וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורש מהחיים הפוליטיים: ח"כ טל רוסו הודיע כי לא יתמודד ברשימת העבודה

10.6.2019 / 11:07

חבר הכנסת ששוריין במקום השני בעבודה כתב בעמוד הפייסבוק כי אין בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה ואף כי הוא מסיר את עצמו מרשימת המפלגה לכנסת ה-22. "אמשיך לפעול לטובת הציבור בדרכים אחרות". גבאי: "מרגע שהצטרף, טל עבד ועבד בלי הפסקה. עצוב שהוא פורש"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

לאחר כהונה קצרה, הודיע היום (שני) חבר הכנסת טל רוסו (העבודה) על פרישה מהפוליטיקה. בהועדה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו הבהיר רוסו כי אין בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה וכי הוא מסיר את שמו מרשימת מועמדי המפלגה בבחירות לכנסת.

רוסו שוריין במקום השני בבחירות הקודמות על ידי יו"ר המפלגה אבי גבאי, ובשבועיים האחרונים הודיע כי יוותר על השריון. "חברות וחברים, נכנסתי לפוליטיקה לפני כארבעה חודשים עם תוכניות גדולות לשינוי במפלגת העבודה ולא פחות מכך, במדינת ישראל", כתב היום רוסו, "במציאות אליה נקלענו: בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל כך קצר, אינם מאפשרים לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי. איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה ועל כן, אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
חזרה להצבעה בפתקים: ההצעה החדשה של עמיר פרץ לפריימריז
למרות הביקורת: הכנסת אישרה את הגדלת תקציב הבחירות ב-35%
שר המתנות: במשחקי הכיסאות - נתניהו מטשטש את כישלון הקמת הממשלה

ח"כ טל רוסו במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"מודה לחברי המפלגה וכלל הציבור על התמיכה הרחבה". רוסו/ראובן קסטרו

"אני מאחל ליו"ר שייבחר להוביל את המפלגה להיות אלטרנטיבה שלטונית בעתיד, ומודה לחברי המפלגה וכלל הציבור על התמיכה הרחבה, לאורך הדרך הקצרה והאינטנסיבית שעברנו. בהצלחה לכולנו", הוסיף.

"היתה לי הזכות להכיר ולהיות עם טל בתקופה שלפני ואחרי הבחירות", כתב בעמוד הטוויטר שלו יו"ר המפלגה, אבי גבאי. "מרגע שהצטרף, טל עבד ועבד בלי הפסקה. הגיע לכל מקום שבו יכל להשפיע ולדבר עם ציבור. שום גינוני כבוד ומעמד. עבודה וערכים נטו. עצוב שאיש נפלא כמו טל יוצא מהפוליטיקה. אני מקווה שיחזור לפעול במסגרת הציבורית".

ביום רביעי תתכנס ועידת מפלגת העבודה, הגוף הבוחר העליון של המפלגה, כדי לאשר את הצעת היו"ר הנוכחי גבאי לקיים את הבחירות לראשות המפלגה ב-2 ביולי. ח"כ עמיר פרץ, שכבר הכריז על כוונתו להתמודד על התפקיד, מקדם הצעה חלופית לפיה היו"ר ייבחר על ידי 3,300 חברי הוועידה, ולא בפריימריז פתוחים על ידי כלל המתפקדים. אך הנהלת מפלגת העבודה החליטה בשבוע שעבר לדחות את ההצעה ולא להעלות אותה להצבעה.

במקביל החל פרץ לקדם הצעה נוספת - במידה ובית המשפט לא יפסוק לטובתו. לפי ההצעה החלופית, הפריימריז ייערכו בקרב כלל המתפקדים - אך בשיטה ידנית של פתקים, ולא בפריימריז ממוחשבים כפי שהיה בשתי מערכת הבחירות האחרונות ליו"ר בעבודה. זאת ועוד, ההצעה קובעת כי יוצבו קלפיות בכל סניף או יישוב שיש בו מאה מתפקדים ומעלה, ובמקומות שבהם יש מעל 60 מתפקדים יוצבו קלפיות במשך חצי יום, וכן את הרכב ועדת הבחירות והעברת הסמכויות על הבחירות לידי מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. כדי להעלות את ההצעה להצבעה בוועידה פרץ צריך לגייס חתימות של כשליש מחברי הוועידה - ואנשי המטה שלו החלו בסוף השבוע באיסוף.

ח"כים וגורמים בכירים במפלגה מתנגדים נחרצות למהלך ומעלים חשש כי חזרה להצבעה בפתקים תסרבל את הליך הבחירות, תעלה את הסיכון לזיופים ותייקר את הליך ההצבעה ממוחשבת. לדברי אחד הגורמים, חזרה לשיטת ההצבעה הידנית בפתקים תפגע באחוזי ההצבעה שכן כל מתפקד יחויב להצביע רק בקלפי אליה הוא משויך, בעוד בהצבעה הממוחשבת כל מתפקד יכול להצביע בכל קלפי שירצה ברחבי הארץ. "אין חדש תחת השמש, וכרגיל עמיר עם הטריקים הישנים מנסה להחזיר אותנו לימי הדינוזאורים מתוך מניעים אישיים פסולים", אמר אחד הגורמים. "דרך הצבעה ידנית, ספירה מקומית וועדת בחירות המורכבת רק מאנשיו הוא מתכוון להלך אימים ולהטות את ההליך הדמוקרטי. זו בושה ואסור לאפשר זאת".

מנגד, במטה פרץ דוחים מכל וכל את הטענות ואומרים כי מטרת המעבר להצבעה בפתקים נועדה לוודא שיהיו מספיק קלפיות לחברי המפלגה, לאחר שהבינו שבמפלגה מתכוונים לצמצם את מספר הקלפיות הממוחשבות משיקולי עלות וכי המטרה להעלות את אחוזי ההצבעה ולאפשר בחירות רחבות ככל הניתן.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully