וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד על ברק: "לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו"

26.6.2019 / 20:27

בעוד שבליכוד אמרו כי מפלגתו החדשה של ראש הממשלה לשעבר תפגע בשמאל, המועמדים לראשות העבודה בירכו על חזרתו לחיים הפוליטיים: "ניצור חיבור משמעותי". גנץ: "כל פיצול יפגע בסיכוי לנצח". מסקר חדשות 13 עולה כי אין רוב לגוש של נתניהו, מפלגתו של ברק מקבלת 6 מנדטים

צילום: חדשות 13, עריכה: ליר שפיגלר

הודעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק על חזרתו לפוליטיקה ועל הקמת מפלגה חדשה עוררה היום (רביעי) תגובות רבות במערכת הפוליטית. מהליכוד נמסר כי "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

שר המדע אופיר אקוניס הגיב להודעת ברק ואמר כי "ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל - ומי שנזרק מהתפקיד בזמן הכי מהיר בהיסטוריה שלנו. זה האיש שהתחייב למסור לערפאת את ירושלים והעיר העתיקה, וקיבל את האינתיפאדה האכזרית ביותר, בתמורה. חזרתו היא פגיעה אך ורק בשמאל הישראלי".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת - ואין דרך חזרה"
ברקע היוזמה לביטול הבחירות: יועמ"ש הכנסת יפרסם חוות דעת בנושא
מחולל התפניות: נתניהו ימציא נוסחה להחזרת שד הבחירות לבקבוק

אופיר אקוניס, מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל". אקוניס/ראובן קסטרו

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר כי "אהוד ברק, שהיה ראש הממשלה הגרוע והכושל ביותר של מדינת ישראל, מנסה ללמד את כולם איך צריך לנהל מדינה. זהו שיא האבסורד. המצייץ הסדרתי שהתחיל בחיסול מפלגת העבודה לפני מספר שנים, מתעקש בכל כוחו לקחת ממנה גם את נשימתה האחרונה".

לדברי כהן, "שוב כמו בפעם הקודמת, ברק הופך את ראש הממשלה נתניהו למוקצה, אך בהזדמנות הראשונה שתהיה לו, הוא ינסה לעשות הכל על מנת לקבל תפקיד בממשלה שלו. העם כבר אמר את דברו בצורה הברורה והדמוקרטית ושלח את ברק הביתה, אך שוב הוא מנסה לחזור אל הפוליטיקה בדרכים אחרות ובמראה אחר, אבל זהו אותו האיש".

מנגד, המועמדים לראשות מפלגת העבודה בירכו על הודעתו של ברק. ח"כ איציק שמולי אמר כי הוא שמח על כוונתו של ברק להתמודד בבחירות הקרובות ויפעל לחיבור עמו. "אנחנו נמצאים בקשר הדוק לאחרונה ואני שמח שקיבל את ההחלטה הנכונה להתגייס למאבק ביחד. עם בחירתי ליו"ר מפלגת העבודה, הטלפון הראשון יהיה לברק במטרה ליצור חיבור משמעותי עמו ועם כוחות נוספים במטרה להגדיל את הסיכוי לנצח", אמר שמולי.

איציק שמולי ועמיר פרץ בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
בירכו על הודעתו של ברק. שמולי ופרץ בוועידת המפלגה, השבוע/ראובן קסטרו

ח"כ עמיר פרץ אמר כי "אני מברך את אהוד ברק על חזרתו לפוליטיקה. מדובר בחיזוק לגוש המרכז שמאל ובצעד נוסף להחלפת שלטון נתניהו. ישראל הדמוקרטית תתייצב בכוח גדול כדי לנצח בבחירות ולהוציא את המדינה שלנו לדרך חדשה, לצדק חברתי ושלום".

ח"כ סתיו שפיר בירכה אף היא את ברק וגולן ואמרה עליהם כי "שניהם מנהיגים מצוינים, עמם אני מקיימת קשר רציף והם מסמנים כיוון של החזרת האומץ ורוח הלחימה לפוליטיקה, אותו הכיוון שאליו אקח את מפלגת העבודה כשאבחר. על חיבורים כולם יכולים לדבר, אבל בסוף אמיצים מתחברים רק עם אמיצים".

סקר: שישה מנדטים למפלגתו של ברק

מסקר של "קמיל פוקס" שפורסם הערב בחדשות 13 עולה כי מפלגה בראשות ברק הייתה מקבלת שישה מנדטים. עוד עולה מהסקר כי גוש המרכז-שמאל מקבל 61 מנדטים לעומת 52 מנדטים בגוש הימין, ללא ישראל ביתנו שמקבלת שבעה מנדטים.

לפי הסקר, הליכוד וכחול לבן מקבלות לפי הסקר 32 מנדטים כל אחת והמפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת שמקבלת 12 מנדטים. כמו כן, מרצ מקבלת שישה מנדטים ומפלגת העבודה חמישה בלבד. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מקבלות לפי הסקר שישה מנדטים כל אחת. עוד עולה מהסקר כי איחוד מפלגות הימין והימין החדש מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת, בעוד שמפלגת זהות של משה פייגלין לא עוברת את אחוז החסימה.

סתיו שפיר בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
"אמיצים מתחברים רק עם אמיצים". שפיר/ראובן קסטרו

ברק כינס מוקדם יותר מסיבת עיתונאים והודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (במיל') יאיר גולן, איש העסקים קובי ריכטר ופרופ' יפעת ביטון, שהייתה מספר 2 ברשימת מפלגת גשר בבחירות האחרונות. בנאומו אמר ברק כי "זה לא הזמן לרפיסות ודיבור עמום זה לא הזמן להיות על הגדר. את שלטון נתניהו, עם הגזענים המשיחיים והקיצוניים, את המשטר הזה של נתניהו - יש להפיל, לא להציל". בנוסף לכך, ברק קרא "לצאת הממחנאות והמלכודת שטמן לנו בנימין נתניהו" ולהקים תנועה רחבה: "לצאת הממחנאות והמלכודת שטמן לנו בנימין נתניהו. זה הזמן לנצח כי אין לנו פריבלגיה להפסיד. נהווה את התשתית לחיבורים פוליטיים נוספים מכל קצות החברה הישראלית".

לפני מסיבת העיתונאים של ברק, התייחס יו"ר כחול לבן להודעתו הצפויה על הקמת מפלגתו החדשה, ואמר: "אני הולך לנצח את נתניהו ולהרכיב את הממשלה בעתיד. איני נכנס לעניינים של אחרים - כל פיצול שייעשה יפגע בסיכוי הזה".

(עדכון ראשון: 18:49)

אהוד ברק, ויאיר גולן במהלך מסע"ת בה מכריזים על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הודיע על הקמת מפלגה חדשה. ברק עם גולן, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully