצן הורוביץ. מרצ היא השמאל של ישראל ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך, בדרך יש הפסדים וניצחונות וזה אחד הלילות האלה".

חבר הכנסת אילן גילאון, שנחשב לתומכו הגדול של הורוביץ, מסר לאחר הניצחון: "קודם כל אני רוצה להודות לחברתי ח"כ תמר זנדברג, שותפה חשובה ובכירה לדרך. ברכותיי לחברי ניצן הורוביץ, על הניצחון המרגש. אני מאמין שמרצ בהובלתך תביא אותנו למחוזות חדשים ומשפיעים, ומצפה לשרת לצידך בכנסת ה-22, עם מרצ ושמאל ערכיים, גדולים וחזקים".

ח"כ עיסאווי פריג' אמר: "אני מברך את ניצן הורוביץ על היבחרו. מרצ הפכה בבחירות האחרונות, בהובלת תמר זנדברג למפלגה יהודית ערבית, בבוחריה ובנבחריה. על ניצן הורוביץ להמשיך ולחזק את המגמה הזאת של הפיכת השמאל הישראלי לכזה המאפשר פעילות פוליטית משותפת, לערבים וליהודים גם יחד ולחיזוק הקול הייחודי של מרצ שאסור שייבלע בתוך חיבורים פוליטיים רחבים, אך עמומים. היום חשוב גם להגיד תודה לתמר זנדברג על מנהיגותה בזמנים לא קלים, תמר הובילה קול חשוב וברור שחשוב שימשיך להישמע גם מהכנסת הבאה".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ברכה את הורוביץ: "ניצן הוא אדם ראוי ביותר, ואני בטוחה שיהיה יו"ר מוצלח ואהוד. שיתוף פעולה בין העבודה ומרצ נראה כעת ריאלי מבעבר. בהצלחה ניצן ידידי". חברה למפלגה, ח"כ עמיר פרץ, הוסיף: "ברכות לחברי ניצן הורוביץ שנבחר לראשות מרצ. מרצ היא מפלגה חשובה לדמוקרטיה הישראלית. אני מאמין שהיו"ר הנבחר יתרום להצלחת המחנה הדמוקרטי בישראל במאבק המשותף שלנו למען הצדק החברתי, השלום והשוויון ובעבודה המשותפת שלנו להחלפת נתניהו".

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מסר: "דעותיה של מרצ בשלל הנושאים רחוקות ממני באופן קיצוני, אבל אי אפשר שלא להעריך את ההליך הדמוקרטי שמתרחש במפלגה, הליך שקיים עוד רק בליכוד ובעבודה. אני מברך את ניצן הורוביץ על בחירתו ליו"ר מרצ!".

מטעם כחול לבן נמסר בתגובה: "אנחנו בהחלט הגורם היחיד שיכול לנקות את הפוליטיקה הישראלית ולהביא להחלפת שלטון נתניהו. התנשאות כלפי למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לכחול לבן לפני חודשיים וחצי אינה מתכון להצלחה".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר: "האגודה מברכת את ניצן הורוביץ על זכייתו בראשות מפלגת מרצ. זאת נקודת ציון משמעותית בשביל הקהילה הגאה בישראל- כפעם הראשונה שיכהן פוליטיקאי גאה בראשות מפלגה. בימים בהם מאות אלפי ישראליים משמיעים את קולם ויוצאים למחות נגד האפליה כלפי הקהילה הגאה, חשוב שתהיה כמה שיותר נציגות להטבית במפלגות השונות. כקהילה שמהווה חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלי, אנו מקווים לראות יותר ויותר את חברי וחברות הקהילה בעמדות מפתח בכל גווני הקשת הפוליטית- בימין, במרכז ובשמאל".

יו"ר מפלגת מרצ היוצאת, תמר זנדברג לאחר הפסדה בפריימריז של המפלגה, גני התערוכה, תל אביב 27 ביוני 2019. ראובן קסטרו
זנדברג לאחר ההפסד/ראובן קסטרו

הורוביץ, שהתמקד יותר בנושאי כפייה דתית ומאבקים סביבתיים, הכריז במהלך הקמפיין ששיקום והגדלת כוחה של מרצ הם המטרה המרכזית, וסבר שבהובלתו, מרצ תקבל יותר מהתוצאות שסיפקה זנדברג בבחירות שנערכו באפריל. "אני אופטימי, אבל כל קול חשוב, ועל כולם להגיע כדי להצביע", אמר היום הורוביץ. "אני מאמין שננצח וחשוב שמרצ תעלה על דרך חדשה".

באשר לשיתופי פעולה עם מפלגות אחרות, אמר כי הוא מעוניין בכך, אולם הדבר יתממש אך ורק על בסיס הערכים של המפלגה. "יש לנו המון אנשים שתומכים. חשוב שיהיה שמאל גדול וחזק, זה חשוב גם למדינת ישראל", הוסיף.

ניצן הורוביץ חוגג את היבחרו לראשות מפלגת מרצ  במסגרת הפריימריז של המפלגה, גני התערוכה, תל אביב 27 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הורוביץ חוגג את הניצחון/ראובן קסטרו

זנדברג, ששאפה לקבל מחדש את אמון המפלגה אחרי התוצאה המאכזבת של ארבעה מנדטים בבחירות האחרונות, העמידה במרכז הקמפיין שלה את נושא השותפות היהודית-הערבית ובנייה ערכית מחודשת של מחנה השמאל. "זה יום גורלי למרצ ולשותפות יהודית ערבית", אמרה. "מרצ צריכה לשמור על אדיאולוגיה. בכל סיטואציה פוליטית שלא תהיה, יש לה נכסים אדאולוגית ואלקטורליים והיא חייבבת לשמור עליה והערב נחליט לאן פניה.בבחירות הקרובות מרצ תקבל יותר קולות - מיהודים ומערבים. בבחירות האחרונות שרדנו צונאמי יוצא דופן".

הקרב על ההנהגה חילק בשבועות האחרונים את מרצ לשניים: במחנה התומכים של זנדברג נמצאו עיסאווי פריג ומוסי רז, עו"ד גבי לסקי (מקום 9 בפעם הקודמת) ויניב שגיא, נציג הקיבוצים ברשימת מרצ שממוקם במקום ה-12 כעת ברשימה. מהצד השני, במחנה הורוביץ נמצאו חברי הכנסת אילן גילאון ומיכל רוזין יחד עם עלי סלאלחה ומהרטה ברוך, המשובצים כיום במקומות 5 ו-6 ברשימה.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully