וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על העבודה: ח"כ איציק שמולי מצטרף למרוץ לראשות המפלגה

12.6.2019 / 18:07

יו"ר סיעת העבודה הצטרף לחברי הכנסת פרץ ושפיר, שהודיעו כי יתמודדו גם הם על ראשות המפלגה. מועמדים אפשריים נוספים הם אהוד ברק, יאיר גולן ודני יתום. בימים הקרובים יתקיים משאל במפלגה כדי להכריע על שיטת הבחירות הפנימיות - על ידי כלל המתפקדים או צירי הוועידה

צילום: ערוץ הכנסת

הקרב על העבודה - עדכונים אחרונים:

  • שמולי, שפיר ופרץ הודיעו כי יתמודדו על ראשות המפלגה
  • מועמדים אפשריים נוספים: אהוד ברק, יאיר גולן ודני יתום
  • המתפקדים יכריעו על שיטת הבחירות - על ידי כלל חברי המפלגה או צירי הוועידה בלבד

יו"ר סיעת העבודה ח"כ איציק שמולי הודיע היום (רביעי) רשמית כי הוא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בסרטון שפרסם שמולי בפייסבוק הוא אמר כי "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים. הגיע זמן למנהיגות מחברת שמסתכלת לציבור בעיניים וגורמת לו להאמין מחדש".

לדבריו, "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי. אני מתמודד על ראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה".

בהכרזתו הצטרף שמולי לח"כ עמיר פרץ וסתיו שפיר, שהודיעו על התמודדותם בשבוע שעבר. עדיין לא ברור אם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יתמודד, וגם שמותיהם של אלוף (במיל') יאיר גולן וראש המוסד לשעבר דני יתום הוזכרו כמועמדים אפשריים.

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בנט במתקפה על מוטי יוגב: "חטפתם את מפלגת הבית היהודי"
גנץ ליועמ"ש: הפסק את ריקוד הבריחה המושחת של נתניהו
גבאי הכריז רשמית: לא אתמודד על ראשות העבודה

עוד באותו נושא

העבודה תקיים משאל מתפקדים כדי לקבוע את שיטת הבחירות

לכתבה המלאה
איציק שמולי אחרי תוצאות הפריימריז למפלגת העבודה בגני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
שמולי/ראובן קסטרו

הודעתו של שמולי מגיעה יום אחרי שמפלגת העבודה החליטה לצאת למשאל מתפקדים, שיכריע האם הבחירות לראשות המפלגה ולרשימה ייערכו על ידי כלל המתפקדים או בפורום מצומצם יותר - על ידי צירי הוועידה. ועידת המפלגה הייתה אמורה להתכנס היום ולהצביע על קיום בחירות ליו"ר בפריימריז של המתפקדים, אך לבסוף הוחלט לקיים את המשאל כחלק מפשרה שהושגה בין אנשי היו"ר אבי גבאי לבין אנשי פרץ, לאחר שהאחרון עתר לבית המשפט בדרישה שתעלה להצבעה הצעתו החלופית לבחירת היו"ר על ידי 3,300 צירי הוועידה.

במשאל, שייערך בימים הקרובים ככל הנראה באופן מקוון, יכריעו 60 אלף חברי המפלגה האם לקיים את הבחירות ליו"ר וכן האם להקפיא את רשימת העבודה כפי שהייתה לכנסת ה-21, או לקיים בחירות חוזרות - על ידי כלל המתפקדים או על ידי הוועידה.

חברתי מפלגת העבודה בהצהרה לתקשורת לאחר פגישתם עם נשיא המדינה, בית הנשיא, ירושלים. שלומי גבאי
המתפקדים יכריעו במשאל האם בבחירות ישתתפו המתפקדים או צירי הוועידה. גבאי עם חברי הסיעה/שלומי גבאי

שמולי קרא "לזרז את בחירת היו"ר" ולהבטיח כי יתקיים הליך בחירות דמוקרטי במפלגה שבו כלל המתפקדים יהיו שותפים. "אנחנו חייבים להפסיק לעסוק בפרוצדורות הפנימיות, להסכים על המובן מאליו - בחירות דמוקרטיות כפי שמורה גם החוקה, ולהתחיל להפנות אנרגיה החוצה כדי להרים ביחד את המפלגה לטובת מחנה המרכז-שמאל כולו. זהו צו השעה".

גבאי הודיע אתמול כי הוא לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות שיתקיימו בחודש הקרוב. זאת, על רקע התוצאה העגומה שהשיגה המפלגה תחת הנהגתו בבחירות הקודמות והקשיים שליוו את כהונתו. עם זאת, גבאי צפוי להיות משובץ במקום השני אם הוועידה תאשר את ההצעה שלו להקפיא את הרשימה ולא לקיים פריימריז לרשימה. הודעתו של גבאי מגיעה יום לאחר שח"כ טל רוסו, ששוריין על ידו, הודיע כי הוא פורש מהפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully