וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו פיטר את השרים בנט ושקד, בבית היהודי דורשים את התיקים

2.6.2019 / 18:37

חברותם של השניים בקבינט המדיני ביטחוני תופסק. במהלך ישיבת הממשלה השניים ישבו במרחק זה מזו. גורם בליכוד: "סיכוי קלוש מאוד שנתניהו ישריין את שקד בליכוד בבחירות הקרובות". בנט ושקד: "מודים לציבור על הזכות לשרת אותו"

עריכה: תומר לוי

בנט ושקד פוטרו מהממשלה - כל הפרטים:

  • בנט ושקד, שלא עברו את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, פוטרו על ידי נתניהו מהממשלה
  • במהלך ישיבת הממשלה האחרונה, ישבו השניים במרחק זה מזו
  • גורם בליכוד: "סיכוי קלוש ששקד תשולב ברשימת הליכוד לקראת הבחירות"
  • בבית היהודי-האיחוד הלאומי מבקשים לידיהם את התיקים שהתפנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר היום (ראשון) את שרת המשפטים איילת שקד ושר החינוך נפתלי בנט. כמו כן, חברותם של השניים בקבינט המדיני-ביטחוני הופסקה בהתאמה. בנט ושקד, שהתמודדו בבחירות במסגרת הימין החדש אך לא עברו את אחוז החסימה, הגיעו לישיבת הממשלה שהתקיימה היום. זו הפעם הראשונה שבנט נכח בישיבה מאז הבחירות, בעוד ששקד עשתה זאת כבר כמה פעמים.

ההודעה לשניים נמסרה באמצעות שיחת טלפון ממזכירות הממשלה, זאת אף על פי שנתניהו פגש בשניים במהלך ישיבת הממשלה. המשמעות של פיטורי בנט היא גם פיטוריו המיידים של סגנו במשרד החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה. עם זאת, מלשכת סגן השר פרוש נמסר כי נתניהו שוחח עם סגן השר מאיר פרוש ועידכן אותו על פיטורי שר החינוך. במקביל שוחח מזכיר הממשלה עם סגן השר והודיע לו שלאחר 48 שעות מאז שיצאה ההודעה על פיטורי השר, ייתקיים משאל טלפוני בין השרים למנות אותו שוב כסגן שר.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:.
גבאי: "ייערכו בחירות לראשות מפלגת העבודה, ללא בחירות לרשימה"
רוסו על אפשרות החבירה למפלגה אחרת: "לא פוסל כרגע שום דבר"
בין מס' 1 לאגף 10: במאמץ להפוך משפיט לשליט - לכל אחד יש מחיר

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
פוטרו מהממשלה. בנט ושקד לפני כחצי שנה/ראובן קסטרו

זמן קצר לאחר הפיטורים, בנט ושקד הבהירו כי יעשו כל שביכולתם כדי שחילוף התפקידים יתבצע ללא תקלות. "אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים", אמרו. "כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה. נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים, ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה".

במהלך הישיבה, שקד ובנט לא ישבו אחד ליד השנייה. בפתח ישיבת הממשלה בנט אמר כי "זו תקופה שבה אנחנו צריכים יותר מתמיד אחדות". בנט, התייחס לחגיגות לציון יום ירושלים במערכת החינוך ואמר כי מדובר ב"חג של אחדות לאומית וחיבורים בין כולם. לא קיטוב, אלא חיבורים. בין דתיים וחילונים, בין ימין ושמאל. כולנו עם אחד".

עוד באותו נושא

בצל הביקורת: הכנסת מבקשת להגדיל את תקציב הבחירות ב-35%

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 27 במאי 2019. ראובן קסטרו
לא עדכן את השניים במהלך הישיבה. נתניהו/ראובן קסטרו

גורם בליכוד העריך היום כי "סיכוי קלוש מאד שנתניהו ישריין את שקד בליכוד לקראת הבחירות הקרובות", זאת על רקע הפרסומים השונים לפניהם שקד תשולב באופן כלשהו ברשימת הליכוד. השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין אמר בהקשר זה כי מאחר שהתקבלה החלטה בליכוד על "צילום מצב" לקראת הבחירות הבאות, טרם התברר אם הדבר מתאפשר משפטית. "בוודאי שלכל פוליטיקאי בעל עמדות ימניות יש מקום בליכוד", הוסיף. "ראינו מה קורה כשיש מפלגות קטנות. אני תומך בשתי מפלגות גדולות שיוכלו להרכיב ממשלה לאחר הבחירות".

מוקדם יותר היום, נתניהו שוחח עם יו"ר איחוד הימין רפי פרץ ושאל האם יסכים יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' להציב דרישה לפיטוריהם של בנט ושקד, זאת ככל הנראה בניסיון להציג את המהלך ציבורית כדרישתם. השניים סירבו לכך, ונתניהו הוביל את המהלך לבדו.

אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

לאחר הפיטורים, לוואלה! NEWS נודע כי הבית היהודי-האיחוד הלאומי דורשות לקבל חזרה לידיה את תיקי המשפטים והחינוך. גורם פוליטי אמר כי ככל שמינוי זה יתאפשר בתקופת בחירות, הרי שלנתניהו לא תהיה התנגדות לכך. עוד לא ברור מי במפלגה יקבל את התיקים אבל ההערכה היא שיו"ר המפלגה פרץ יקבל את תיק החינוך וח"כ סמוטריץ' את תיק המשפטים. אם דרישתם תתקבל, השניים ימונו באופן זמני למשך תקופה של כחצי שנה עד להשבעת הממשלה הבאה שתוקם אחרי הבחירות בספטמבר.

במשרד המשפטים הבהירו כי לפי חוות דעת היועץ המשפטי לממשלה, אשר נמסרה לפני זמן קצר, מינויים של שרים חדשים בעת הזו הינו בהתאם להוראת סעיף 30(ד) לחוק יסוד: הממשלה, דהיינו, הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת. המשמעות היא כי אם נתניהו ירצה למנות את הרב פרץ או סמוטריץ או כל ח"כ אחר שאינו שר לתפקיד שר, הוא אינו צריך את אישור הכנסת.

ח"כ סמוטריץ' צייץ בטוויטר כי "‏בהעדר בעיה משפטית ראש הממשלה ‎נתניהו צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית. ולא - אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט".

בעקבות הפיטורים, יאיר לפיד (כחול לבן) תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה נתניהו, ומנה את הסיבות שלדבריו הובילו למהלך. "נתניהו פיטר את בנט ושקד כי הוא פחד שיעשו עבודה רעה? הוא פחד שיעשו עבודה טובה? כבר לא אכפת לו מכלום? או שאולי כל התשובות נכונות?" כתב.

(עדכון ראשון: 15:39)

תגובת לפיד:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully