וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד פרץ ברקע סערת הימין החדש: "פוליטיקאי קטן ואגואיסט"

11.4.2019 / 13:48

יו"ר איחוד מפלגות הימין הצהיר כי הוא נותן אמון בוועדת הבחירות וימתין להודעה בנושא ספירת הקולות שתכריע את גורל הימין החדש. לעומת זאת, מספר 2 ברשימה הצטרף לדרישת בנט ושקד לספירה חוזרת. מאוחר יותר הבהיר: "דיברנו ואנחנו מסכימים ב-100% על הצורך בספירה חוזרת"

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

הדרמה בספירת המעטפות הכפולות | כל הפרטים:

  • לאחר ספירת המעטפות הכפולות: לימין החדש חסרים 1,400 קולות כדי להיכנס לכנסת
  • בימין החדש טענו: מישהו גונב לימין את הבחירות, נדרוש ספירה חוזרת
  • פרץ: יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת
  • סמוטריץ': נצטרף לדרישת בנט ושקד לספירה מחודשת
  • גורם באיחוד בלאומי: פרץ מעדיף להסתכן ובלבד שבנט לא ייכנס
  • בן גביר: בטוח שסמוטריץ' לא יתקע לי סכין בגב

יומיים לאחר הבחירות לכנסת ה-21, ובעוד שבמפלגת הימין החדש מחכים לתוצאות הסופיות כדי לראות אם תעבור את אחוז החסימה, באיחוד מפלגות הימין התעוררה מחלוקת בעקבות דברי יו"ר המפלגה רפי פרץ שאמר כי יתן אמון מלא בוועדת הבחירות. הדברים של פרץ נאמרו לאחר שיו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הצטרף לדרישת בנט לספור את הקולות מחדש.

בתגובה, תקף סמוטריץ' בחריפות את פרץ וכינה אותו "פוליטיקאי קטן ואגואיסט". הוא הוסיף בטוויטר כי "גוש ימין גדול, ובתוכו עוד ארבעה מנדטים לימין האידיאולוגי שישמור יחד איתנו על נתניהו כשתגיע תכנית טראמפ, חשובים פי אלף מנקמה מטומטמת, ואפילו מעוד מנדט שלנו. אני כועס על מה שבנט ושקד עשו, אבל מדינת ישראל יותר חשובה".

מאוחר יותר פרסם סמוטריץ הבהרה לדבריו וכתב כי "אני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני. חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משבר מפלגתי ראשון לאחר הבחירות. פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם באיחוד הלאומי על ההודעה הזו מסר כי "ההודעה של פרץ לא מובנת בכלל. גם פרץ יודע שהמנדט החמישי לא בטוח בגלל הסכם עודפים עם הליכוד. במקום שתהיה פה ממשלה ימנית עם עוד ארבעה מנדטים של הימין החדש הוא מעדיף להסתכן לטובת הליכוד ובלבד שבנט לא ייכנס. שיקולי הנקמה האלה יבואו על חשבון ארץ ישראל כשתגיע תוכנית טראמפ לשולחן".

מוקדם יותר כתב פרץ בחשבון הטוויטר כי "בשעות האחרונות אנחנו ניזונים משמועות אין סוף בעניין ספירת קולות החיילים. יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר ואנחנו נמתין באחריות ובשיקול דעת להודעה רשמית מטעם ועדת הבחירות".

סמוטריץ' כתב מוקדם יותר כי "אנחנו נצטרף לדרישת שקד ובנט לספירה מחודשת של קולות החיילים. יש פה ריח רע מאוד של ניסיון מכוון להעלים מנדטים של הימין ואסור בשום אופן לתת לזה לקרות".

מפלגת ״הימין החדש״, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, יהשקת קמפיין המפלגה. ראובן קסטרו
בנט ושקד/ראובן קסטרו

איתמר בן גביר הגיב לטענות ואמר כי: "אני בטוח שטובת ארץ ישראל עומדת לנגד עיניו של סמוטריץ', ולכן אני בטוח שלא יתקע לי סכין בגב. הלכנו ביחד, ובזכות החיבור גם הרב רפי וגם בצלאל נמצאים היום בכנסת. החיבור שעשינו הציל את ארץ ישראל ואת מחנה הימין, וגם היום אני שמח על החיבור ויודע שהבאנו לניצחון גדול של הימין בבחירות. אין לי ספק שבצלאל לא מעדיף שבנט ייכנס כדי למנוע ממני מלהיכנס לכנסת והאמירות נגד בצלאל הן הוצאת שם רע". אם תקבל לבסוף רשימת איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים, יוכל בן גביר להיכנס לכנסת כשיופעל החוק הנורווגי שני ראשי הרשימה ימונה לתפקיד שר.

ספירת המעטפות הכפולות הסתיימה מוקדם יותר היום, ולפי שעה מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה. עם זאת, טרם התברר אם המפלגה לא תיכנס לכנסת ה-21 באופן סופי. שר החינוך אמר הבוקר כי הוא "מתפלל ונלחם על כל קול". בוועדת הבחירות אמרו כי "נוכח התוצאות הצמודות והמשמעות של כל קול שיכול לגרום לתנודות בחלוקת המנדטים, ולמען שמירה על טוהר הבחירות, תהליכי הבדיקה והבקרה נמשכים".

לפי חברי ועדת הבחירות, בשלב זה חסרים לבנט ושקד כ-1,400 קולות, אך עדיין קיימת אי ודאות משום שהתוצאות הסופיות טרם פורסמו וייתכנו שינויים. "הכול נזיל פה, יש טעויות רבות בספירה", אמרו. משקיפים מטעם הימין החדש טענו כי "דברים מוזרים מאוד קורים כרגע בוועדת הבחירות. מישהו גונב את הבחירות לימין. לא נותנים לנו להיכנס להשקיף. עד 6:00 בבוקר הימין החדש קיבל קולות חיילים שהכניסו אותו לכנסת עם 4 מנדטים, גוש הימין גדל ל-67. לפתע אסרו על כניסת משקיפים להקלדות, האתר של וועדת הבחירות 'נתקע', מרצ קיבלה עוד מנדט מהחיילים וגוש הימין ירד מ-67 ל-64. אנחנו נדרוש ספירה חוזרת ולא ניתן לקומבינת הקלפיות לעבוד".

(עדכון ראשון: 12:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully