וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נועד עם פרץ וסמוטריץ' - ללא הסכמות על חלוקת התיקים

11.6.2019 / 21:10

פגישת בכירי איחוד מפלגות הימין עם ראש הממשלה הסתיימה ללא סיכום. גורם שהשתתף במפגש מסר כי "הייתה פגישה באווירה טובה. הדיאלוג יימשך". בשבוע שעבר הציג נתניהו בפני שני הח"כים חבילת פיצויים שכללה את תיק החינוך לפרץ ותיק התחבורה לסמוטריץ' וכן חברות בקבינט

עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שלישי) עם יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' לפגישה בנושא חלוקת התיקים בממשלה, אך היא הסתיימה ללא הסכמות. גורם שהשתתף במפגש מסר כי "הייתה פגישה באווירה טובה. הדיאלוג עם נתניהו יימשך. לפי דוברו של ראש הממשלה, השלושה ייפגשו שוב כבר מחר.

הפגישה התקיימה שבוע מאז שפיטוריהם של נפתלי בנט ואיילת שקד נכנסו לתוקף. נתניהו עדיין מחזיק בתיק החינוך ומאז סוף השבוע היה נתק מסוים בין ראש הממשלה לראשי איחוד מפלגות הימין בשיחות סביב חלוקת התיקים.

בציונות הדתית התעורר זעם נגד נתניהו על רקע שורה ארוכה של צעדים שבהם נקט, כולל פיטורי בנט ושקד, פיטוריו של יועץ ההתיישבות במשרד הביטחון קובי אלירז והמינוי של אמיר אוחנה לשר המשפטים. נתניהו הציג בפני פרץ וסמוטריץ' חבילת פיצויים שכללה בין היתר את תיק החינוך לפרץ ותיק התחבורה לסמוטריץ' וכן חברות בקבינט לשניהם. האחרון דרש לקבל תיק נוסף בהתאם למה שהחזיקו בנט ושקד.

סמוטריץ' ביקש מנתניהו בשבוע שעבר לתת לו את תיק התפוצות שהיה בידי בנט, אך נתניהו סירב מחשש לעימות עם הרפורמים והקונסרבטיבים. ראש הממשלה העלה אפשרות לתת לסמוטריץ' את המשרד לעניינים אסטרטגיים אך לדברי גורם המעורה בפרטים "עדיין לא הציע את התיק כהצעה רשמית".

לקריאה נוספת בנושא
עימות באיחוד מפלגות הימין אחרי דברי סמוטריץ': "נפיק לקחים"
נתניהו בעקבות סערת סמוטריץ': מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה
סמוטריץ' על תיק המשפטים: אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה ראשונה לאחר החלטה על בחירות, 30 במאי 2019. אמיל סלמן, הארץ, אתר רשמי
עדיין מחזיק בתיק החינוך. נתניהו/אתר רשמי, אמיל סלמן, הארץ

בשבוע שעבר תקף סמוטריץ' את יחסו של ראש הממשלה לציונות הדתית לאחר שמינה את ח"כ אוחנה לשר המשפטים. "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה, אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים".

גורמים באיחוד הימין טענו לאחר מכן כי סמוטריץ' "בוחר לתקוף את ראש הממשלה במקום להסיק מסקנות" והבהירו כי פרץ הוא המתאים ביותר לכהן כשר החינוך. הגורמים תקפו את סמוטריץ' ואמרו כי "יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מקבל את תיק החינוך כמו שדרש לאורך כל תקופת המשא ומתן. הבחירה הראשונה היא של ראש הממשלה והוא במפורש הציע לפרץ את תיק החינוך מהסיבה שהוא רואה בפרץ את מנהיג הציונות הדתית".

(עדכון ראשון: 19:35)

עוד באותו נושא

נתניהו הציע לפרץ וסמוטריץ' את תיק החינוך, התחבורה וחברות בקבינט

לכתבה המלאה
מפוצלת סמוטריץ' רפי פרץ. ראובן קסטרו
חבילת פיצויים. פרץ וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully