וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ וסמוטריץ': נתניהו צריך למנות אותנו לשרי המשפטים והחינוך

2.6.2019 / 19:05

השניים קראו לנתניהו להעביר לידיהם את התיקים שהתפנו עם פיטורי בנט ושקד, מאחר שלדבריהם היו שייכים לציונות הדתית. היועמ"ש: אין צורך בהבאת מינוי ממלאי המקום לאישור הכנסת. לשכת רה"מ: אין בכוונתו להשאיר את התיקים בידיו

עריכה: תומר לוי

פיטורי בנט ושקד - עדכונים אחרונים:

  • יו"ר הבית היהודי רפי פרץ: תיקי החינוך והמשפטים היו בידי הבית היהודי, יש להשיבם אלינו
  • יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ': רק מפלגה אחת מייצגת את הציונות הדתית
  • מנדלבליט: אין צורך להביא את מינוי ממלאי המקום לאישור הכנסת
  • לשכת רה"מ: לנתניהו אין כוונה להחזיק בתיקים שהתפנו

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' דרשו הערב (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים שהתפנו לאחר פיטורי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ביקש פרץ להודות לשקד ולבנט על עבודתם, והבהיר כי "כעת צריך ראש הממשלה למנות אותי ואת בצלאל לתיק המשפטים והחינוך בהם החזיק הבית היהודי בממשלה".

ח"כ סמוטריץ' הוסיף נימוקים משלו לדרישה. "‏בהעדר בעיה משפטית, ראש הממשלה ‎נתניהו צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "ולא - אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט".

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
גפני תקף בשיחה סגורה את דרעי: "הוא יחטוף ממני. חבל לו על הזמן"
השלב הבא אחרי בנט ושקד: פיטורי מנדלבליט בשיטת "עשה זאת בעצמך"
בצל הביקורת: הכנסת מבקשת להגדיל את תקציב הבחירות ב-35%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להעביר אלינו את התיקים". פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוטריץ' התייחס בדרישתו לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפיה מינוי של שרים חדשים בעת הזו אינו מצריך את אישור הכנסת. לדבריו, מינוי בשלב זו הינו בהתאם להוראת סעיף 30(ד) לחוק יסוד: הממשלה, דהיינו, הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הרשות המחוקקת - כלומר הכנסת.

עוד באותו נושא

נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים

לכתבה המלאה

במקביל, בלשכת ראש הממשלה אמרו היום כי נתניהו טרם החליט על מינוי השרים החדשים. לדבריהם, נתניהו ימנה ממלאי מקום ב-48 השעות הקרובות ואין לו שום כוונה להחזיק באחד מהתיקים שהתפנו. בלשכה התייחסו גם לפרסומים לפיהם השר יריב לוין סירב למינוי הזמני לתפקיד, ואמרו כי ראש הממשלה ידע על כך מראש וכי כל פרסום אחר בעניין הוא בגדר "ספקולציה", כלשונם.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

השרים בנט ושקד התמודדו יחד במסגרת הימין החדש בבחירות הקודמות אולם לא עברו את אחוז החסימה. הבוקר הגיע בנט לראשונה מאז הבחירות לישיבת הממשלה בעוד ששקד עשתה זאת כבר כמה פעמים. הודעת הפיטורים נמסרה בשיחת טלפון ממזכירות הממשלה, זאת אף על פי שנתניהו פגש בשניים במהלך ישיבת הממשלה.

המשמעות של פיטורי בנט היא גם פיטוריו המיידים של סגנו במשרד החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה. עם זאת, מלשכת סגן השר פרוש נמסר כי נתניהו שוחח עם סגן השר מאיר פרוש ועידכן אותו על פיטורי שר החינוך. במקביל שוחח מזכיר הממשלה עם סגן השר והודיע לו שלאחר 48 שעות מאז שיצאה ההודעה על פיטורי השר, ייתקיים משאל טלפוני בין השרים למנות אותו שוב כסגן שר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת ב-29 במאי 2019. ראובן קסטרו
טרם החליט בעניין השרים. נתניהו ופרץ/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר הפיטורים, בנט ושקד הבהירו כי יעשו כל שביכולתם כדי שחילוף התפקידים יתבצע ללא תקלות. "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים", אמרו. "כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים, ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה".

במהלך הישיבה, שקד ובנט לא ישבו אחד ליד השנייה. בפתח ישיבת הממשלה בנט אמר כי "זו תקופה שבה אנחנו צריכים יותר מתמיד אחדות". בנט, התייחס לחגיגות לציון יום ירושלים במערכת החינוך ואמר כי מדובר ב"חג של אחדות לאומית וחיבורים בין כולם. לא קיטוב, אלא חיבורים. בין דתיים וחילונים, בין ימין ושמאל. כולנו עם אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully