וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מיליוני שקלים בחודש: המדינה נערכת לבחירות ב-17 בספטמבר

בעוד שלושה חודשים וחצי יצעדו אזרחי ישראל בפעם הנוספת אל הקלפיות, בבחירות שעלותן המוערכת היא 600 מיליון שקלים, בנוסף לעלות יום שבתון למשק בגובה 1.1 מיליארד שקלים. נתניהו: "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל"

.

ישראל הולכת לבחירות - כל העדכונים

  • הבחירות יתקיימו ב-17 בספטמבר
  • העלות: כ-600 מיליון שקל בנוסף ליום שבתון למשק בגובה 1.1 מיליארד שקל
  • הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את פיזורה
  • נתניהו: ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל
  • ליברמן: ישראל הולכת לבחירות בגלל הליכוד

אחרי הדרמה הפוליטית חסרת התקדים שבה הצביעו 74 חברי כנסת בעד פיזורה חודש לאחר שהושבעה, המפלגות נערכות הבוקר (חמישי) לבחירות החדשות. אזרחי ישראל, כך הוסכם, ילכו לקלפי בפעם השנייה ב-17 בספטמבר.

סביב התאריך התנהל בימים האחרונים ויכוח פוליטי, לאור עמדת יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין שסירבו שהבחירות ייערכו בחודש אלול שבו הישיבות והכוללים פותחים את שנת הלימודים. במקום זאת, הן הציעו לקיים את הבחירות ב-27 באוגוסט או לכל המאוחר ב-3 בספטמבר. בישראל ביתנו התנגדו נחרצות בשל החשש מכך כי אחוז ההצבעה אצל החילונים יהיה נמוך לאור חופשות הקיץ. לבסוף, כל הסיעות הסכימו על תאריך זה.

במשרד האוצר אמרו בימים האחרונים כי עלות בחירות נוספות מוערכת בכ-600 מיליון שקל. זאת, בנוסף לעלות יום שבתון נוסף למשק בגובה 1.1 מיליארד שקלים. מתוך העלות המדוברת, מימון מפלגות לבחירות מוערך בכ-195 מיליוני שקלים אליהם יש לצרף את יתרת העלות המוערכת של הבחירות לכנסת ה-21 העומדת על 405 מיליון שקלים הכולל את תקציב ועדת הבחירות (255 מיליון שקלים).

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תקף: "ליברמן חלק מגוש השמאל, הוליך שולל את הבוחרים"
ליברמן: "הליכוד נכנע לחרדים"; יהדות התורה: "תירוץ מקומם"
גנץ תקף את נתניהו: "הולכים לבחירות בגלל מבצר משפטי"

בנימין נתניהו אריה דרעי ב-29 במאי 2019. ראובן קסטרו
הולכים לבחירות בפעם שנייה. נתניהו, דרעי וכץ במליאה, אתמול/ראובן קסטרו

אחרי כישלון המשא ומתן הקואליציוני, הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזורה. ב-12:00 החלו הדיונים במליאת הכנסת על הצעת החוק לקראת פקיעת הדד-ליין שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו - 42 ימים שניתנו לו כדי להרכיב את הממשלה. 74 חברי כנסת תמכו בפיזורה, 45 התנגדו.

נתניהו תקף: "ליברמן חלק מהשמאל"

אחרי ההצבעה אמר בתקיפות ראש הממשלה כי "ליברמן הוליך שולל את המצביעים שלו. לא הייתה לו שום כוונה מהרגע הראשון. הוא הציב דרישה, ועוד דרישה, וכל פעם הייתה דרישה חדשה. כל הדרישות וכל הבקשות נדחו על הסף. בגלל הליכוד? קשקוש. הוא לא התכוון להגיע להסכמות", אמר נתניהו שהוסיף כי "ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל". יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הצטרף למתקפה כי "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו". שותפו למפלגה, יו"ר דגל התורה משה גפני אמר כי "אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה, הציבור לא יסלח לו".

אביגדור ליברמן כתב אחרי פיזור הכנסת בפייסבוק כי "מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת - למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים".

בנימין נתניהו משה כחלון גלעד ארדן יובל שטייניץ במליאת הכנסת ב-29 במאי 2019. ראובן קסטרו
מליאת הכנסת, אתמול/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully