וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא ציפה שהמצב יידרדר": מיכל תעבור השתלת לב מלאכותי

12.6.2019 / 22:01

הוריה של מיכל לביא בת העשר מתארים אותה כילדה בריאה וספורטיבית, שערב אחד העידה על כאבים בחזה ומאז חוותה הידרדרות במצבה - ללא הכנה מוקדמת. כעת היא מורדמת ומונשמת לפני השתלת תחליף מלאכותי לליבה היישר מברלין. "היינו רוצים לחסוך את המאמץ ופשוט למצוא לה לב"

מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד. באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-10 שמחכה להשתלת לב/באדיבות המשפחה

אם לא יקרה משהו יוצא דופן, רגע לפני שתחגוג את יום הולדתה ה-11, יושתל בגופה של מיכל לביא מראשון לציון לב מלאכותי שעשה את דרכו לישראל מברלין. הניתוח המורכב יתבצע בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה. אמה, תמר, סיפרה כי "מיכל כרגע מורדמת ומונשמת והיא תהיה ככה עד יום שישי. היא מחוברת למכשיר שכרגע מחליף את פעולת הלב. היינו רוצים לחסוך את כל המאמץ הזה ופשוט למצוא לה לב".

בשיחה עם וואלה! NEWS גוללה תמר כיצד הגיבה המשפחה למצבה של הנערה. "הכול התחיל בחודש שעבר", אמרה האם. "מיכלי ילדה בריאה, ספורטאית, שפשוט באחד הערבים העידה על כאבים בחזה ובבטן והגענו למיון. אשפזו אותנו ואמרו לנו הרופאים שמזהים התחלה של אי ספיקת לב, אבל יחד עם זאת הרגיעו אותנו ואמרו שזה לא משהו רציני. הם אפילו שחררו אותנו הביתה".

במהלך החודש, סיפרה תמר, חוותה ביתה הידרדרות משמעותית במצבה הבריאותי. "אף אחד לא היה יכול לצפות את זה כאן בבית החולים שפתאום ככה הידרדר המצב של מיכל", אמרה. לדבריה, האירוע החריג "נפל עליהם" ללא הכנה מוקדמת: "למיכלי לא היו שום תסמינים שמתאימים לאי ספיקת לב, כמו מחלת לב שטרם זוהתה, תורשה בעייתית או בעיה בסנכרון הלב".

עוד בוואלה! NEWS:
יותר גברים, בעיקר במרכז הארץ: עלייה של 50% בהכשות נחשים
סרטן העור בישראל: 154 חולים חדשים ו-17 שמתים מהמחלה מדי חודש
הכי הרבה תלונות נגד לאומית ומאוחדת | דוח קופות החולים

מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד
מיכל ואמה לפני הניתוח. באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-10עם אמה לפני הכניסה לניתוח/באדיבות המשפחה

מיכל עברה ניתוח בחודש האחרון שבו ניסו להשתיל בליבה קוצבים, בניסיון לייצב את מצבו, אך אלה לא שיפרו את מצבה. לאחר שחלה הרעה במצבה הבריאותי, ושהיא פגשה כמה רופאים שבדקו אותה ועקבו אחר ההידרדרות, הגיעה מיכל הבוקר בליווי הוריה לבית החולים. היא מורדמת ומונשמת עד לניתוח להשתלת הלב המלאכותי שאמור לשמש תחליף עד שתימצא תורמת לב קבועה שתציל את חייה.

"לצערנו, המתנו שבועיים ומצבה של מיכלי רק הידרדר", הוסיפה תמר. "היום הגענו לכאן לבית החולים, לאחר עוד החמרה במצבה של מיכלי והכל בעניין של SOS. הוחלט להרדים אותה ולהשתיל בהשתלת חירום לב מלאכותי שיגיע היישר מברלין".

עוד באותו נושא

"חלק מהלב שלנו יישאר בישראל": הניתוח שהציל את בת השנה מזנזיבר

לכתבה המלאה
מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד
מיכל ואמה לפני הניתוח. באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-10 שמחכה להשתלת לב/באדיבות המשפחה

מחכים לתורם לב

מיכל היא האחות השנייה מבין ארבעה אחים ואחיות. לדברי המשפחה, היא יודעת שיש בעיה בליבה ומרגישה את השפעותיה: "היא בעצמה אמרה הבוקר לרופאים בבית החולים שקשה לה לנשום. הגוף של מיכל בפחות מחודש ימים הידרדר מאוד. שעות לפני הביקור ההוא במיון, מיכל עוד הייתה בצופים ורכבה על אופניים, עד שהגיעה השעה 00:00 כשהיא התלוננה על כאבים".

"במקום שהניתוח שעברה במהלך החודש רק יקל עליה, המצב שלה רק נהיה קשה עוד יותר", המשיכה תמר. "אמרנו לה הבוקר שאנחנו צריכים לתת ללב שלה מנוחה כדי להקל עליה, והיא מבינה".

מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד. באדיבות המשפחה
מיכל עם משפחתה/באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד. באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-10 שמחכה להשתלת לב/באדיבות המשפחה

לב מלאכותי יכול לשמש כ"גשר" להצלת חייו של החולה עד להשתלה, או כפתרון קבוע. לאחר ההשתלה, המושתל יכול לחזור לפעילות מלאה ולניהול אורח חיים תקין, מלבד פעילויות שכוללות מים - כמו בריכה, מקלחת או ים - בגלל החשש מהרטבת הסוללות המפעילות את הלב ונמצאות מחוץ לגופו של החולה. ההתקדמות הטכנולוגית המשמעותית שחלה בשנים האחרונות הובילה לדור חדש של לבבות מלאכותיים שמהווים את חוד החנית בתחום, עם אחוזי הצלחה גבוהים שמבשרים על עידן חדש עבור חולי אי ספיקת לב קשה.

מרכז שניידר לרפואת ילדים מבצע את מרביתם המוחלט של ניתוחי השתלות האיברים בילדים בישראל. מאז הקמתו, בוצעו בו יותר מ-600 השתלות לב, ריאה, כבד וכליות בתינוקות, ילדים ובני נוער, באחוזי הצלחה הדומים למרכזים הרפואיים הטובים בעולם. הוריה של מיכל חתומים במשך שנים על כרטיס "אדי" והם נושאים תפילה שיגיע תורם ללב שיציל את חייה של בתם.

מיכל בת ה-11 שמחכה להשתלת לב, אייטם אור רביד. באדיבות המשפחה
מיכל בת ה-10 שמחכה להשתלת לב/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully