וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות לא עוברת את אחוז החסימה: "היה נגדנו קמפיין חיסול"

10.4.2019 / 7:45

למרות הסקרים המחמיאים, בתום ספירת רוב הקולות מסתמן כי המפלגה של פייגלין לא תהיה בכנסת. בפוסט לתומכיו כתב כי ימשיך להפיץ את "בשורת החירות" ותקף את המפלגות שיצאו נגדו לאורך מערכת הבחירות

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

מספירת 97% מהקלפיות, עולה כי מפלגת זהות בהנהגת משה פייגלין לא תיכנס לכנסת. הבוקר (רביעי) פרסם פייגלין פוסט בפייסבוק ובו הודה לתומכיו ולפעילים במטה המפלגה. "שתלתם חלום חדש, חלום של חירות בקרב דור חדש בישראל", כתב פייגלין. "רבות עוד ייכתב על שהתחולל בארצנו בבחירות 2019, אך מה שאותי ריגש יותר מכל היו עשרות הישראלים שירדו לפני שנים מן הארץ, וטרחו ובאו לביקור מולדת בכדי להצביע זהות. הם עזבו בגלל השעבוד והם היו חייבים לעצמם את המהלך הקטן הזה שעשוי היה להחזיר להם את המדינה שלהם - ואותם להשיב אל המדינה".

בהמשך, ציין פייגלין כי "עדיין קשה" לדעת מה תהיה בוודאות התוצאה, משום שקולות החיילים טרם נספרו. "אבל השאלה אם זהות תיכנס או לא, נדחקת מפני שאלה גדולה הרבה יותר - מה קרה לבשורת החירות הגדולה? לאן נעלמה הרוח הגדולה שכבשה בסערה דור שלם בהתלהבות ששום מפלגה לא הצליחה לייצר? היכן האלפים ששרו בעיניים דומעות בהאנגר 11? מה קרה לסקרים שכבר ניבאו 8 מנדטים?", כתב.

פייגלין המשיך ותקף מפלגות שונות על כך שיצאו נגד זהות לאורך מערכת הבחירות. "ממה כ"כ פחדו כולם כולם? מכל המפלגות והממסדים? האמונות והזרמים? האם היתה כאן איזו אידאולוגיה גזענית? לאומנית קיצונית?", תהה. "הרי זהות עסקה בענייני כלכלה, חינוך, הפרדת דת ומדינה, לגליזציה - מסכימים או לא מסכימים זה דבר אחד, אבל מתקפה ארסית שמשלבת את כל שיטות הפייק והדה לגיטימציה האפשריות, מתקפה מצדם של אולי כל הממסדים ומעגלי הכח בישראל - מתקפה כזו חייבת שתהיה לה סיבת עומק רצינית מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי המדגמים - גנץ: "ניצחנו"; נתניהו: "אתחיל בהרכבת הממשלה"
ועדת הבחירות: פתק שהושחת או קושקש לצורך פסילתו - יאושר

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין, 9 באפריל 2019. ניב אהרונסון
פייגלין, אתמול/ניב אהרונסון

"זהות איימה להחליף את השיטה. לכן כולם התאחדו נגדה בקמפיין חיסול ממוקד ומפואר שככל הנראה הצליח לבסוף לערער ולכרסם ברבים מבוחריה", כתב פייגלין. "אבל בשורת החירות יצאה לדרך. דור שלם נחשף אליה ואין לנו שום זכות לכבות את הלהבה הזו. תהיה התוצאה הסופית אשר תהיה - זהות תמשיך ותבשר לציבור הישראלי את בשורת החירות. אין לה להנהגה שנבחרה שום קצה חוט להתמודדות עם האתגרים המרכזיים העומדים לפתחה של ישראל. בחירות 2019 יתבררו במהירות כמשחק סכום אפס".

בנאומו לפעילי המפלגה אחרי פרסום תוצאות המדגמים אמר פייגלין: "ילדנו תודעה חדשה בקרב דור חדש בישראל. לא ניתן לתודעה הזאת לדעוך. אני מדבר על תודעת החירות. בשורת החירות של מפלגת זהות לא תשוג לאחור. אנחנו אצנים למרחקים ארוכים מאוד, אין לנו את הפריבילגיה ללכת הביתה".

(עדכון ראשון:9.4, 22:26)

תוצאות מדגם בחירות 2019. עיבוד תמונה
תוצאות מדגם בחירות 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully