וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ סירב להצעה של אדלשטיין לדון ביוזמה לביטול הבחירות

27.6.2019 / 19:31

יו"ר כחול לבן הבהיר במסיבת עיתונאים כי לא יתמוך בביטול הבחירות, אך זמן קצר לאחר מכן יו"ר הכנסת ניסה לזמן אותו לדון ביוזמה. הפגישה מעולם לא נקבעה - כי גנץ הבהיר כי הנושא לא על הפרק וכי הוא לא מוכן לדון בו

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה אתמול (רביעי) ללשכת יו"ר כחול לבן בני גנץ וניסה לזמן אותו לפגישה כדי לדון ביוזמת הליכוד לביטול הבחירות, אך גנץ הבהיר כי ביטול הבחירות לא על הפרק והפגישה מעולם לא נקבעה. גורמים בכחול לבן הסבירו כי גנץ לא היה מסרב להזמנה רשמית של יו"ר הכנסת, אך הדגישו כי הוא לא מוכן לדון בביטול הבחירות.

"ככל שתתקיים פגישה עם יו"ר הכנסת היא לא תעסוק בנושא התיאורטי של ביטול הבחירות, שהובהר כי אינו על הפרק", אמרו הגורמים. בלשכת אדלשטיין אישרו את הדברים ואמרו כי ברגע שאדלשטיין הבין שאין היתכנות פוליטית לביטול הבחירות הוא נסוג מהניסיון לתאם את הפגישה.

הפניה של אדלשטיין לגנץ התרחשה אחרי מסיבת העיתונאים שיו"ר כחול לבן כינס אתמול, בה שלל את תרחיש ביטול הבחירות לאור העובדה שאין אפשרות חוקית לעשות זאת. גנץ חזר על עמדתו שבכל מקרה כחול לבן תמשיך לפסול ישיבה בממשלה עם נתניהו, והאשים את נתניהו ב"שימוש ציני" במוסד יו"ר הכנסת כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלו. "אם הייתה אופציה חוקית לבחירות וניתן היה להרכיב ממשלה ללא נתניהו היינו שוקלים זאת ברצינות. אם נזכיר לכם, כחול לבן הצביעה נגד פיזור הכנסת. כעת, המציאות היא קשה אך פשוטה. ב-17 בספטמבר יש בחירות בישראל", אמר גנץ.

לקריאה נוספת:
מרצ בוחרת מנהיג: "צריכים לשמור על האידאולוגיה"
הברק חזר: רכבת ההרים הפוליטית של החייל הצנום מסיירת מטכ"ל
הליכוד על ברק: "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו"

מפוצלת - יולי אדלשטיין ובני גנץ. ראובן קסטרו
יולי אדלשטיין ובני גנץ/ראובן קסטרו

למרות שגנץ סגר את הדלת לכאורה על האפשרות הפוליטית לביטול הבחירות, אדלשטיין פרסם אחרי מסיבת העיתונאים הודעה שבה אמר "באופן חד וברור, קיימת היתכנות משפטית לביטול פיזור הכנסת. לא הייתי יוזם את המהלך אלמלא הייתי בטוח שהוא אפשרי. אני שב וקורא לכל הצדדים לנהוג באחריות ולהבין כי זו העת להניח להתנגחויות, למילים ולסיסמאות". רק לאחר מכן הגיעה פניה מלשכת היו"ר ללשכת גנץ לתאם פגישה אך המסר שהועבר הוא שגנץ לא יהיה מוכן לדון ביוזמה לביטול הבחירות.

אדלשטיין החל לבדוק בתחילת השבוע מתווה משפטי שיאפשר את ביטול הבחירות לאחר שקיבל חוות דעת משפטית שגורסת כי יש אפשרות חוקית לעשות את זה - לפיה הכנסת תתכנס ותצביע נגד פיזורה ואז יחוקק חוק חדש שיסדיר את ביטול הבחירות והקמת הממשלה. עם זאת, אדלשטיין אמר כי הוא יקדם מהלך כזה רק אם תהיה עליו הסכמה רחבה, ולאור הסירוב המוחלט של כחול לבן ושאר מפלגות האופוזיציה נראה כי אין לכל היתכנות פוליטית. בימים הקרובים היועץ המשפטי של הכנסת אייל ינון צפוי לפרסם את חוות דעתו המשפטית בנושא, אך בעבר ינון הסתייג לגמרי מהאפשרות לבטל את פיזור הכנסת וחוות הדעת שלו עשויה לקבור את היוזמה סופית.

עוד באותו נושא

גנץ: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת - ואין דרך חזרה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס האזכרה לחללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק, תל אביב 18 ביוני 2019. ראובן קסטרו
ראש הממשלה נתניהו/ראובן קסטרו

גנץ תקף אתמול בחריפות את נתניהו וטען שמדובר בספין בלבד שנועד לגלגל את האחריות על הבחירות החוזרות לכיוון כחול לבן, והכחיש בתוקף טענות בליכוד לפיהם התנהלו מגעים להקמת ממשלת אחדות. "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה. מה שראינו ביומיים האחרונים זה ספין נוסף מבית הקלפים של נתניהו", אמר, "הוא ממציא שקרים וספינים אחרי הסקרים. הוא כפה את המציאות הזו והוא לא יכול להעביר את האשמה לאחרים או לעשות שימוש ציני במוסד יו"ר הכנסת. בכל המשא ומתן קואליציוני נתניהו לא ניהל איתנו משא ומתן והעדיף להרכיב ממשלה קטנה קיצונית וסחטנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully