וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי יוסף: בית כנסת רפורמי - עבודה זרה ואסור להיכנס אליו

3.5.2019 / 17:01

בספר הלכות חדש מתייחס הרב הראשי הספרדי למעמד קהילת הרפורמים בישראל, וקובע כי אין להעלות אותם לתורה או להניח לרב רפורמי לקדש בחופה. בנוסף, הוא מתייחס להתקהלותם בכותל וטוען כי אין מטרתם בתפילה, אלא ב"זכויות של ייצור דמיוני בשם היהדות הרפורמית"

צילום: רוני כנפו, יקי אדמקר

בתי כנסת של רפורמים הם בתי עבודה זרה ואסור להיכנס לתוכם - כך פסק הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בספר הלכה שפרסם לאחרונה. הקביעה ההלכתית התפרסמה ב"ילקוט יוסף", ספר נוסף מתוך סדרה ארוכה של ספרי הלכה שנחשבים פופולריים מאד בציבור החרדי, בו הובאו גם פסקי הלכה של רבנים נוספים ביחס לכותל המערבי.

"ברור שאין מטרתם בתפילה בכותל המערבי", נכתב על הרפורמים, "אלא רק זכויות שונות בייצור הדמיוני שבדו לעצמם בשם היהדות הרפורמית, שכל יסודה הוא שלילת התורה והתבוללות". הרב מפרט גם את "היחס בהלכה לתנועות הרפורמים", וקובע כי אף שהם יהודים, "אסור לעלות את הרפורמים לתורה ואין לענות אמן אחר ברכותיהם".

בהמשך מצטט הרב הראשי את אביו, הרב עובדיה יוסף, וקובע כי "מנהיגים ורבניהם השחיתו, התעיבו וחיללו כל קודם, והתירו נישואי תערובת בפרהסיא, בטקס משותף של רב רפורמי וכומר ביחד".

עוד בוואלה! NEWS
בשל אלימות נגדן: נשות הכותל עזבו את רחבת התפילה המרכזית בי-ם
הקרב על הרמקול: המשנה ליועמ"ש - "תפילה של חזנית - מנהג המקום"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"כל יסודה של היהדות הרפורמית הוא שלילת התורה והתבוללות". הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הרב יוסף קבע עוד כי "אין להניח לרב רפורמי לברך ברכה אחת מברכות הנישואין תחת החופה", ו"הברכות שלהם אינן נחשבות". הרב יוסף אף כותב כי "פשוט וברור שאסור להתחבר עמהם ואין לך קלקול יותר גדול מזה, שכל ישראל קבלו עליהם רק תורה אחת, ולא שייך שיהיה לנו איזה קשר עמהם".

בספרו של הרב יוסף קיימת התייחסות לנושאים ושאלות נוספות כמו האם חייל צריך לכסות את נשקו כשנכנס להתפלל בכותל המערבי, האם מותר להכניס פתקים בין אבני הכותל וגם פסק הלכה לפיו "אסור לבוא ליד הכותל לשם ביקור של טיול או לשם צילום בלבד", וקביעה נוספת לפיה, אדם שנכנס לרחבת התפילה בכותל עליו לכבות את הסלולרי.

עוד באותו נושא

ההתגוששות בכותל המערבי חוזרת: התפילה הנפיצה של "נשות הכותל"

לכתבה המלאה
נשות הכותל, חרדים, תפילת בוקר 8 מרץ 2019. נשות הכותל, אתר רשמי
נשות הכותל ורפורמים בכותל המערבי, בעת עימותים עם קבוצות חרדים. מרץ האחרון/אתר רשמי, נשות הכותל

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית מסר בתגובה: "העבודה הזרה היחידה בעניין הזה הם שנאת האחים של הרב יוסף, יהירותו, והניצול הציני של משרתו הממלכתית על מנת לזרוע פילוג ואיבה בעם היהודי ובחברה הישראלית. כמה עצוב שאלו הם פניה של הרבנות הראשית ערב יום העצמאות. למזלנו הגדול רוב הציבור הישראלי מאס ברבנות הראשית ההולכת ומקצינה, כך שדברי השטנה של הרב יוסף המתחפשים לדברי תורה, רק מבודדים אותו ואת סיעתו, ואך מחזקים את מעמדה של היהדות הרפורמית בישראל כאלטרנטיבה מסבירת פנים ורלוונטית להסתאבות של הממסד הרבני. בשולי הדברים יש להרהר האם כאשר הרב יוסף אמר את הקדיש ביד ושם רק לפני יומיים הוא כלל בתפילתו את מאות אלפי היהודים הרפורמים שנספו בשואה, או שמא תפילתו היתה רק בעבור אלו שהוא היה נותן להם עליה לתורה בבית הכנסת שלו ועונה אמן אחר ברכותיהם".


(עדכון ראשון: 14:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully