וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט נתניהו: "נגיע לשימוע - אבל היה נכון לדחות אותו"

10.6.2019 / 20:03

עורך הדין עמית חדד אמר כי "אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד" והוסיף כי בחומרי החקירה ישנם מסמכים חסרים. עם זאת, הודיע כי ראש הממשלה יתייצב לשימוע שצפוי להתקיים בתחילת אוקטובר

עמית חדד פרקליטו של רה"מ: נגיע לשימוע, אך היה מקום לדחות/-

תיקי נתניהו - כל העדכונים

  • עו"ד חדד הודיע ליועמ"ש: ראש הממשלה יתייצב לשימוע
  • הפרקליט טען: "יש נימוקים שמצדיקים את דחיית המועד"
  • השימוע מתוכנן להתקיים בתחילת חודש אוקטובר

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע הערב (שני) ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט כי מרשו יתייצב לשימוע, אולם טען כי יש לדחות את מועדו שמתוכנן לתחילת אוקטובר. לדברי חדד, "בשבוע שעבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה וביקשנו: תדחה את מועד השימוע. הוא סירב. אנחנו חושבים שיש נימוקים כבדי משקל שמצדיקים את דחיית המועד".

עוד הוסיף חדד כי "קיבלנו את החומר. התחלנו לקרוא אותו. עשרות הודעות חסרות, עשרות מסמכים חסרים. אם הם לא נמצאים אצלנו, אי אפשר לקרוא אותם. דבר שני, בניגוד לכל איש ציבור אחר, ועדת ההיתרים מסרבת לתת לראש הממשלה אפשרות להסתייע בחברים למימון ההגנה המשפטית שלו. זה אומר שרק אני נמצא כדי לייצג את ראש הממשלה. אדם אחד שאמור לקרוא כל כך הרבה חומר חייב יותר זמן. לכן פנינו ליועמ"ש ואמרנו לו: אנחנו נגיע לשימוע, אבל היה נכון לשקול מחדש את המועד ולדחות אותו".

לקריאה נוספת בנושא
"מוותרים על החסינות שלנו": יוזמת הח"כים נגד החוק למען נתניהו
עורך דינו של נתניהו ביקש ממנדלבליט: דחה את השימוע בשנה
נתניהו נגד ועדת ההיתרים: "כל מידע שנמסר - מודלף באופן מגמתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלוויתה של נחמה ריבלין בהר הרצל, 5 ביוני 2019. פלאש 90, הדס פרוש, פול צלמים
יתייצב לשימוע. נתניהו/פול צלמים, פלאש 90, הדס פרוש

ביום חמישי האחרון סירב מנדלבליט לבקשת באי כוחו של נתניהו לדחות את מועד השימוע בעקבות פיזור הכנסת וההכרזה על בחירות חדשות, שיתקיימו כשבועיים לפני כן. אולם, במכתב ששיגר עוזרו הבכיר של מנדלבליט, ד"ר גיל לימון, לפרקליטיו של ראש הממשלה, נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה לדחיית בקשתו כי "זאת ההגדרה של אי-צדק. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת". עוד נמסר מסביבתו של נתניהו כי "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. רק היום פורסם מקרה שבו היועמ"ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה והשימוע עדיין לא התקיים. אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים".

עמית  חדד. יח"צ,
"נכון לשקול מחדש את המועד". עו"ד חדד/יח"צ

מנדלבליט הודיע על החלטתו להעמיד לדין את נתניהו, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיקים 4000, 2000 ו-1000 כבר בחודש מרץ. השימוע לנתניהו אמור היה להתקיים בחודש יולי, אולם ב-10 במאי, המועד האחרון לתיאום השימוע, ביקשו פרקליטיו של נתניהו זמן נוסף שנדרש להם לטענתם כדי להיערך בהתאם. בחודש שעבר הודיע מנדלבליט כי הסכים לדחות בשלושה חודשים את מועד השימוע בתיקיו של ראש הממשלה, וכי הוא יתקיים באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully