וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על תיק המשפטים: אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו

3.6.2019 / 2:01

יו"ר האיחוד הלאומי שב על דרישתו להתמנות לשר המשפטים, לאחר פיטורי השרה שקד. במהלך חגיגות יום ירושלים אזכר את נבואת ישעיהו: "אשיבה שופטיך כבראשונה". נתניהו קרא לעבר סמוטריץ' ופרץ: "אני רואה שכבר הומלכתם", והוסיף: "הפוליטיקה מחייבת לפעמים פשרות"

עריכה: טל רזניק

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התייחס אמש (ראשון) במהלך חגיגות יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בבירה לדרישת מפלגתו לקבל את תיק המשפטים מראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו רוצים את תיק המשפטים כדי ל'השיבה שופטינו כבראשונה', אנחנו רוצים להשיב את משפט התורה למכונו", אמר ח"כ סמוטריץ'.

אחריו נאם ראש הממשלה נתניהו, שהציג את השרים שנכחו במקום, בהם שרת התרבות והספורט מירי רגב והשר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין. לאחר מכן הסתכל על יו"ר איחוד מפלגות הימין רפי פרץ ועל סמוטריץ' ואמר: "אני רואה שכבר הומלכתם. אני לא אכנס לזה". זאת בהתייחס להשערות בנוגע למינויים לתיקי החינוך והמשפטים, לאחר שמוקדם יותר אתמול פיטר נתניהו מתפקידיהם את השרים נפתלי בנט ואיילת שקד.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
שקד ובנט בפגישה עם פעילים: "עשינו חשבון נפש אחרי ההפסד"
גנץ ולפיד הבהירו: למרות השמועות, הסכם הרוטציה במפלגה יימשך
בנט: הימין החדש לא תתפשר, אבל לא תחפש לריב עם השמאל

בצלאל סמוטריץ' נבחר לתפקיד  יו"ר האיחוד הלאומי , קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
חזר על דרישתו לקבל את תיק המשפטים. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

עוד הוסיף נתניהו כי "מה שקוראים אלנו הפוליטיקה, היא מחייבת לפעמים פשרות והחיים מחייבים פשרות. אבל אתם גם יודעים שיש רגעים שאסור להתפשר, שחייבים להתעקש, לעמוד על שלנו. מבחן המנהיגים להתעקש כשצריך ולעמוד איתן מול העולם כולו".

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) הגיב לדבריו של סמוטריץ' בנוגע למשרד המשפטים בחשבון הטוויטר שלו. לפיד כתב כי "לא לא לא ניתן. לא תהיה כאן מדינת הלכה".

עוד באותו נושא

פרץ וסמוטריץ': נתניהו צריך למנות אותנו לשרי המשפטים והחינוך

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת חגיגית לציון יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, 2 ביוני 2019. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"יש רגעים שאסור להתפשר". נתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לאחר פיטורי השרים בנט ושקד, בכירי איחוד מפלגות הימין, פרץ וסמוטריץ', דרשו מראש הממשלה להעביר לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ביקש פרץ להודות לשקד ולבנט על עבודתם, והבהיר כי "כעת צריך ראש הממשלה למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה".

"‏בהעדר בעיה משפטית, ראש הממשלה ‎נתניהו צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "ולא - אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט".

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו טרם החליט על מינוי השרים החדשים. לדבריהם, ראש הממשלה ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות ואין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully