וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בעקבות סערת סמוטריץ': מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה

3.6.2019 / 17:55

ברקע דברי יו"ר האיחוד הלאומי שקרא "להשיב את משפט התורה למכונו" הבהיר ראש הממשלה כי ישראל לא תהיה מדינת הלכה. מוקדם יותר נשמעה ביקורת רבה במערכת הפוליטית על דבריו של סמוטריץ' שמיהר להדגיש: "לא נחזור לימי התנ"ך"

עריכה: טל רזניק

הסערה סביב דברי סמוטריץ' - כל העדכונים:

  • יו"ר האיחוד הלאומי קרא "להשיב את משפט התורה למכונו"
  • נתניהו: "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"
  • סערה במרכת הפוליטית: "תמרור אזהרה, יצא המרצע מן השק"
  • סמוטריץ' הדף את הביקורת: "לא נחזור לימי התנ"ך"

ברקע הסערה שעוררו דבריו של יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על "השבת משפט התורה למכונו" כשיקבל את תיק המשפטים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שני) כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

נתניהו הגיב לסערה שהתעוררה אחרי שסמוטריץ' אמר בחגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב כי הוא ומפלגתו מעוניינים בתיק המשפטים "כדי להשיבה שופטינו כבראשונה - להשיב את משפט התורה למכונו". במפלגות רבות הביעו חשש משאיפותיו ואף הזהירו כי בכוונתו לכונן מדינה על פי דין תורה.

אולם, סמוטריץ' הדף את הביקורת וצייץ בטוויטר כי "האנשים שעובדים כבר שנים להקים מדינה איסלאמית שתנהג על פי חוקי השריעה 10 דקות מתל אביב נבהלים משאיפה למשפט עברי במדינת היהודים. הגיוני סך הכל".

בחירות 2019, מועד ב' - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "לא ניהלנו מו"מ מאחורי גבו של נתניהו, צפו בהקלטה אצל גבאי"
גנץ ולפיד הבהירו: למרות השמועות, הסכם הרוטציה במפלגה יימשך
בנט: הימין החדש לא תתפשר, אבל לא תחפש לריב עם השמאל

עוד באותו נושא

סערת "משפט התורה": מתקפה נגד סמוטריץ', שהבהיר - לא נחזור לימי התנ"ך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך מליאת הכנסת 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
נתניהו/ראובן קסטרו

לאחר מכן, הוא שטח את משנתו באריכות בפייסבוק והבטיח כי "לא נחזור לימי התנ"ך" כשהוא קורא להפסיק "לפחד מהשורשים שלנו". בין היתר הוא הסביר בפוסט כי "המציאות החברתית כולה בימי התנ"ך הייתה שונה, והמציאות הנוכחית, שהיא מבחינות רבות טובה, מתוקנת ומתקדמת בהרבה, דורשת התייחסות שונה. התורה אינה סטטית ואינה שוקדת על שמריה, וזה מה שיפה בה, כי היא תורת חיים. היא נבנית ומעוצבת על ידי החיים, בכדי להאיר ולתקן אותם".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה מוקדם יותר כי "דבריו המזעזעים הם תמרור אזהרה מפני גל השמרנות השוטף אותנו מצד חלקים מן הימין. על פי חזונו של המועמד לתפקיד שר המשפטים או החינוך, תיכון כאן מדינה שבה גבר יוכל לגרש את אשתו אם אינה צנועה מספיק, העבדות והסקילה יחזרו, יאסר משכב זכר, ורק גברים יוכלו להחזיק ברכוש. העובדה שסמוטריץ' וחבריו אינם חוזי חזונות מהשוליים אלא ממלאים תפקידים רבי השפעה היא סכנה אדירה לחירות האנושית ולעידן הנאורות".

עודד פריד נגד האגף ל"חיזוק ערכי המשפחה". מערכת וואלה!
סמוטריץ'/מערכת וואלה!

גם בכחול לבן מחו על דבריו של סמוטריץ'. ח"כ קארין אלהרר טענה כי מדובר בתרחיש בלהות: "מי שיזם את מצעד הבהמות ותמך בהפרדה בין יולדות ערביות ליהודיות בבתי חולים, מצהיר עכשיו בריש גלי שהחזון האוטופי שלו הוא להחזיר את משרד המשפטים לימי התנ"ך - הימים בהם היה נהוג לסקול הומוסקסואלים ולחנוק נואפים. ערכים דמוקרטיים- אאוט; מדינת הלכה-אין". דברים ברוח דומה אמר גם חבר מפלגתה רם שפע, שטען כי "הבעיה היא לא סמוטריץ', אלא נתניהו שאם ייבחר עלול להפקיד בידיו את תיק המשפטים".

ביקורת נגד דבריו של סמוטריץ' באה גם מצדה הימני של המפה הפוליטית. ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו הכריז כי "יצא המרצע מן השק". לטענתו, "כעת לכולם ברור איזו ממשלה רצה נתניהו להקים כאן ועד כמה הוא נכנע במו"מ לכל דרישה של הסיעות החרדיות והחרד"ליות. ציפיתי שהליכוד יתייצב לימיננו בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ומניעת הפיכתה למדינת הלכה, אך לצערי מצאתי את הליכוד נגרר אחרי יוזמות של כפייה דתית. המחנה הלאומי תמיד כיבד את המסורת, אך באותה מידה גם התנגד לכפייה הדתית".

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully