וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "לא ניהלנו מו"מ מאחורי גבו של נתניהו, צפו בהקלטה אצל גבאי"

3.6.2019 / 14:11

יו"ר ישראל ביתנו שב והאשים את נתניהו בכישלון המו"מ הקואליציוני, וטען כי מפלגתו מחוייבת אידיאולוגית ולא פרסונלית. בכחול לבן הדגישו כי השותפות בין גנץ ולפיד תישמר בבחירות הבאות. רה"מ דחה את חלוקת תיקי החינוך והמשפטים לשבוע הבא בשל רצונו לקיים התייעצויות

צילום: שלומי גבאי

ישיבות הסיעות - עדכונים אחרונים:

  • ליברמן: מנסים לשים את ישראל ביתנו בשמאל, זה חלק מהמניפולציות
  • גנץ: "כחול לבן תיאבק לשמירת הדמוקרטיה"
  • לפיד: "השותפות בכחול לבן מכפילת כוח"
  • נתניהו דחה את מינוי שר החינוך והמשפטים לשבוע הבא

סיעות הכנסת מקיימות היום (שני) ישיבות בפעם הראשונה מאז אושר במליאה החוק לפיזור הכנסת והיציאה לבחירות נוספות. במהלך ישיבת ישראל ביתנו, התייחס יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן למשבר חוק הגיוס שהוביל לכישלון המגעים להקמת קואליציה. "במהלך המו"מ הקואליציוני התחילו לחפש לנו תחליפים מאחור גבנו", אמר. "היה ניסיון להעביר רכש מכחול לבן. השיא היה כשניסו אחר כך להביא את אבי גבאי וניסו לפרק לנו את הסיעה. לא ניהלנו כל מו"מ מאחורי גבו של ראש הממשלה, אלא ניהלנו מו"מ כנה, ישיר ובידיים נקיות. מי שרוצה להבין מה היה מצב הרוח של ראש הממשלה, שיבקש מגבאי לראות את ההקלטה המלאה. נתניהו אומר שם 'אני מחכה לרגע שאוכל לזרוק גט כריתות לאביגדור ליברמן'. כדאי מאד לדייק".

בתגובה לדרישה לחשוף את ההקלטה, יו"ר העבודה אבי גבאי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מסכים. בתמורה תגלה לעם ישראל מי ולמה שילם 3 מיליון דולר למיכל בתך כשהייתה רק בת 21".

עוד באותו נושא

גבאי: "ייערכו בחירות לראשות מפלגת העבודה, ללא בחירות לרשימה"

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן במהלך מסע"ת של ישראל ביתנו, בית סוקולב, תל אביב 30 במאי 2019. ראובן קסטרו
מחויבות אידיאולוגית. ליברמן/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו הוסיף ליברמן כי "מנסים לשים את ישראל ביתנו בשמאל, זה חלק מהמניפולוציות". לדבריו, "ביום שישי האחרון היה פיגוע דקירה, מיד לאחר מכן, חמאס ברך על הפיגוע, ומחר תהיה תשובה ציונית הולמת - הקבינט מתכנס להעביר עוד 30 מיליון דולר לחמאס כי אחרת חלילה יעשו מהומות בגדר. אם זה לא פרוטקשן, לא יודע מה זה פרוטקשן. כששואלים אותנו מה יהיה אחרי הבחירות - לישראל ביתנו יש מחויבות אידיאולוגית, לא פרסונלית". ליברמן המשיך ואמר כי ממשלת הלכה זו לא סיסמה, "תקשיבו מה אמר אתמול סמוטריץ'. נדהמתי ואת זה אנחנו רוצים למנוע ולא ניתן לזה יד. מציע לכל התקשורת, יש פתאום ניסיון להקים מפלגה ימנית חילונית נוספת. יש פתאום המון תקציבי תקשורת חדשים ברוסית. מציע שתבדקו מה מקורות המימון".

ליברמן בדבריו דחה כל אפשרות לאיחוד או שילוב של מפלגה או כל פוליטיקאי ואיש ציבור ברשימת ישראל ביתנו בבחירות הבאות: "הרשימה נשארת כפי שהיא, לא יהיה בה שום שינוי".

כחול לבן: השותפות תישמר

מוקדם יותר התקיימה ישיבת סיעת כחול לבן, שם שבו והדגישו כי קיום הרוטציה בין חברי הכנסת יאיר לפיד לבין בני גנץ יימשך כפי שסוכם. "כחול לבן תיאבק לנצח, תיאבק כדי לשמור על הדמוקרטיה", אמר גנץ. שותפו לפיד ציין במענה לשאלת וואלה! NEWS כי "החיבור של כחול לבן הוא לא מוריד כוח אלא מכפיל כוח. יצרנו את הכוח הפוליטי הגדול. מכבדים הסכמים ומאמינים בדרך המשותפת שלנו".

דברי השניים, באו בעקבות דיווחים שונים בנוגע להפסקת השותפות ביניהם לקראת הבחירות הבאות. עם זאת, בפתח ישיבת הסיעה היום, לפיד וגנץ הציגו חזית אחידה ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו ניצבים בפני פארסה אחת גדולה, שערוריה, ביזיון, בדיחה לאומית ששווה 4-5 מיליארד שקלים", אמר גנץ. "אזרחי ישראל יודעים שאנחנו יוצאים לבחירות רק כי ביבי רוצה להציל את עצמו. הרי נתניהו היה יכול להחזיר את המנדט לנשיא, אנחנו היינו מרכיבים ממשלה. למה הוא לא עושה את זה? הוא חייב לחוקק את חוקי ההתגברות והחסינות, והוא חייב לייצר לעצמו מבצר משפטי גם במחיר של מילארדי שקלים שלכם ושלנו".

בני גנץ בישיבת סיעה ראשונה אחרי ההכרזה על בחירות, 3 ביוני כנסת. רוני כנפו
גנץ במהלך ישיבת הסיעה, היום/רוני כנפו

בהקשר זה הוסיף לפיד: "קיבלנו מועד ב', מכל הסיבות הלא נכונות - קרה הדבר הנכון. ביבי ניסה להקים ממשלת קיצונים וסחטנים שתוציא אותו מהכלא והוא נכשל. הוא ניסה להיות רודן כמו ארדואן ונכשל. יש לנו הזדמנות שנייה להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות בני גנץ שתקום בבוקר ותלך לעבוד".

הליכוד: חלוקת התיקים תידחה לשבוע הבא

גם סיעת הליכוד התכנסה לישיבה ראשונה מאז הבחירות, זאת בצל החלטת ראש הממשלה אתמול לפטר את שרי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד, שלא עברו בבחירות הקודמות את אחוז החסימה. בליכוד אמרו כי חלוקת התיקים שלהם תדחה לתחילת השבוע הבא היות שראש הממשלה מעוניין לשוחח בנושא בימים הקרובים עם עוד גורמים בקואליציה ובליכוד.

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', דרשו אתמול מנתניהו להעביר לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים שהתפנו - מאחר שמלכתחילה היו בידי נציגי הציונות הדתית והבית היהודי. עם זאת, נתניהו הודיע כי טרם קיבל החלטה בסוגיית מינוי המחליפים.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

מנגד, בנט ושקד נפגשו עם פעילי מפלגתם והתקבלו באהדה רבה. בנט הגיע אתמול לישיבת הממשלה לראשונה מאז ההפסד בבחירות, בעוד ששקד עשתה זאת כבר כמה פעמים מאז. השניים לא ישבו זה לצד זו, אולם בשעות הערב הגיעו למפגש הפעילים יחדיו. במפגש, אמרה שקד כי "כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש" וכי היא מעוניינת "בכמה ימים לחשוב ולהחליט מה הדבר הנכון לעשות". זאת על רקע ההערכות השונות במערכת הפוליטית והפרסומים לפיהם לא תמשיך בדרכה הפוליטית לצד בנט, וכי ייתכן שתצורף לליכוד, אף על פי שגורם פוליטי טען היום כי הסיכויים לכך קלושים. אי התייחסותה להמשך דרכה בלט במיוחד לאחר שאתמול אמר בנט כי הימין החדש תתמודד בבחירות הקרובות, וכי זו הזדמנות להפקת לקחים.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully