וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור על גבי לבן: 10 האירועים החינמיים המומלצים בלילה הלבן בת"א

16.5.2019 / 0:01

לשמוח בחפלה של צלילי העוד, לצלול לנוסטלגיה עם זקני צפת או לגלות את המופע הכי קרוב ללהקת אבבא - ואולי פשוט לטייל בשדרות רוטשילד ולהקשיב ללהקות שמנגנות על הרחוב. בחרנו עבורכם את האירועים החינמיים הכי שווים בלילה הלבן, ועוד אחד מוזל. אל תשכחו לישון בצהריים

תל אביב חוגגת השנה 110 שנים להקמתה, ובהחלט יש לה סיבות לחגוג. שבוע חגיגות האירוויזיון, שמושך אליו תיירים מכל העולם, יגיע לשיאו במוצאי שבת עם הגמר הגדול של תחרות הזמר הבינלאומית - אך קודם לכן, התיירים שנופשים בתל אביב יוכלו להצטרף לעשרות האלפים שיגיעו מכל רחבי ישראל כדי לחוות את אירועי הלילה הלבן השנתיים, שייערכו בלילה שבין חמישי לשישי. העירייה פרסמה עשרות אירועים, רובם חינמיים וחלקם בתשלום, וכדי לנסות לעזור לכם לעשות סדר בבלאגן, החלטנו לבחור עבורכם עשרה אירועים חינמיים מומלצים (ועוד אחד בתשלום). תבלו, ואל תשכחו לישון קצת בצהריים לפני.

1) Glorious (על הדק בנמל תל אביב, 20:00)

שלוש זוכות אירוויזיון, שהפכו לאהובות בישראל לא פחות מאשר בארצות המוצא שלהן, יגיעו להופיע בתל אביב רגע לפני הגמר הגדול. לוריין השוודית שזכתה באירוויזיון עם שיא של "דוז פואה" ב-2012, אן מארי דויד, שזכתה בשם קפריסין עם "Tu Te Reconnaitras" ב-1973 וגם הופיעה תחת הדגל הצרפתי באירוויזיון בתל אביב ב-1979 עם "Je suis l'enfant soleil" (וואו, איזה שירים גדולים היו באירוויזיון ההוא), וקרולה - שגברה על "כאן" של הדצים באירוויזיון ב-1991. אורנה דץ עצמה תנחה את הערב יחד עם אלון אמיר. באירוע תקבל גם נורית הירש פרס מיוחד ומיכל אמדורסקי תסגור את הערב על עמדת הדי ג'יי, בליווי שירי אירוויזיון מכל הזמנים.

אן מארי דויד מבצעת את "Tu Te Reconnaitras" האלמותי

2) Arrival (גן הפסגה ביפו, 01:30)

אם כבר שוודים ואירוויזיון, אז עם כל הכבוד ללוריין והלהיט האופורי הגדול והחד-פעמי שלה - כשחושבים על מוזיקה משוודיה חושבים קודם כל על להקת ABBA האגדית. להקת "Arrival", שנקראת על שם הלהיט האינסטרומנטלי של הלהקה הגדולה ההיא, מצהירה על עצמה כעל המופע המוזיקלי הכי קרוב ללהקת אבבא. עם מוזיקאים שהופיעו עם הלהקה המקורית, תלבושות מקוריות שנתפרו במיוחד עבור הלהקה וכמובן: השירים הגדולים של בני וביורן. נאמר זאת כך, במקרה הכי גרוע הם יבצעו גרסאות כיסוי סתמיות לשירים יפים, ובמקרה הטוב נצא משם עם תחושת "מאמא מיה"!

עוד באותו נושא

הללויה: חצי הגמר הראשון של האירוויזיון בתל אביב הבטיח וקיים

לכתבה המלאה

3) זקני צפת (מתחם התחנה, 23:30)

בשנת 1993 קרו שני דברים שבזמן אמת נראה היה שהם הולכים לשנות את מדינת ישראל לתמיד. הסכמי אוסלו נחתמו בדרך לשלום אמת ויציב בין ישראל לפלסטינים, ו"זקני צפת" הוציאו את האלבום השני שלהם, ופרץ את דרכם להפיכתם ללהקה הגדולה בתולדות ישראל. עם להיטים ענקיים כמו "השכן", "שישי שבת", "רק אל תלכי", "בארמון המלך" ועם תרומתו של שר החוץ דאז שמעון פרס (שתרם לא מעט גם להסכמי אוסלו) נראה שמאור כהן הוא פול מקרטני הישראלי, ולהקתו עוד תהפוך לביטלס המקומיים. בפועל, אין שלום, וזקני צפת נשארו בגדר פוטנציאל לא ממומש, אבל תוכלו לראות אותם מבצעים את האלבום הגדול ההוא בהרכב המקורי. גם זה משהו.

זקני צפת. ורדי כהנא,
יבצעו את האלבום הגדול בהרכב המקורי. זקני צפת/ורדי כהנא

4) צלילי העוד (כיכר ביאליק, 21:00)

קרבות האייטיז הגדולים בין ירדנה ארזי לעופרה חזה ובין תיסלם לבנזין השכיחו במובן מסוים את קרב הרחוב הענק של הסבנטיז בין צלילי הכרם לצלילי העוד. הקרב בין "הכרם" (דקלון ובן מוש) לבין "העוד" (דנוך וקיסר) היה הדבר האמיתי, גם מכיוון שהלהקות נהגו לבצע לא מעט שירים זהים, בשינויים קלים. כך למשל העם היושב בציון זכה בשתי גרסאות מושלמות ל"חנהל'ה התבלבלה". שווה להגיע לראות את החפלה הנוסטלגית של רמי דנוך, ולו רק בשביל להוריד את הכובע בפני אגדה חיה: מישהו שעשה מהפכה מזרחית במוזיקה הישראלית עוד לפני שאייל גולן נגמל מחיתולים.

5) ג'ירפות (מתחם התחנה, 00:45)

20 שנה עברו מאז שג'ירפות הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, שגם היום נשמע עדיין רענן ומקורי. מאז גלעד כהנא הפך לשם נרדף לקוליות תל אביבית (וזה בכלל לא משנה אם הוא באמת כזה) ויחד עם יאיר קז הוא ממשיך לשמור על המותג הגדול שהם בנו. ובכל מקרה, המלצה על הופעה של "ג'ירפות" היא הדבר הכי קל לעשות בישראל. גם מי שלא מכיר אף אחד מהשירים צפוי להפוך לגרופי של הלהקה בסיום המופע.

ג'ירפות. רונן ללנה,
ההמלצה הכי קלה שאפשר לתת. ג'ירפות/רונן ללנה

6) איזקיס (נמל יפו, 00:30)

חיים משה טוען שהקולות של פיראוס מזכירים את חיפה, אבל דווקא יפו היא התאומה היוונית האמיתית של קו החוף הישראלי (לא במקרה סלוניקי היא עיר תאומה של תל אביב-יפו). הקשר הכי בולט בין המוזיקה היוונית לישראל בכלל ותל אביב בפרט עובר דרך אריס סאן, ויורשו המוזיקלי החוקי בישראל הוא איזקיס. בערב שיכלול טעימות מהמוזיקה של אגן הים התיכון - האוזו לא כלול במחיר - איזקיס מבטיח להפוך את נמל יפו לטברנה יוונית שמחה.

7) קפרוב נוט קספרוב (כיכר קדומים, 22:00)

הרכב האלקטרו-פופ מרומניה מציע מופע אינטראקטיבי שמפיח חיים מוזיקליים במשחק השחמט. מתנדבים מהקהל מוזמנים להשתתף במשחק, ולהפוך לניצבים של ממש בתוך היצירה המומחזת, שהופכת למין פיוז'ן של מופע בלט חתרני למסיבת ריקודים אלקטרונית עוצמתית.

8) פשוט ללכת בשדרות רוטשילד בערב (החל מ-22:00)

כמו בכל לילה לבן, לצד השמות המרשימים וההפקות הגדולות, אלה יהיו דווקא השמות האנונימיים שיופיעו על השדרה ברוטשילד מול קהל ספונטני שיהפכו את האירוע לקסם חד-שנתי. שלל זמרים, זמרות, הרכבי היפ הופ, אינדי אלקטרוני ואפילו מוזיקת קאנטרי מקורית באנגלית יהיו שם: ביניהם נמנה את יובל חקלאי, שירן סעיד, טלוי, Kwako, ספיר מתתיהו, מרבל, ליעד כהן ואביאל קריב. אם השמות האלה לא אומרים לכם כלום - הרווחתם את ההזדמנות לגלות אותם. תמצאו חניה במחיר מופקע איפשהו באזור הבימה, וסעו למסע מוזיקלי של גילויים מפתיעים בשדרה הכי יפה בישראל.

9) טל סר וויס ולהקת הסולמייטס (טיילת חוף ירושלים, 21:00)

בזמן כתיבת שורות אלה לא ברור עדיין אם מדונה תופיע באירוויזיון בתל אביב או לא, וכמו שאנחנו מכירים את הדיווה אנחנו לא נדע בוודאות עד הרגע שבו היא תעלה לבמה ותצעק "שלום ישראל". בינתיים, נוכל להתנחם בהופעה של טל סרווס ולהקתה שעושה כבוד בעיבודים מרעננים לכל הדיוות הגדולות, ממדונה ועד ביונסה, מארית'ה פרנקלין ועד טינה טרנר.

10) בלקן ביט בוקס (כפר האירוויזיון בגן צ'ארלס קלור, 00:30)

השנה היא כבר 2019, אז נראה לנו שלא צריך להסביר למה כדאי לפקוד הופעות של בלקן ביט בוקס. בואו לראות את חצי גמר האירוויזיון על מסך ענק, תאכלו משהו ביריד האוכל הצמוד (מנות שף במחיר של עד 35 שקל) ותישארו לאחת ההופעות הישראליות הכי לא-ישראליות שיש. ואל תשכחו שני אדווילים לפני שאתם הולכים לישון, זה יעזור לכם עם ההאנג אובר בבוקר.

בלקן ביט בוקס. זיו שדה,
אחת ההופעות הישראליות הכי לא-ישראליות שיש. בלקן ביט בוקס/זיו שדה

ועוד בונוס בתשלום: The Sopranos

אם בדרך כלל צריך לשבור קופת חיסכון כדי לרכוש כרטיסים למופע אופרה, הלילה הלבן מציע לחוות ערב של קלאסיקות במשכן לאמנויות הבמה במחיר מצחיק של 65 שקלים לאולם (סכום זניח ביחס למחיר להופעת אופרה רגילה). זמרות הסופרן המובילות של האופרה יבצעו להיטים קאנוניים מהאופרות המפורסמות ביותר כמו לה בוהם, כרמן, ריגולטו, חליל הקסם ולה טרוויאטה - בנוסף לשירים ממחזות זמר מוכרים כמו גברתי הנאווה ועלובי החיים.

לכל אירועי לילה לבן 2019

  • עוד באותו נושא:
  • לילה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully