וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגר חשבון: מזכ"ל העבודה נפגש עם גבאי והבהיר - "עליך להתפטר"

11.4.2019 / 14:19

המזכיר חרמוני קרא לגבאי לסיים את תפקידו לאלתר, בעקבות שפל המנדטים אליו הגיעה המפלגה בבחירות. בעבודה טוענים כי הוא לא היה מוציא את ההודעה על דעת עצמו, וכי הוא נהנה מתמיכתם של חברי כנסת המתכננים להדיח את היו"ר. הערכות: גבאי יפרוש וידרוש להישאר בכנסת

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, קרא היום (חמישי) ליו"ר המפלגה אבי גבאי להתפטר מתפקידו, זאת לאחר הכישלון בבחירות ושפל המנדטים אליו הגיעה המפלגה. מדובר בקריאה שנייה בגלוי של חבר מפלגה שקורא להתפטר, אחרי ח"כ איתן כבל, אויבו של גבאי בפריימריז האחרונים שלא פספס הזדמנות לקרוא לו לסיים את תפקידו מעל כל במה טלויזיונית אפשרית.

"הבהרתי לגבאי כי לאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד", אמר חרמוני לאחר שציין כי נפגש עם גבאי. "כמזכ"ל המפלגה, עליי וגם על אחרים שהמפלגה הזו חשובה להם, מוטלת החובה להגיד את הדברים בצורה ברורה: כל יו"ר אחר שהיה מביא תוצאה מעין זו היה מתפטר. ההתפטרות של גבאי כשלעצמה רחוקה מלהביא את הישועה, אך בלעדיה לא נוכל להתחיל במלאכת השיקום והבניה, שצפויה להיות סזיפית וארוכת טווח. למפלגת העבודה תפקיד חשוב בדמוקרטיה הישראלית ובגיבוש אלטרנטיבה עם סדר יום של שמאל ציוני וסוציאל-דמוקרטי".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
סמוטריץ' נגד פרץ ברקע סערת הימין החדש: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"
החולמים, המהמרים והטועים: מצעד הגיבורים הטרגיים של הבחירות
"ת"א חיה בבועה אחרת": תושבי הדרום שהחליטו להתייצב שוב לצד נתניהו

אבי גבאי מצביע עם משפחתו בתל אביב, 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
קריאות להדחתו. גבאי/ראובן קסטרו

בעבודה אומרים כי חרמוני לא היה מוציא הודעה כזאת לבדו אם לא היה לו גב רחב של חברי כנסת בכירים וכי הוא בובה בתאטרון בובות שמתכנן להדיח את גבאי. במקביל להודעה זו תועדו היום האויבים ההיסטוריים שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ יושבים בבית קפה דובנוב. בעבודה אומרים כי הם מתאמים עמדות לגבי המשך עתידה של מפלגת העבודה. יחימוביץ' אמנם לא יצאה עדיין בגלוי נגד גבאי, אך ביום הבחירות בלטה בהעדרה על הבמה לצד גבאי, במיוחד כשהתראיינה בכל הערוצים וקראה למפלגה לערוך חשבון נפש.

עוד באותו נושא

"המלחמה הבאה": בעבודה מתכננים להראות לגבאי את הדרך החוצה

לכתבה המלאה
ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה,פריימריז של מפלגת העבודה,גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני/ראובן קסטרו

גם חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר בוחנים כעת צעדיהם ומעיינים בחוקת המפלגה על מנת לבחון אופציות לכינוס הוועידה. הערכה היא שאחד אחד מחברי הכנסת ידרוש מגבאי להניח את המפתחות על השולחן. כמו כן, ח"כים במפלגה בוחנים אפשרויות להדיח את גבאי - בהן הקדמת הפריימריז או מינוי יו"ר זמני עד הפריימריז שצפוי להתקיים בעוד 14 חודשים. על פי ההערכות, גבאי מבין כי לא יוכל להחזיק בתפקיד יושב ראש המפלגה, אך ייתכן שידרוש להישאר כחבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully