וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי: "ייערכו בחירות לראשות מפלגת העבודה, ללא בחירות לרשימה"

2.6.2019 / 10:45

יו"ר מפלגת העבודה הודיע כי לקראת הבחירות ב-17 בספטמבר, הוא יביא להנהלת המפלגה הצעה לקיים בקרוב בחירות חדשות על ראשות המפלגה. עם זאת, לא יתקיימו בחירות חדשות לרשימת העבודה לכנסת. סערה במפלגה אחרי המו"מ הקואליציוני: "שמור על כבוד המפלגה המרוסקת"

צילום: הכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון, עריכה: איתי עמרם

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הודיע היום (ראשון) כי בקרוב ייערכו בחירות לראשות המפלגה, אך לא ייערכו בחירות נוספות לרשימה לכנסת. לקראת הבחירות שיתקיימו ב-17 בספטמבר, הודיע גבאי: "בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת".

בורסת השמות של המועמדים הפוטנציאליים לראשות המפלגה כוללת בכירים בעבר ובהווה מבפנים ומבחוץ: חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר, יו"ר קק"ל דני עטר, פעיל המפלגה יאיא פינק, ח"כ לשעבר איתן כבל, וראש המוסד לשעבר דני יתום. גם הח"כ החדש אלוף (במיל') טל רוסו, שישב בעבר לצדו של גולן סביב שולחן המטכ"ל, שוקל לכאורה להתמודד על התפקיד. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, על ראשות מפלגת העבודה שוקל להתמודד גם סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל') יאיר גולן.

לקריאה נוספת:
גבאי: העבודה תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן
74 נתינים של נתניהו: תיאטרון האבסורד של הפוליטיקה הישראלית
פרסום ראשון: יאיר גולן שוקל להתמודד על ראשות מפלגת העבודה

אבי גבאי כנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון במרכז דוהל בתל אביב. ארתור לנדה, אתר רשמי
גבאי/אתר רשמי, ארתור לנדה

הצעתו של גבאי מגיעה על רקע התנגדויות שנשמעו נגדו מתוך הסיעה לשיחות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על האפשרות של כניסה לממשלה והקריאות להתפטרותו אחרי השפל ההיסטורי שאליו הגיעה המפלגה בבחירות האחרונות. במהלך המשא ומתן הקואליציה פנה אליו נתניהו והציע לו להצטרף לממשלה בתמורה לתיק האוצר ולתיקים נוספים. לאחר שיו"ר כולנו משה כחלון דרש לשמור על האוצר, הובאה בפני גבאי ההצעה לתיק הביטחון בנוסף לסגנות שר הביטחון לטל רוסו.

אחרי פרסום ההצעה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "כל אדם שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, ישלם על כך מחיר כבד". גם ח"כ איציק שמולי אמר יש לסרב לכניסה לממשלה לאור הבטחת הבחירות, וח"כ עמיר פרץ הצטרף לדבריו ואמר: "לא אנחנו נהיה גלגל ההצלה של נתניהו".

עוד באותו נושא

בין מס' 1 לאגף 10: במאמץ להפוך משפיט לשליט - לכל אחד יש מחיר

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' באירוע שבתרבות בחדרה ב-23 במרץ 2019. שלומי גבאי
"מפצירה בך לשמור על כבוד המפלגה המרוסקת". ח"כ יחימוביץ'/שלומי גבאי

גבאי, שטען כי ההצעה כללה בין היתר התחייבות לביטול חקיקת פסקת ההתגברות והחסינות, הודיע לבסוף לפני ההצבעה על פיזור הכנסת כי "חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל אותה". היום, בריאיון לגל"צ, אמר גבאי כי "אף אחד מחברי המפלגה שאיתם שוחחתי לא אמר מיד שכניסה לממשלה לא תקום ולא תהיה". יחימוביץ' הגיבה בטוויטר: "מפצירה בך לשמור על כבודך ועל כבוד המפלגה המרוסקת, ולהפסיק, כאקורד סיום, לגדף ולנסות להכתים את שמנו כדי לחלוק באשמת אקורד הסיום האסוני".

ביום שישי האחרון אמר גבאי בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצלנסון בתל אביב כי העבודה תתמזג עם מרצ או עם כחול לבן. לדבריו, "בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש". את דבריו של ח"כ גבאי חיזקה גם יו"ר מרצ זנדברג שחזרה על הצעתה לאחר פיזור הכנסת ואמרה בפאנל כי "אני שבה וקוראת עכשיו למרצ ולמפלגת העבודה לרוץ יחד בבחירות הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully