וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטפונות באיראן גרמו לנזק של 2.2 מיליארד דולר

בכירי הממשלה תיארו תמונת מצב קשה ברחבי המדינה, עם המשך הגשמים העזים שגורמים להצפות קשות. מניין ההרוגים עלה ל-76, 725 גשרים נהרסו ו-14 אלף ק"מ של כבישים ניזוקו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

השיטפונות באיראן גרמו לנזק של יותר מ-2.2 מיליארד דולר לכלכלת המדינה - כך אמרו הרשויות במדינה, עם עליית מניין ההרוגים ל-76, בזמן שאזהרות מפני הצפות נותרו על כנן בחלקים נרחבים במדינה. היום (שני) אישר המנהיג העליון עלי חמינאי להשתמש בסכום של כשני מיליארד דולר מקרן ממשלתית לצורך מאמצי הסיוע והשיקום.

תחילת השיטפונות היו ב-19 במרץ, והמחוזות הראשונים שנפגעו היו בצפון-מזרח המדינה, אזור צחיח לרוב. לפי הרשויות, חמשת ההרוגים האחרונים היו במחוזות חוזסתן ואילהאם בדרום-מערב המדינה. השיטפונות גרמו לנזק עצום לבתים, לכבישים, לתשתיות ולחקלאות, ומאות אלפים נאלצו להתפנות מבתיהם בערים ובכפרים.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן מאשימה את ארה"ב בנזקי השיטפונות: "מטילה עלינו טרור כלכלי"
"האישה מרחוב המהפכה", סמל מחאת הרעלה, קיבלה חנינה מחמינאי

הצפות במחוז ח'וזסתאן באיראן 6 באפריל 2019. רויטרס
הצפות במחוז חוזסתן, בשבוע שעבר/רויטרס

שר הפנים עבד רזא רחמאני פדלי אמר אתמול לפרלמנט כי 25 מחוזות ויותר מ-4,400 כפרים ברחבי המדינה נפגעו מהשיטפונות. הוא אמר כי הנזק נאמד בין 300 ל-350 מיליארד ריאל, בין 2.2 ל-2.6 מיליארד דולר. במקביל, שר התחבורה אמר למחוקקים כי 725 גשרים נהרסו לחלוטין ויותר מ-14 אלף ק"מ של כבישים ניזוקו.

בנוסף לכך, ראש השירות המטאורולוגי אמר בדיון כי השיטפונות לא בהכרח אומרים שהבצורת בת הכמה עשורים הסתיימה. "השיטפונות הם תוצאה של שינויי האקלים וההתחממות הגלובלית", אמר שהאר טג'באקאש, לפי סוכנות הידיעות איסנ"א.

עד כה קיבלה הרפובליקה האסלאמית סיוע ממדינות שכנות ואחרות, כשצרפת תרמה ביום שבת 210 אוהלים ו-114 משאבות. עם זאת, בטהראן מאשימים את הסנקציות האמריקניות שהוטלו לאחר הפרישה מהסכם הגרעין בשיבוש אספקת הסיוע ההומניטרי למדינה.

עוד באותו נושא

השיטפונות באיראן מחריפים: "על הנשים והילדים לעזוב"

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס דתי בטהראן, 15 באפריל 2019. רויטרס
פותח את קופת המדינה. חמינאי בטקס בטהראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully