וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד ובנט בפגישה עם פעילים: "עשינו חשבון נפש אחרי ההפסד"

2.6.2019 / 22:19

בצל הערכות המערכת הפוליטית בנוגע לסיום דרכם המשותפת, שקד ובנט התקבלו באהדה בכנס פעילים בתל מונד לאחר שפוטרו על ידי נתניהו מתפקידיהם. אף על פי שבנט הצהיר כי הימין החדש תתמודד בבחירות, שקד סירבה להתחייב: "רוצה לקחת כמה ימים לחשוב ולהחליט מה נכון לעשות"

צילום: שלומי גבאי

עיקרי דברי שקד במפגש פעילים

  • "לאחר הבחירות כל אחד עשה חשבון נפש"
  • "רוצה כמה ימים לחשוב ולהחליט מה הדבר הנכון לעשות"
  • "אין הסבר לבחירות חוץ מזה שהקדוש ברוך הוא החליט להתערב"
  • בנט התחייב: ארוץ במפלגת הימין החדש

מנהיגי הימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד השתתפו הערב (ראשון) בכנס פעילים של מפלגת הימין החדש בתל מונד. השניים התקבלו במקום באהדה גדולה ובמהלך הכנס ציינה שקד כי לאחר שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה, "כל אחד ישב עם עצמו ועשה חשבון נפש". שקד ציינה כי היא מעוניינת "בכמה ימים לחשוב ולהחליט מה הדבר הנכון לעשות", וכי "אין הסבר לבחירות האלו חוץ מזה שהקדוש ברוך הוא החליט להתערב".

שקד אמרה את הדברים על רקע ההערכות השונות במערכת הפוליטית והפרסומים לפיהם לא תמשיך בדרכה הפוליטית לצד בנט וכי ייתכן שתצורף לליכוד, אף על פי שגורם פוליטי טען היום כי הסיכויים לכך קלושים. אי התייחסותה להמשך דרכה בלט במיוחד לאחר שמוקדם יותר הערב אמר בנט כי הימין החדש תתמודד בבחירות הקרובות, וכי זו הזדמנות להפקת לקחים.

"ישראל נקלעה למערכת בחירות נוספת, זה לא דבר טוב, אבל יש כאן הזדמנות לכולנו לבוא אליה חכמים יותר, רציניים יותר וצנועים יותר", אמר בנט הערב. "הימין החדש תביא בשורה של ימין ממלכתי שמאחד את כל חלקי העם. הימין החדש תהיה מפלגה שלא מוותרת ולא מתפשרת על עמדותיה, אבל לא מחפשת רק לריב עם השמאל".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גנץ ולפיד הבהירו: למרות השמועות, הסכם הרוטציה במפלגה יימשך
פרץ וסמוטריץ': נתניהו צריך למנות אותנו לשרי המשפטים והחינוך
נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים

איילת שקד ונפתלי בנט מגיעים לחוג בית בתל מונד, 2 ביוני 2019. שלומי גבאי
בנט ושקד בדרכם לכנס, הערב/שלומי גבאי

"אנחנו נשאף שהמפלגה תסחוף אחריה הרבה ישראלים טובים", הוסיף בנט. "כל חיי כלוחם וכחבר בקבינט המדיני ביטחוני וכשר, משימת חיי הייתה ועודנה עם ישראל וארץ ישראל. אני אמשיך לפעול בכל כוחי למען העם שאני כל כך אוהב. הבוקר הייתי שר החינוך, הערב אני נפתלי. אני קורא לכולם להצטרף אלינו והפעם בעזרת השם ננצח".

בנט אף ציין כי יעשה ככל שביכולתו על מנת שהעברת התפקידים בינו לבין מחליפו כשר החינוך תתבצע כהלכה וללא תקלות. זאת, לקראת פתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר. "תודתי הגדולה על שהענקתם לי את הזכות הנדירה להוביל את מערכת החינוך של ילדי ישראל בארבע השנים האחרונות", אמר. "עשיתי הכי טוב שיכולתי למען ילדי ישראל שאני כל כך אוהב. לכל אדם יש תחליף, גם לי. אני יכול להבטיח לכם שאתם בידיים טובות".

עוד באותו נושא

בנט: הימין החדש לא תתפשר, אבל לא תחפש לריב עם השמאל

לכתבה המלאה
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

הבוקר הגיע בנט לראשונה מאז הבחירות לישיבת הממשלה בעוד ששקד עשתה זאת כבר כמה פעמים. הודעת הפיטורים נמסרה בשיחת טלפון ממזכירות הממשלה, זאת אף על פי שנתניהו פגש בשניים במהלך ישיבת הממשלה.

במהלך הישיבה, שקד ובנט לא ישבו אחד ליד השנייה. בפתח ישיבת הממשלה בנט אמר כי "זו תקופה שבה אנחנו צריכים יותר מתמיד אחדות". בנט התייחס לחגיגות לציון יום ירושלים במערכת החינוך ואמר כי מדובר ב"חג של אחדות לאומית וחיבורים בין כולם. לא קיטוב, אלא חיבורים. בין דתיים וחילונים, בין ימין ושמאל. כולנו עם אחד".

"להקים בלוק טכני"

דבריו של בנט הערב באים בין השאר על רקע קריאתו של יו"ר זהות משה פייגלין לחיבורים נוספים בימין לכדי בלוק טכני שירוץ ברשימה מאוחדת בבחירות הקרובות, שלדבריו תיקבע בפריימריז. פייגלין אמר אתמול כי נפגש עם בנט, ואף לא שלל חיבור בין מפלגתו למפלגות אחרות לקראת הבחירות. "כפי שפורסם, אכן התקיימה פגישה ביני לבין נפתלי בנט", אמר פייגלין. "הפגישה הייתה ארוכה וחיובית ובהחלט נראה כי יש בסיס להמשך בדיקת האפשרות לשיתוף פעולה בבחירות הקרובות".

הוא הצהיר כי "לאחר ההפסד בבחירות ולאור הפקת הלקחים המעמיקה שקיימנו חשוב לנו להדגיש כי מפלגת זהות אכן פתוחה לחיבורים פוליטיים, אך חיבורים אלו ייעשו רק עם מפלגות שחולקות עמנו את אותם ערכים ויש לנו מכנה משותף מספק עמן. השלם צריך להיות גדול מסכום חלקיו ולא קטן ממנו".

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין, 9 באפריל 2019. ניב אהרונסון
"בלוק טכני". פייגלין/ניב אהרונסון

"אני קורא לשרים בנט ושקד העומדים בראשות הימין החדש ולכל אחד ואחת הרואים עצמם חלק ממחנה החירות להעמיד עצמם לבחירת הציבור, בצורה של פריימריז פתוחים בהם יכלו להשתתף כלל אזרחי ישראל, והם אשר יקבעו מי יעמוד בראש רשימת מחנה החירות - ולאחריו תתבצע חלוקה הוגנת ושקופה בין המפלגות שירוצו יחד כבלוק טכני", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully