וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הודיע לפרץ: עוצמה יהודית לא תרוץ במסגרת איחוד מפלגות הימין

25.6.2019 / 7:35

במכתב ששלח בן גביר לשר החינוך מתח פעיל הימין ביקורת קשה על התנהלות הבית היהודי והאיחוד הלאומי מאז הבחירות. "האצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה", כתב ומחה על כך שלאחר מינוי פרץ וסמוטריץ' לשרים, השניים סירבו להתפטר מהכנסת כדי להכניס אותו כח"כ

צילום: ערוץ 13

איתמר בן גביר הודיע אמש (שני) ליו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ כי עוצמה יהודית לא תרוץ במסגרת איחוד מפלגות הימין בבחירות הבאות. במכתב ששלח בן גביר לפרץ, מתח הראשון ביקורת קשה על התנהלות הבית היהודי והאיחוד הלאומי מאז הבחירות, והודיע כי עוצמה יהודית תפעל לחפש חיבורים אחרים בימין. בין היתר, בן גביר קובל על כך שלאחר מינויים של פרץ וסמוטריץ לשרים, הם סירבו להתפטר מהכנסת כדי להכניס אותו כח"כ.

"לאורך כל החודשים האחרונים ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה", כתב בן גביר במכתב. "כאשר נקבע שיש בחירות התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה כנראה כדי 'להוריד את המחיר' כל יום שמענו תדרוך אחר והשמצה אחרת ואם לא די באלה אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם לאחר שכבר נבחרתם לשרים. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדויקת להתנהלות זאת היא כפיות טובה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
"ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה". בן גביר/ניב אהרונסון

בן גביר הוסיף במכתבו לפרץ כי "כפי שאתה יודע, שכבנו על הרצפה למען החיבור, נדחקנו למקומות לא ריאלים וקיבלנו הרבה פחות ממה שמגיע לנו וחרף כל אלה, עשינו זאת בשל האחריות הציבורית, אך כנראה שהאצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה לפיה ניתן להמשיך לדרוך על עוצמה יהודית. בנסיבות אלה לא נוכל לשמש עוד כמקפצה עבור הבית היהודי, ואנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

ההודעה של בן גביר ועוצמה יהודית מגיעה בעיצומו של משא ומתן שפרץ מנהל עם איילת שקד על איחוד רשימות בימין, ועשויה להקל על שילובם מחדש של שקד ונפתלי בנט ברשימה המאוחדת. עם זאת, עד כה לא נרשמה פריצת דרך במשא ומתן בין הצדדים, בנט נערך להתמודדות לבד ושקד עדיין את בוחנת את צעדיה.

עוד באותו נושא

איומי השבתת לימודים ורכבת כושלת: האתגרים של סמוטריץ' ורפי פרץ

לכתבה המלאה
כינוס של הבית ההודי בפ"ת 20 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
המו"מ מול שקד נמשך. רפי פרץ/ראובן קסטרו

מהאיחוד הלאומי נמסר הבוקר כי "אמש אישרר מרכז המפלגה את ההסכם הקיים בין האיחוד הלאומי, לבית היהודי ועצמה יהודית. אנו קוראים ומפצירים בשותפות שלנו לעשות כך גם הן עוד היום. אין לנו את הפריווילגיה להגיע שוב למלחמות מיותרות בתוך מחנה הימין. האיחוד הלאומי ימשיך לעשות הכל כדי להביא לריצה משותפת של מפלגות הציונות הדתית והימין האמיתי".

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה: "מיותר לציין שהמחויבות שלנו באיחוד הלאומי לחבירה לעוצמה עומדת בעינה. אני אוהב את איתמר ואת יתר החברים בעוצמה. בדרך הזו נמשיך, ובע"ה בכנסת הבאה נהיה גדולים עוד יותר.

"עמדתי הייתה ונשארה שצריך לאשרר מיד את ההסכם של איחוד מפלגות הימין בדיוק כפי שנחתם רק לפני כמה חודשים. ההסכם הזה היה טוב אז והוא טוב גם עכשיו. אם כל אחד מאיתנו ינסה לראות בבחירות האלה הזדמנות למקצה שיפורים ניגרר סתם למאבקים ומריטת נוצות הדדית, כפי שכבר קורה לצערי בימים האחרונים, ולציבור ימאס מאיתנו, ובצדק. כולנו חייבים עכשיו להיות חכמים ולא להיות צודקים. האחריות שלנו היא למקסם את האלקטורט של מה שמימין לליכוד כדי שתקום כאן ממשלת ימין בלי ליברמן, ולא למקסם את ההישגים הפוליטיים או האישיים שלנו.

"מרכז האיחוד הלאומי אישר אתמול לבקשתי את ההסכם הזה ואני קורא מכאן גם לרב רפי וגם לאיתמר להיפגש עוד היום, בלי צוותי משא ומתן מיותרים ובלי כיפופי ידיים, ופשוט לחתום על אותו הסכם שוב. אף אחד לא יצא בהסכם הזה עם מלוא תאוותו בידו, לכל אחד מותר לחשוב שמגיע לו יותר. ככה זה כשמתחברים. כולם מוותרים קצת. אבל המריבות האלה לא יביאו אותנו לשום מקום.

"על גבי החיבור בינינו נוכל בע"ה לחבר עוד כמה שיותר גורמים, גם זה הכי מהר שאפשר, וכך להגיע לבחירות ולמקסם את הכח הפוליטי שלנו. כולנו נרוויח מזה ובעיקר עם ישראל ירוויח מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully