וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה נגד שרה נתניהו: בכירים במשרד ראש הממשלה צפויים להעיד

5.5.2019 / 12:34

עובדת לשעבר במעון רה"מ, שירה רבן, שתובעת את שרה נתניהו, תזמן בכירים מסביבת רה"מ לתמוך בעדותה, בהם אב הבית ומנכל משרד רה"מ. בכתב התביעה טענה כי אסור היה לה לאכול בזמן העבודה, והיא נאלצה להשתמש בשירותי גברים בחוץ. "מיררה את חיי, הרגשתי שאני לא בת אנוש"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

שירה רבן, עובדת מעון רה"מ לשעבר שתובעת את שרה נתניהו, מבקשת לזמן שורת בכירים מסביבת ראש הממשלה ובהם: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, אב הבית במעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, ויועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך. השלושה היו נתבעים בתביעה המקורית של רבן, אולם בהמלצת בית המשפט נמחקו מכתב התביעה. בנוסף מבקשת רבן לזמן לעדות את נ', עובדת נוספת שעבדה איתה בקומה השנייה במעון הרשמי.

רבן הועסקה במעון ראש הממשלה במהלך ספטמבר 2017. כחודש לאחר מכן הגישה באמצעות עו"ד נעמי לנדאו תביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה. העובדת לשעבר מתארת בכתב התביעה שורת התעמרויות, ואף מקרה אחד בו לטענתה כמעט הוכתה על ידי נתניהו - ואז ברחה ולא שבה עוד למעון ראש הממשלה.

היום (ראשון) הגישה רבן לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים את תצהיר עדותה, יחד עם תצהיר של בעלה, כדי לתמוך בטענות המפורטות בכתב התביעה. עו"ד יוסי כהן, המייצג את שרה נתניהו, מסר בתגובה: "מביך ומביש שהתובעת לא מחקה את התביעה המגוחכת הזו ועוד ביקשה סליחה".

לקריאה נוספת:
"לדפוק את ראש הממשלה": תמלילי חקירות נתניהו נחשפים
פרשת המעונות: הפרקליטות דורשת הרשעה פלילית לשרה נתניהו
ברגע האחרון: הפרקליטות ביקשה לדחות את מתן תשובתה בתיק המעונות

חקירות שרה נתניהו ועזרא סיידוף , בימ"ש השלום ירושלים, 7 באוקטובר 2018. עמית שאבי, ידיעות אחרונות, פול צלמים
נתניהו בבית משפט השלום באוקטובר/פול צלמים, עמית שאבי, ידיעות אחרונות

בכתב התביעה טענה רבן כי בין היתר נאסר עליה לאכול במהלך יום העבודה, וכי היא נאלצה להשתמש בשירותי המאבטחים הגברים שנמצאים מחוץ למבנה. לדבריה, היא נדרשה להביא לעבודה שישה סטים של בגדים בשקיות סטריליות נפרדות, ואף אולצה להתחייב כי ילדיה לא יבואו במגע עם בגדי עבודתה, "כדי לא להעביר זיהומים".

לפי כתב התביעה, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה עורך "מסדרי ניקיון" במעון ואף מעביר את אצבעו על רהיטים וקורא לאמו בטענה ש"לא ניקו פה".

עם הגשת התביעה, בסוף אוקטובר 2017, נחשפו התכתבויות בין רבן לבין נ' - עובדת נוספת שעבדה איתה בקומה השנייה של מעון ראש הממשלה. בין היתר כתבה נ' על רעיית ראש הממשלה: "מאה שקלים לשעה לא שווה את מה שעוברים עם החולת נפש הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
העובדת לשעבר במעון ראש הממשלה שהגישה תביעה נגד שרה נתניהו בריאיון לחדשות 2, 11 בנובמבר 2017. חדשות ערוץ 2, מערכת וואלה! NEWS
שירה רבן/מערכת וואלה! NEWS, חדשות ערוץ 2

התכתבות משמעותית נוספת בין רבן ונ' היא מה-30 בספטמבר, סביב השעה 22:00 במוצאי שבת, מוצאי יום כיפור. נראה מהשיחה כי התבקשו להגיע במוצאי החג, אך לא עשו זאת:

נ': "מקווה שלא יהיה לנו יום קשה מחר, לא הפסיקו להתקשר שאבוא בערב".

רבן: "גם אלי. טוב שלא נשברת. אם מחר אפי (אזולאי, אב הבית במעון. ד"ד) או מישהו ידבר איתי, אסביר להם טוב שאני מוכנה לתת כמו שהתחייבתי, שמונה שעות ביום ולא יותר, ואם חמישי קורעים אותי עד 18:00 שלא יתפלאו שיום אחרי אני מגיעה. זה מה שהתחייביתי וזה מה שהכוח שלי מאפשר לי. אם יתאים סבבה ואם לא אז ביי. בעלי אמר לי שאם אני עוזבת שם הוא מגבה אותי מאה אחוז! מה את אומרת על רביעי ושישי מה נעשה?".

נ': "אני בלחץ חמור מזה".

נ': "אני בסטרס מזה אני לא צוחקת".

נ': "היא תחזיק אותנו עד שעה שעתיים לפני חג ושבת".

נ': "גם וגם".

שיחת טלפון אמיר תיבון, על דו"ח הוצאות מעונות ראש הממשלה. מערכת וואלה!
מעון ראש הממשלה/מערכת וואלה!

נ' מסרה בעבר, באמצעות מקורבי נתניהו, כי רבן היתה עובדת בעייתית וכי מטרתן היחידה של ההתכתבויות היתה לעודד אותה לעזוב את העבודה במעון. כעת, משתזומן לעדות, היא צפויה להישאל על דוכן העדים גם על הרקע למסרונים.

ההתכתבויות שצורפו לתביעה לא היו רק עם נ'. ב-28 בספטמבר כתבה רבן לאחותה: "עשר שעות בלי הפסקה וגם רק חרפות וגידופים! נאצית".

כשלושה שבועות קודם לכן, ב-10 בספטמבר, התכתבה רבן עם אחותה באמצע היום. בשעה 14:36 כתבה לה: "יצאתי מהעבודה קודם, צריכה לחזור ב-16:00. מיררה את חיי! הרגשתי שאני לא בן אנוש. מ-8:30 בבוקר רוצה להיכנס לשירותים או לאכול".

כמה דקות לאחר מכן הוסיפה רבן: "אני לא מאמינה שאני צריכה לחזור לשם היום. סיוט סיוט סיוט מזל שב-18:00 היא נכנסת לאיפור-שיער, נתבטל קצת". בהמשך היום כתבה: "איזה כיף! אוכל, שתיה, אסלה. זה לא ברור מאליו! תודה להשם!".

נעמי לנדאו. סטודיו גילי ומירית, מערכת וואלה! NEWS
עצוב לראות ששרה נתניהו לא למדה את הלקח". עו"ד לנדאו/מערכת וואלה! NEWS, סטודיו גילי ומירית

עו"ד לנדאו, שמייצגת את רבן, מסרה: "עצוב וכואב לראות ששרה נתניהו וכל המעגלים המקיפים אותה לא למדו את הלקח ולא הפנימו את פסק הדין המהדהד של בית הדין הארצי לעבודה בעניינם של מני נפתלי וגיא אליהו".

לדבריה, "לא ייתכן שההתעללות בעובדים נמשכת באופן שגרתי, כמו היינו בעידן של אדונים ומשרתים. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על מה שמתחולל במעון רוה"מ, ותחיל פיקוח צמוד והדוק על אופן העסקת העובדים במקום, לפני שיקרה שם אסון".

ראש הממשלה: "אף אחד לא קונה את התרגיל המשומש הזה"

עם הגשת התביעה, באוקטובר 2017, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בדף הפייסבוק שלו: "אף אחד לא קונה את התרגיל המשומש הזה. כולם מבינים שמצאו כאן שיטה - גם להכפיש את משפחת נתניהו וגם לסחוט כספים מהמדינה.

"מועסקים כמה ימים, מתפטרים ותובעים כמעט רבע מיליון שקלים. עסקה משתלמת... ההכפשות שבכתב התביעה הן דמיוניות. רק כדי להמחיש את האבסורד שבתביעה, די להסתכל בלוח השנה. מתוך התקופה הקצרצרה (כחודש) שבה הועסקה התובעת, שהו ראש הממשלה ורעייתו בדרום אמריקה במשך עשרה ימים. הימים הנותרים של אותה תקופה כללו שבתות, ראש השנה, ערב יום הכיפורים ויום הכיפורים, בהם ממילא התובעת לא הייתה במעון. כלומר, נותרו רק כמה ימים בודדים בהם הייתה התובעת יכולה לראות את הגברת נתניהו. התקופה שבה שהתה התובעת במחיצת הגברת נתניהו קצרה יותר מכתב התביעה שלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במימונה באור עקיבא, אפריל 2019. ראובן קסטרו
"תקופה שבה שהתה במחיצת הגברת נתניהו קצרה יותר מכתב התביעה". נתניהו/ראובן קסטרו

גם כתב ההגנה שהגישה נתניהו בדצמבר 2017, באמצעות עו"ד יוסי כהן, תקף בחריפות את רבן ודחה את טענותיה. "כל הראיות מעידות על כך שמלכתחילה עבדה במעון כדי לייצר יש מאין כותרות מזיקות", נכתב.

וכן נטען כי המסרונים שצורפו לתביעה מעידים לא על תנאי ההעסקה במקום, אלא כי "התובעת במצב נפשי רעוע". בכתב ההגנה נכתב עוד כי נתניהו לא הייתה מעסיקתה של רבן, לא קיבלה אותה לעבודה, לא הסדירה את תנאי עבודתה, לא קבעה את תנאי שכרה, לא שילמה אותו ולא הייתה יכולה לפטר אותה. "התביעה היא ניסיון סחיטה מכוער שהגתה, כשל, וקלונה נחשף ברבים".

  • עוד באותו נושא:
  • שירה רבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully