וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש צפוף מול יציע קטן: הפיצול בימין עלול להסתיים בהתרסקות

12.6.2019 / 18:55

המתקפות בין נפתלי בנט לבית היהודי, והיריבות הסמויה בין ראשי איחוד הימין פרץ וסמוטריץ' מחזקים את הקרעים מול המאמץ להציג רשימה ימנית מאוחדת. כשהבלוק הטכני הולך ומתרחק וכל שחקן מנסה לחדד מסרים, השלם עלול להיות קטן מסך חלקיו

עריכה: עמית שמחה

ההליכה לבחירות מחדש חשפה בתקופה האחרונה את הצדדים הפחות יפים של ראשי המפלגות הקטנות בימין, והבוקר (רביעי) חילופי ההאשמות הגיעו לשיא חדש. המתקפה החריפה של נפתלי בנט על מפלגת הבית היהודי שבראשה עמד ועל חבר הכנסת יוגב, שהיה עד לאחרונה חברו לסיעה, רק נתנו ביטוי פומבי למה שידוע לכולם: רשימה ארוכה מידי של מפלגות מימין לליכוד יתמודדו בבחירות הקרובות על קהל קטן של בוחרים, והתוצאות עלולות להיות קשות.

כעת מתמודדים במגרש הזה הבית היהודי עם הרב רפי פרץ, האיחוד הלאומי עם בצלאל סמוטריץ', הימין החדש עם נפתלי בנט, זהות עם משה פייגלין, עוצמה יהודית עם איתמר בן גביר ואיילת שקד - שעוד לא החליטה באיזו מסגרת פוליטית היא תתמודד. הרשימה ארוכה מידי, יש בה יותר מידי שחקנים, וכשצפוף לכולם זה הופך עצבני ומתוח. הכי גרוע שלאף אחד אין מושג מי יהיה הראשון לצאת עם ראש מורם ומי יישאר חבול ומוכה.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שקד: אחזור להתמודדות כבר בבחירות הקרובות
עימות באיחוד מפלגות הימין אחרי דברי סמוטריץ': "נפיק לקחים"
נתניהו נועד עם פרץ וסמוטריץ' - ללא הסכמות על חלוקת התיקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגע בסיכויי התרחיש היחיד שיוכל להציל את כולם. בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדברים של בנט אולי נועדו לתת ביטוי באופן פומבי להבדלי הגישה בינו למפלגתו הקודמת ולזרם החרד"לי בציונות הדתית, בדגש סביב נושאי דת ומדינה שסביבם עשויה להתנהל מערכת הבחירות הקרובה, ובזה הוא הצליח. אבל באותה נשימה הוא גם פגע בסיכויים של התרחיש היחיד שיוכל להציל את כולם מהקרבות הפנימיים: איחוד טכני וריצה משותפת ברשימה גדולה אחת.

גם בלי בנט, הצרות לאחרונה בתוך איחוד הימין באו בצרורות והירי בבית בא והלך כמו גלים עולים ויורדים. הרב פרץ נבחר לעמוד בראש המפלגה בערב הבחירות האחרונות, ועושה רושם שהוא עוד לומד את המשחק, ואם לשפוט לפי תוצאות ביניים, זה הולך רע במיוחד. בשבוע שעבר גורמים בסביבתו של פרץ תדרכו נגד סמוטריץ' וכינו אותו בין היתר "הילד המביך". הם זעמו על כך שסמוטריץ' תוקף את נתניהו על כך שלא נתן לו את תיק המשפטים אבל מאחורי הקלעים חשבו לסכל את ההסכם עליו חתם פרץ עם סמוטריץ', במסגרתו האחרון יבחר את התיק ראשון בממשלה.

עוד באותו נושא

בנט במתקפה על מוטי יוגב: "חטפתם את מפלגת הבית היהודי"

לכתבה המלאה
יו"ר הבית היהודי רפי פרץ בערב השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
עוד לומד את המשחק. פרץ/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ
אם יתברר שפרץ לא הצליח לעצור את מחול השדים סביבו - זה יפגע בו ובסמוטריץ', ומי שירוויח הוא רק בנט. מנדטים? לא בטוח שזה יביא למישהו

סמוטריץ' הפנה אצבע מאשימה לאחד מאנשי הלשכה הבכירים אצל פרץ, וביקש להדיחו מתפקידו. פרץ סירב אבל אותת לאנשיו שהמשחק שהם מתדרכים בלילה והוא מרגיע את הרוחות בבוקר צריך להסתיים. המבחן האמיתי יבוא לידי ביטוי בעימות הבא בין הצדדים, ואם יתברר שפרץ לא הצליח לעצור את מחול השדים סביבו - זה יפגע בו ובסמוטריץ', ומי שירוויח הוא רק בנט. מנדטים? לא בטוח שזה יביא למישהו.

בנט ואיחוד הימין עוד צפויים לשוב למשא ומתן סביב איחוד הרשימות בחודש הבא, לאחר שבימין החדש הודיעו כי לא יידרשו למו"מ כזה עד שיתקרב המועד להגשת הרשימות סמוך למועד הבחירות. אף אחד לא יסרב לשבת איתו סביב שולחן אחד, והוכחה לכך ניתנה בציוצים המרגיעים שפרסמו בצהריים פרץ וסמוטריץ', שבו ביקשו למתן את הרוחות. עם זאת, ייתכן שכבר יהיה מעט מאוחר מידי.

בצלאל סמוטריץ' בכנס השקת קמפיין איחוד מפלגות הימין - 11 מרץ 2019. מירי שמעונוביץ, אתר רשמי
הצרות באיחוד הימין באות בצרורות. סמוטריץ'/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ

לבנט לא תהיה התמודדות רק עם התנגדות של יוגב או שאר חבריו מהבית היהודי שחוששים מאיחוד כי הם עלול להידחק לספסלים האחוריים ברשימה כזו - אלא גם עם המנהיגים הרוחניים בזרם החרד"לי, שרואים בו סדין אדום. למרות הכול, בינתיים הוא לא מרים ידיים. כעת, הוא רוצה להגיע לעמדת המשא ומתן מעמדת כוח, ולכן החליט לחדד את המסרים, לשקם את המפלגה מקריסתה ולגבש מחדש את הרעיון המשותף לחילונים ודתיים.

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
עדיין לא החליטה באיזו מסגרת להתמודד. שקד/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully