וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד לשעבר: בוחרי נתניהו חסרי דעת; רה"מ: אין גבול להתנשאות

20.6.2019 / 11:47

בראיון למעריב גינה שבתי שביט את מצביעי הליכוד בראשות נתניהו ואמר כי "הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא". בימין ובשמאל תקפו את דבריו של ראש המוסד לשעבר וראש הממשלה הבטיח: "התשובה תגיע בקלפי"

עריכה: עמית שמחה

ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, תקף בראיון שפורסם הבוקר (חמישי) ב"מעריב" את הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. שביט כינה את בוחרי המפלגה "אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה". לדבריו, "הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

אמירתו של שביט עוררה זעם בקרב שרים וחברי כנסת מהליכוד. נתניהו הגיב בטוויטר לראש המוסד לשעבר וכתב: "‏הם קראו לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות, 'בוטים' ועכשיו אנחנו 'אנשים חסרי דעת'. אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

בעקבות הסערה התנצל שביט בראיון בגל"צ. "אם מישהו נפגע מהדברים והבין אותם ממקום רע אני מתנצל התנצלות מפה עד להודעה חדשה", אמר. "דבריי היו על מנהיגות: מי שבוחר במנהיג עם מוסר נמוך יש אצלו משהו פגום".

שבתי שביט, לשעבר ראש המוסד, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
"אנשים חסרי דעת". שביט/ניב אהרונסון

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס כתב בתגובה לדברי שביט: "אני כבר לא מדבר על ההתנשאות. וגם לא על הזלזול הקיצוני בבני אדם. אני רק שואל: מהן מקורות השנאה שלו ושל חבריו - ובהשראת מי הסגנון הנבוב והירוד הזה?".

חברת מפלגה נוספת, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, גינתה גם היא את ראש המוסד לשעבר. "פעם צ'חצ'חים ומשתטחי קברים, היום בוטים' וחסרי דעת", מסרה גמליאל. "תודה לך שבתי שביט על התזכורת לתמונת המצב העגומה בשמאל - גזענות, זלזול והתנשאות כלפי ציבור שלם של בוחרי ליכוד". השרה הוסיפה כי "ישראל היא דמוקרטיה והעם חכם. על דבריך - נגיב בהתאם בקלפי בספטמבר הקרוב".

ח"כ עוזי דיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לכוכב (שבתאי) שביט (אלה שבאים ונעלמים ברוך השם) שלא מבין שדמוקרטיה = שלטון העם, לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל'עמך' ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא". דיין חתם "בשם הליכודניקים חסרי הדעת אבל בעלי הדעה וזכות ההצבעה כמו שלך".

מטה הליכוד 10 באפריל 2019. איתן אלחדז/TPS, אתר רשמי
"נגיב בהתאם בספטמבר הקרוב". מצביעי הליכוד, אפריל/אתר רשמי, איתן אלחדז/TPS

גם מחוץ לליכוד היו מי שגינו את אמירתו של ראש המוסד לשעבר. ח"כ עמיר פרץ צייץ בטוויטר: "שבתי, יש לך חלק בביטחון ישראל אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידאולוגי מול הימין של סמוטריץ' ונתניהו ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים".

ח"כ גבי אשכנזי כתב כי "אין מקום לזלזול באזרחים ששמו את קולם בקלפי. ‬‫האמירות הללו לא ראויות ואין להן מקום בשיח, גם אם יש מחלוקות פוליטיות.".

"‏האמירה של שבתי שביט על מצביעי הליכוד מקוממת ולא במקומה", אמר בתגובה המשנה לראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק. לדבריו, "שביט בעל זכויות רבות אבל הפעם טעה. מצביעי הליכוד טועים לדעתי בהצבעה שלהם, אבל הם כמו מצביעים למפלגות אחרות מביעים את דעתם באופן דמוקרטי. אני שואל את עצמי כל יום מחדש מה צריך לעשות כדי לזכות באמונם. זו המשימה שלנו בטח לא הכפשה".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully