וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: מודים לנתניהו, המפלגה הגדולה צריכה להרכיב את הממשלה

יו"ר כחול לבן נאם בפני הפעילים במטה המפלגה בתל אביב. "אנחנו מבקשים להודות לנתניהו על שירותו", אמר והצהיר כי הוא המנצח בבחירות. "כפי שנתניהו אמר, חהמפלגה הגדולה צריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהרכיב את הממשלה הבאה"

עריכה: איתי עמרם

במפלגת כחול לבן הכריזו אמש (שלישי) על ניצחון בבחירות, על אף הקרב הצמוד עם הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו לפי המדגמים, ואמרו כי הם מצפים שנשיא המדינה ראובן ריבלין יטיל עליהם את הרכבת הממשלה. בני גנץ הגיע לגני התערוכה ונאם נאום ניצחון, בו אמר כי "זהו יום היסטורי" וכי יותר ממיליון איש הצביעו כחול לבן". "המפלגה הגדולה היא שצריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהרכיב את הממשלה הבאה", אמר גנץ.

"העם והחברה שלנו בחרה להתאחד, לחבר, ולברוח מהפילוג", הצהיר גנץ. "בחרתם בי, בחרתם בשותפים שלי, מאמין בגישה שניתן לחבר דברים . זה לא דבר שאיננו ניתן לביצוע. רוצה להודות ליאיר, בוגי, גבי על דרך משותפת. אף אחד מאיתנו לא היה יכול לעשות שום דבר לבדו והשלם גדול מסך חלקיו, תודה רבה".

עוד בוואלה! NEWS:
61% הצביעו, מאמצים אחרונים לקראת סגירת הקלפיות | כל העדכונים
אחרי המדגמים - גנץ: "ניצחנו"; נתניהו: "אתחיל בהרכבת הממשלה"
ועדת הבחירות: פתק שהושחת או קושקש לצורך פסילתו - יאושר

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"מודים לנתניהו", גנץ/ראובן קסטרו

בהמשך קרא גנץ לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל עליו את הקמת הממשלה הבאה, לנוכח התוצאות שהשיגה כחול לבן על פי המדגמים. "אנחנו מבקשים להודות לבנימין נתניהו על שירותו למען המדינה", אמר. "אני רוצה לומר שלמרות המחלוקות ביננו, נתעלה מעל משקעים וכעסים שנצברו, כי כפי שהוא אמר המפלגה הגדולה היא צריכה לקבל את המנדט מהנשיא ולהרכיב את הממשלה הבאה. בבחירות יש מפסידים, יש מנצחים, ואנחנו המנצחים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"אנחנו חדשים, אבל לא תמימים ולא מבינים, נחכה לתוצאות האמת שככל הנראה יתפתחו לטובתנו, ובימים הקרובים נעבוד להקים ממשלה רחבה ככל שניתן", הוסיף גנץ. "אהיה ראש הממשלה של כולם ולא רק של אלה שהצביעו לנו. אף אחד ממפלגה שאיננה מפלגתנו לא צריך לחוש מודאג, הדבר היחיד שצריך לחשוב עליו זה מהו המכנה המשותף ואיפה אנחנו יכולים להתחבר, ועל בסיס זה נדע לדבר עם כולם, לשתף פעולה עם כולם, ולהקים מערכת שלטונית".

חגיגות במטה כחול לבן, אושן, גני התערוכה 9 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ראשי כחול לבן בחגיגות במטה/ראובן קסטרו

גנץ יצא אל קהל הפעילים לאחר שהמדגמים הראשונים ניבאו ניצחון למפלגתו. לפי המדגם של ערוץ 12, היתרון של כחול לבן על הליכוד הוא של ארבעה מנדטים - 37 לעומת 33, אולם במדגם של ערוץ 13 יש שוויון של 36 מנדטים ואילו בשל התאגיד היתרון שלהם הוא של מנדט אחד.

ממדגמי שלושת הערוצים עולה תמונה סותרת ומבלבלת, הן של המנדטים והן של הגושים, כך שקשה לקבוע מי יהיה המועמד שירכיב את הממשלה הבאה. אם נסתמך על מדגם חדשות 13 ומדגם כאן, יש עדיפות ברורה לגוש הימין, ולכן לפי ההערכה במדגמים אלו נתניהו הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה. לעומת זאת, מדגם ערוץ 12 חזה שוויון בין גושי מה שעשוי לייצר מצב מורכב ומסובך בימים הקרובים.

(עדכון ראשון 9.4, 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully